ik zit nu net te denken, kan je niet gewoon een usb stick in/door zo'n blik steken? ik denk dat ik dat zo maar eens ga proberen (als ik mijn usb verlengkabel kan vinden). scheelt weer solderen

Eens kijken of ik nog iets windows heb liggen (mac osx ondersteund niet zoveel usb wifi stickjes helaas),
Oude bak aangesloten, usb wifi stick gevonden + usb verlengkabel, blik gevonden (moet ik nog opmeten).
/edit 1
pringles can genomen (ik heb niet het juiste blik hondenvoer in huis) en het lijkt dat de can niet zozeer de ontvangst sterkte verbetert maar inderdaad de ontvangst kwaliteit (t-mobile stickje, ergens bij gekregen). De ruis vermindert (van 30% tot zo nu en dan 0% op 5 meter van het AP) terwijl de ontvangst
kwaliteit sterkte maar een paar procent toeneemt (van ca 75% tot 80+%). Dinx lijkt hiermee (naast het feit dat ie leuke motortochten maakt) iewat gelijk te krijgen vwb de ontvangst.
Genoeg effect dus om door te expereimenteren maar nog niet iets waaarmee ik het dichtsbijzijnde netwerk opvang (maardan woon ik dan ook wel redelijk landelijk voor randstad begrippen, dichtsbijzinde netwerk ik denk ik 500m ver weg en niet echt LOS).
Misschien ga ik de antenna wel in een sat schotel hangen

Nadeel is dat ik alleen ofset schotels heb hier- richt wat moeilijker op het gevoel.
/edit 2:
pringles can werkt niet goed genoeg>als ik 'm over de antenne heenzet hou ik verbinding met mijn netwerk, zou niet mogen.
Ik heb het werkend!!!
ik kan met een "metalen wijnfles blik"

het netwerk van een paar honderd meter verder bereiken, door gewoon een wifi usb stick

door die kan te proppen (met hulp van een keukenmesje, dat wel).
verbinding is alleen verbijsterend traag (gprs achtig zeg maar)... moest wel mijn eigen netwerk uitzetten (dat stoorde toch teveel)...
En ik kon dus zenden en ontvangen omdat ik een URL kon opvragen. Ergens heb ik de indruk dat het zenden inderdaad beter gaat dan het ontvangen.
Volgend project, kleine niet-offset sat antenne zien te bemachtingen en daar een usb wifi stick in hangen!
soit, nog een beetje spelen met hoe ver ik de stick erin steek en of ik met twee nieuwe blikken de positie van het gat kan verbeteren (ik kon geen meetlint vinden dus heb alles t.o.v. de afmeintgen van een bankpas moeten schatten).
[
Voor 97% gewijzigd door
franssie op 06-10-2007 21:34
]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar