Mail versturen: SMTP (Unable to relay)

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Beste mensen,

Het volgende probleem doet zich bij mij voor:
Ik zit bij orange, maar voor mijn werk hebben we webmail. Via Outlook haal ik de mail binnen van de webmail server. Dat gaat prima !
Wanneer ik mail verstuur via de smtp server van mijn werk, dan kan ik vanuit outlook alleen maar mails versturen naar e-mail adressen (zelfde domein) die gerelateerd zijn aan mijn werk.
Echter als ik via de smtp server vn mijn werk mails verstuur naar een ander domein, bijvoorbeeld orange, hetnet, planet enz. dan krijg ik de volgende fout "550 5.7.1 Unable to relay for <e-mailadres>.
Via de telnet commando's lukt het me wel.
Ik heb al een collega gevraagd om dit ook te testen. Hij zit bij @home en bij hem lukt het wel. Zit de fout bij Orange?

Wat kan ik hier aan doen?

Verwijderd

Controleren welke smarthost je hebt ingesteld in de mailserver op je werk. Dit moet de uitgaande mailserver zijn van de internet provider waar de betreffende mailserver gebruik van maakt. In Exchange vind je deze setting terug in de SMTP virtual server ,of in je smtp connector.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 22:39 ]

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 22:38:
Controleren welke smarthost je hebt ingesteld in de mailserver op je werk. Dit moet de uitgaande mailserver zijn van de internet provider waar de betreffende mailserver gebruik van maakt. In Exchange vind je deze setting terug in de SMTP virtual server ,of in je smtp connector.
Hoezo? Dan moeten er toch heel veel 'smarthosts' ingesteld zijn. Zoals die van @home, planet, hetnet enze enz. Immers mijn collega die bij @home zit lukt het wel. We hebben overigens op een ander locatie van mijn werk ook getest. Daar konden we wel een mail vesrsturen van een collega, vanuit Outlook, naar mijn orange e-mail adres.
Waarom lukt het wel via Telnet commando's en niet vanuit Outlook dan?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
De meeste providers staan alleen maar toe dat hun SMTP server vanuit het eigen netwerk wordt gebruikt. Dus als je op een planet-verbinding zit kun je alleen maar mail versturen via de Planet SMTP server. Zit je op een @home verbinding, kun je alleen maar de @home SMTP gebruiken.
Via Telnet werkt het inderdaad, dus de server kan worden gevonden. Alleen je mag em niet gebruiken, vandaar de 5.7.1 melding.

PSN: djmurcielago

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Murcielago schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 23:21:
De meeste providers staan alleen maar toe dat hun SMTP server vanuit het eigen netwerk wordt gebruikt. Dus als je op een planet-verbinding zit kun je alleen maar mail versturen via de Planet SMTP server. Zit je op een @home verbinding, kun je alleen maar de @home SMTP gebruiken.
Via Telnet werkt het inderdaad, dus de server kan worden gevonden. Alleen je mag em niet gebruiken, vandaar de 5.7.1 melding.
Via Telnet kan ik wel een mail versturen over de smtp server van mijn werk. Waarom kan dat wel en niet via Outlook vraag ik me dan af.
Waarom blokt Orange dan niet de e-mail adressen van mijn werk als ze via de smtp lopen van mijn werk?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Hoe staat je outlook nu geconfigureerd?

Gebruik je exchange over een VPN tunnel of gebruik je RPC over HTTP?

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Ik gebruik RPC over HTTP. :)

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Kan het zo zijn dat Orange smtp relay blokkeert, wanneer er een andere smtp server wordt gebruikt dan hun eigen, maar dat ze het niet blokkeren wanneer het een e-mail betreft uit een domein passend bij die smtp server ?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Ik weet helaas zo niet wat "RPC over HTTP" is i.c.m. Outlook, maar heb je al naar je SMTP authentication gekeken in Outlook?

Afbeeldingslocatie: http://www.clarkconnect.com/wiki/images/d/d5/Ss_smtp_auth_outlook_servers.png

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Ja die heb ik keurig ingesteld. Ik wil begrijpen waarom ik wel mails kan versturen naar het e-mail domein van mijn werk en niet naar andere domeinen. Wie blokkeert dit?

• jeroen84
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:42
Stel eens smtp.orange.nl in..

Wedden dat het werkt. ;)

Edit:
Had dit gemist:
M. Mulder schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 23:41:
Via Telnet kan ik wel een mail versturen over de smtp server van mijn werk. Waarom kan dat wel en niet via Outlook vraag ik me dan af.
Waarom blokt Orange dan niet de e-mail adressen van mijn werk als ze via de smtp lopen van mijn werk?
Als je via telnet wel een email kan versturen via de smtp van je werk ligt het dus niet aan je orange internet verbinding, maar aan de outlook instellingen.. Waar precies durf ik niet vanaf hier te zeggen.

[ Voor 83% gewijzigd door jeroen84 op 06-10-2007 13:07 ]

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
@Jeroen84

Als ik de smtp van orange in het account van mijn werk plaats lukt dat inderdaad ook :)

Heb ook mails verstuurd via het mailprogramma "The Bat!" en daar krijg ik dezelfde fout. Dus aan een Outlook instelling zal het niet liggen ;)
Pagina: 1