Toon posts:

load balancing W2003server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft wat hoofdbrekens gekost maar uiteindelijk heb ik toch maar W2003 i.p.v. een *ux of ander exotisch OS als QNX op m'n Proliant800 gezet.
Ik heb inmiddels ook al 2 stuks 3Com NIC's ingehangen en geconfigureerd, werkt allemaal soepel.

Nu komt het grote vraagstuk: hoe richt ik load balancing in? Ik heb inmiddels de on line naslagwerken van MS al doorgespit maar kan daar 1 2 3 niet de juiste instellingen uittoveren.
De bedoeling is dat 1 NIC het WAN verkeer voor z'n rekening neemt en de andere het LAN en indien nodig bijspringt in het WAN.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Waarom zou je eigenlijk willen bijspringen in een WAN? Ik neem aan dat je geen Internet verbinding hebt die erg exotisch is ; dus niets wat één netwerkkaart niet aankan, tenzij je een 20 Mbit verbinding op een 10 Mbit kaart hebt.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-03 12:04

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Wat jij wilt heeft niets met loadbalancing te maken zoals loadbalancing gemaakt is

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-03 11:39

nhanssen

QVL is non-tweakers

Dit is iets wat TS wilt volgens mij:

http://www.nvidia.com/con...02499-001_v01_DualNet.pdf

When Teaming is enabled, network performance can be increased by connecting
multiple gigabit ports, and intelligently balancing traffic between them. Integrated
fail-over technology ensures that if one link goes down, traffic is instantly and
automatically redirected to the remaining link.
This in turn provides all the
capabilities that are needed to implement a highly available high performance file
server.

[ Voor 90% gewijzigd door nhanssen op 06-10-2007 00:55 . Reden: War duidelijkere info ]

Spec's PC

Verwijderd

Topicstarter
nhanssen schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 00:50:
Dit is iets wat TS wilt volgens mij:
Precies!

Mijn probleem is dat de server niet je-van-het is; een Proliant800 met 2x450Mhz
Hoe minder ik dus door de CPU's van de server laat afwikkelen hoe soepeler e.e.a. moet gaan lopen.
Bovendien is de ADSL upstearm niet slecht 1024Kbit maar daar wil ik dan ook ten volle gebruik van (blijven) maken, ook als er veel LAN verkeer is en de NICs dus vollopen.

Een zwaardere server neerzetten is natuurlijk een mogelijkheid (voor € 350,- kom je een eind), maar daar word ik zelf niet zo heel veel wijzer van en blijft de max data doorvoer voor WAN (down 8000; up 1024) niet beinvloed moet worden door het lokale verkeer.
Het meeste WAN verkeer zal in de zeer nabije toekomst opgevangen worden door een proxy zodat er behoorlijk wat bandbreedte extra op LAN komt te drukken.

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 15:22
TS wil z'n netwerk verbinding trunken of bonden.

Heeft inderdaad niks te maken met loadbalancen. @ TS, zoek maar op trunken of nic bonding, zou meer dan genoeg info over moeten te vinden zijn.

Na de topic start nog keer gelezen te hebben snap ik eigelijk niet wat de TS hiermee wilt bereiken :?
Zoals al eerder gezegd, WAN is max 20mbit ofzo, daar heb je geen 2e nic voor nodig..

[ Voor 32% gewijzigd door sarcast op 06-10-2007 06:19 ]

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
sarcast schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 06:07:
Na de topic start nog keer gelezen te hebben snap ik eigelijk niet wat de TS hiermee wilt bereiken :?
Zoals al eerder gezegd, WAN is max 20mbit ofzo, daar heb je geen 2e nic voor nodig..
Het is niet zozeer dat het nodig is maar dat het _kan_ (en dat ik wat voordeel verwacht) 8)
Noem het: 'het opzoeken van de grenzen, en waar nodig oprekken, van de mogelijkheden"

Ik ben er ook al achter dat het de juiste term 'NIC Teaming' is èn dat o.m. Intel, HP en nog wat van die jongens er (erg dure) kaart afhankelijke software software voor hebben en dat er voor mijn 3Com's niet iets dergelijks is. Het magische woord is dus 'improviseren'.

Evenzogoed is de nIck van sarcast met zorg gekozen })

Verwijderd

/offtopic

en heb je zijn sig al eens goed gelezen ;) ? Geniaal!

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-03 23:35
Via marktplaats kun je voor weinig geld wel aan twee Intel Pro 100 kaartjes komen. Deze kaarten kunnen prima overweg met bonding/teaming.

Bedenk echter wel dat je ook een switch nodig hebt die dit ondersteund!

Mocht je een leuke superstack ofzo hebben staan dan zou je mbv twee gebonde nics en twee vlan's het voor elkaar kunnen krijgen.

Infinitus est numerus stultorum

Verwijderd

Topicstarter
Superboer12 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:08:
Via marktplaats kun je voor weinig geld wel aan twee Intel Pro 100 kaartjes komen. Deze kaarten kunnen prima overweg met bonding/teaming.
Kijk daar kan ik iets mee!
De Proliant800 is toch iets te luidruichtig gebleken. ik moet die kant van de hardware een beetje aan gaan passen./ Ik ga hier in ieder geval mee door.
Pagina: 1