Toon posts:

Nieuwe 45nm intel cpu's compatible op 680i moederbord ?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.709 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan het niet zo snel vinden. Heb begin dit jaar een 680sli moederbord gekocht ( optimized 4 quadcore ).

Heb nu GA-N680SLI-DQ6 (rev. 2.0)

http://www.gigabyte.eu/Pr...rview.aspx?ProductID=2553

"the GIGABYTE GA-N680SLI-DQ6 features several next generation technologies including FSB1333 support for the record-setting Intel® Core™2 Extreme Quad Core processors "

Weet iemand of deze CPU's op een 680i moederbord passen ?? Of moet ik dan weer een nieuw moederbord kopen ;-(

Ben van plan om 12 november een QX9650 te kopen.

Model Klok Cache Bus Tdp Prijs
QX9650 3,00GHz 12MB 1333MHz 130W $999
Q9550 2,83GHz 95W $530
Q9450 2,66GHz $316
Q9300 2,5GHz 6MB $266

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 22:10 ]

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
dat mobo ondersteunt een fsb van 1333mhz en dat heeft een QX9650 nodig

• kokx
  • Laatst online: 07-02 06:56

kokx

WIN

Flythe schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 22:14:
dat mobo ondersteunt een fsb van 1333mhz en dat heeft een QX9650 nodig
Dat is het probleem niet. De chipset moet de QX9650 ook ondersteunen. De P965 (o.i.d.) kun je ook naar de 1333mhz fsb tillen, maar hij ondersteund nog steeds geen 45nm chips. Wat de P35 wel doet.

• Strikertje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:36
Tja die CPU's zijn nog niet uit dus Gigabyte kan nog niet met alle zeikerheid zeggen dat ie wel gaat werken.

Wacht anders gewoon een paar weken en check wekelijks de Gigabyte site om te kijken of je nieuwe CPU compitabel zal zijn met je huidige moederbord.

Ik denk zelf dat ie gewoon zal werken...

• QinX
  • Laatst online: 09:36

QinX

Shai-Hulud

Als je zo'n CPU kunt betalen dan zal een nieuwe moederbord die dat kan ondersteunen ook niet zo veel kosten.(excuses als dit miss beledigend over zou komen ofzow weet niet wat voor baan enzo je hebt :P)

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• kokx

kokx

WIN

Strikertje schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 22:21:
Tja die CPU's zijn nog niet uit dus Gigabyte kan nog niet met alle zeikerheid zeggen dat ie wel gaat werken.

Wacht anders gewoon een paar weken en check wekelijks de Gigabyte site om te kijken of je nieuwe CPU compitabel zal zijn met je huidige moederbord.
Nog een fout, dit light helemaal niet aan Gigabyte, maar aan de chipsetfabrikant. En dat is nVidia, want er zijn volgensmij geen andere chipsets die SLI ondersteunen.

Edit:
QinXi schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 22:27:
Als je zo'n CPU kunt betalen dan zal een nieuwe moederbord die dat kan ondersteunen ook niet zo veel kosten.(excuses als dit miss beledigend over zou komen ofzow weet niet wat voor baan enzo je hebt :P)
Zo'n moederbord kost (als ik het goed heb) zo'n 150 euro. Zoiets is altijd veel geld, behalve als je multi-miljonair ofzo bent.

Edit2:
216,58 euro kost zo'n ding dus.

[ Voor 40% gewijzigd door kokx op 05-10-2007 22:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Das waar, maar heb dit moederbord 5 maanden geleden gekocht voor €289,- en scheen toen samen met de ASUS Extreme de beste te zijn.

Vindt het dus een beetje zonde om een nieuwe aan te schaffen, tevens vindt je bijna nergens anders 10 SATA poorten 8)

Mijn moederbord ondersteunt dus idd 1333mhz... maar weet dus niet of 45nm een kritische factor wordt ??

• kokx

kokx

WIN

Na wat zoekwerk vind ik dit. Hierin beweerd asus dus dat mamabordjes met de 680i chipset dus 45nm ondersteunen. Dit heb ik ook even weggeplukt van de nVidia forums, waar ook het tegenovergestelde beweerd wordt.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je zou kunnen kijken op de site van Asus, maar die is momenteel down voor maintenance.

http://www.asus.de/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=397

De Duitse is op ;)

Allemaal de zelfde chips( :9 )set als jouwe ;) dus 45nm CPU support ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Snake op 05-10-2007 22:54 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, heb inmiddels ook ergens dit gelezen
"only some 680i board supports 45nm like asus they all ready have a bios out for 45nm"

Maar ik heb dus een Gigabyte ........

• krakbracket
  • Laatst online: 03-07-2024
volgens de volgende lijst dus wel:
http://event.asus.com/mb/45nm/

da's mooi want ik vroeg me hetzelfde af voor mijn P5B deluxe; de fsb kan deze ook makkelijk aan! Mooi hoef ik dus niet te sparen voor een nieuw Penryn én een nieuw moederbord!

PC gameplay geen multiplatform!

Verwijderd

Topicstarter
krakbracket schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 23:02:
volgens de volgende lijst dus wel:

da's mooi want ik vroeg me hetzelfde af voor mijn P5B deluxe; de fsb kan deze ook makkelijk aan! Mooi hoef ik dus niet te sparen voor een nieuw Penryn én een nieuw moederbord!
Maar geld dit alleen voor ASUS ? Heb namelijk zelf Gigabyte 680i moederbord...

Heb inmiddels ook een mail naar Gigabyte verstuurd.

Verwijderd

Topicstarter
kokx schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 22:50:
Na wat zoekwerk vind ik dit. Hierin beweerd asus dus dat mamabordjes met de 680i chipset dus 45nm ondersteunen. Dit heb ik ook even weggeplukt van de nVidia forums, waar ook het tegenovergestelde beweerd wordt.
Bedankt ook voor deze info.., hoop dat Gigabyte hetzelfde ondersteund als ASUS.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:05
alle 650i en 680 chipsets supporten 45nm CPU's.

Verwijderd

Topicstarter
The Source schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 23:34:
alle 650i en 680 chipsets supporten 45nm CPU's.
Dat zou mooi zijn 8) Maar waar heb je deze info vandaan ?

Verwijderd

Zelfs een dood eenvoudige P5B slikt 'm.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 16:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik kan zo'n bord wel betalen, maar ik heb een SLI-opstelling van twee 7800GT-kaartjes en zou die graag nog een tijdje blijven gebruiken. En dat gaat niet in zo'n P35- of X38-bord voor zover ik weet. Ik zou het ook erg jammer vinden als ik bij een CPU-upgrade niet zo'n mooie nieuwe CPU zou kunnen gebruiken, maar beperkt zou zijn tot Conroe-processoren.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aangezien 12 november nog een tijdje weg is, is er toch alle tijd om te wachten op officiele info van Gigabyte. Of je kunt raar doen en hun support afdeling gewoon een mailtje sturen... :z

* dion_b ziet het probleem, de haast enzo niet zo...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

12 November,
dat is over 5 weken..
Geduld, dan zijn er al weer nieuwe borden op de Markt..Verwacht ik
En waarom 2 7800GT Kaartjes? Waarom geen upgrade naar de 8800/2900? En neem dan een processor van een stapje terug ofzo.. Daar heb je meer aan denk ik

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=28851807,noline] Of je kunt raar doen en hun support afdeling gewoon een mailtje sturen... :z

* dion_b ziet het probleem, de haast enzo niet zo...
Zie mijn post hierboven ;)

Quote "Heb inmiddels ook een mail naar Gigabyte verstuurd."

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:12
Je snapt hopelijk toch dat je zo maar eventjes een 350% hogere prijs gaat betalen dan voor een Q9450, en dat je daar in het beste geval 15 à 20 % extra prestaties voor gaat terugkrijgen?
De "bang for the buck" van een dergelijke CPU ligt ergens onder het vriespunt... :?
Als je zo'n flamboyante aankopen doet (die kritisch niet echt te verantwoorden zijn) dan zal een P35 mobotje van rond de 150 euro er ook nog wel bijkunnen.

[ Voor 11% gewijzigd door phobosdeimos op 06-10-2007 16:00 ]

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02-2025
Hij wou graag z'n SLi functie behouden voor de 2 x 7800Gt kaartjes :)

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, ik zou meegaan met de algemene mening hier dat een goedkopere CPU (Q9550 bijvoorbeeld) en een nieuwere GPU (8800GTS is al sneller dan 2x 7800GT) een stuk gebalanceerder zou zijn. Komt ook bij dat het verbruik lager ligt (680i verbruikt al evenveel als de CPU, itt de veel zuinigeren P35, de 7800GTs doen per stuk nauwelijks onder voor de 8800GTS), wat koeling makkelijker maakt en bovendien meer ruimte voor OC biedt.

Dat de P35 marginaal trager is dan de 680i is daarbij verwaarloosbaar, het is hooguit een procentje verschil, en hij is soms ERG hoog te clocken.

Oslik blyat! Oslik!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

dion_b schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:48:
Tja, ik zou meegaan met de algemene mening hier dat een goedkopere CPU (Q9550 bijvoorbeeld) en een nieuwere GPU (8800GTS is al sneller dan 2x 7800GT) een stuk gebalanceerder zou zijn. Komt ook bij dat het verbruik lager ligt (680i verbruikt al evenveel als de CPU, itt de veel zuinigeren P35, de 7800GTs doen per stuk nauwelijks onder voor de 8800GTS), wat koeling makkelijker maakt en bovendien meer ruimte voor OC biedt.

Dat de P35 marginaal trager is dan de 680i is daarbij verwaarloosbaar, het is hooguit een procentje verschil, en hij is soms ERG hoog te clocken.
Weet jij dan toevallig hoeveel het verschil is tussen een P35 en een 680i? Er is amper iets over te vinden op het Internet :X

Zijn er überhaupt nog zuinigere chipsets? Ik hoorde dat ATi's RD600-chipset superzuinig is, weet jij daar meer over?

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:48:
Tja, ik zou meegaan met de algemene mening hier dat een goedkopere CPU (Q9550 bijvoorbeeld) en een nieuwere GPU (8800GTS is al sneller dan 2x 7800GT) een stuk gebalanceerder zou zijn.
Ik heb al een 8800GTX en ik wil graag in november een upgrade. QX6850 of de QX9650 dus.

Verwijderd

Topicstarter
phobosdeimos schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:59:
Je snapt hopelijk toch dat je zo maar eventjes een 350% hogere prijs gaat betalen dan voor een Q9450, en dat je daar in het beste geval 15 à 20 % extra prestaties voor gaat terugkrijgen?
De "bang for the buck" van een dergelijke CPU ligt ergens onder het vriespunt... :?
Als je zo'n flamboyante aankopen doet (die kritisch niet echt te verantwoorden zijn) dan zal een P35 mobotje van rond de 150 euro er ook nog wel bijkunnen.
Ik heb al een 8800GTX en ik wil graag in november een upgrade. QX6850 of de QX9650 dus. De rest komt pas in 2008 uit.......

Een P35 mobotje is volgens mij meer een achteruitgang dan een vooruittgang met de mobo die ik nu bezit :?

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jejking schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:56:
[...]

Weet jij dan toevallig hoeveel het verschil is tussen een P35 en een 680i? Er is amper iets over te vinden op het Internet :X

Zijn er überhaupt nog zuinigere chipsets? Ik hoorde dat ATi's RD600-chipset superzuinig is, weet jij daar meer over?
Schop?

• The Source
ATI chipset voor Intel zijn EOL, verwacht er ook maar niet veel support en drivers updates voor.
VIA is bijna dood en enkel entry level, Sis enkel entry level, dus keuze is Intel en nVidia.
P35 is veel zuiniger p/w dan de 680i. Echter is dit procentueel voor heel systeem maar klein, en een te verwaarlozen verschil.

Als je een zuinig systeem wilt wacht dan op Hybrid SLI. Dan schakelt de driver automatisch de discreet VGA kaart uit zodra je geen 3D functies gebruikt. Ik weet niet waar de grens getrokken wordt, dus enkel bij games uit, of ook bij video (ook dx of opengl functies en uvd, etc). Maar dit zal een enorme impact hebben op het totale energie verbruik van een PC.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hoe lang zou het nog moeten gaan duren voordat mobo's met Hybrid SLi uitkomen? Geldt dat niet alleen voor nVidia-kaarten trouwens? Hybrid SLi doet me dat namelijk vermoeden.

Exact op 00:00 gepost Source ;)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jejking schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:56:
[...]

Hier een oude maar zeer uitgebreide vergelijking tussen 570SLI, 975X en P965:
http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2855

Edit:
Maar na wat verder gezocht te hebben blijkt iets anders aan de hand te zijn voor de P35:
http://www.anandtech.com/.../showdoc.aspx?i=2993&p=16
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/p35launch_05190760541/14661.png

The surprise is that despite a 16W TDP, the P35 boards actually consume more power than the other chipsets at both idle and load. Even though the DDR3 board has a lower power rating for the memory, it consumes more power than the DDR2 board due to additional circuitry . We can no longer say that NVIDIA is the only high performance chipset approved by OPEC.
Alleen vind ik ook dit:
http://xtreview.com/review200.htm
Afbeeldingslocatie: http://xtreview.com/images/Intel-P35/power-load.PNG

Made on 90nm, P35 north-bridge is distinguished from previous INTEL chipsets by a lower electric consumption, which implies to a lower TDP. INTEL announces a thermal envelope 18 Watts for its north-bridge, compared with 19 Watts in P965… Progress is far from being large . During our tests Asus P5K is virtually identical to P5B Premium (P965). New P35 consumes significantly less than its predecessor, when it is coupled with DDR3
Kortom, erg gemengde ervaringen. Opmerkelijk is dat beide reviews het over hetzelfde bord -de Asus P5K- hebben :o

Ondanks dat ik zelf alleen maar de betere cijfers gezien had in het verleden heb ik op zich een hoge dunk van Anand's tests en twijfel ik een beetje over Xtreview... misschien moet ik mijn uitgesproken mening over verbruik van 680i wat bij gaan stellen (niet dat dat beter is geworden, maar het staat niet meer op eenzame hoogte)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=28851988,noline]
Quote "Heb inmiddels ook een mail naar Gigabyte verstuurd."
Antwoord van Gigabyte:

"Hello,

Thank you for supporting GIGABYTE products and contacting GBT Tech Support. First of all, we would like to apologize for our late response. As to the problem you mentioned the 45nm CPU is still under testing by test department, so this board cannot support 45nm CPU yet.
If you still have any further question or suggestion about our products/service, please do not hesitate to contact with us directly. We will try our best to help you resolve the problem ASAP.

Best Regards,
GIGABYTE TECHNOLOGY
"

Verwijderd

Topicstarter
Answer - 526129
Answer : Dear Sir,

The 45nm CPU's are still not released yet.
However as soon as our testing department finish testing, we will post this info on our website.

Best Regards,

Question - 526129
From : Steve Muller
Sent : 10/20/2007 18:01
Question : Thanks for your reply. In November I am updating to the Intel Qx6850 or the QX9650 45n. ASUS 680i montherboards already have a bios update for the 45nm CPU's.

Is Gigabyte also doing a Bios update for the 45nm ? I hope it because the chips are much faster. I hope it will be before december.

-Steve

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 20:47
de wolfdale en yorkfield zullen niet werken op een 680i chipset

http://hardocp.com/news.h...sLCxoZW50aHVzaWFzdCwsLDE=

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Nvidia zegt:
The (680i) MCP fully supports both dual core Wolfdale and quad core Yorkfield, but at the board level, a motherboard circuit change is required for quad core YF.
En dan trekken ze als conclusie daaronder
So it seems that the 680i chipset has support for the quad core Yorkfield (and dual core Wolfdale), but it seems that the 680i motherboards have been built in such a way that quad core Yorkfield (and dual core Wolfdale) will not work on almost all 680i motherboards produced.
Is het nou alleen Yorkfield of ook Wolfdale. Dat is vrij tegenstrijdig imho.

Afgezien daarvan staat er 'almost all 680i motherboards'. Schijnbaar zijn er dus moederborden waarvan ze nog niet zeker weten dat het niet werkt. :?
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 10:12:
Daar gaat Nv nu dus een update voor uitbrengen zodat het wel werk
Dat zal dan een heel nieuw moederbord worden hè?! Als de moederborden circuit-technisch niet gaan werken.

[ Voor 20% gewijzigd door _the_crow_ op 28-11-2007 10:14 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Daar gaat Nv nu dus een update voor uitbrengen zodat het wel werk

Verwijderd

Dat zal dan een heel nieuw moederbord worden hè?! Als de moederborden circuit-technisch niet gaan werken.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Je hebt gelijk ik heb het nieuws niet helemaal goed gelezen. Ik dacht namelijk dat ze met een oplossing bezig zijn...

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 10:39 ]

• murky123
ik voel me eigenlijk wel benadeelt.. want ik wou strakjes toch wel een mooie penryn yorkfield halen..
wat eigenlijk in eerste instantie ook geen problemen zou opleveren met mijn mobo..
(dat melde mijn mobo fabrikant een tijd geleden) check het asus technisch forum maar
maar nu intel iets verandert heeft in de cpu's van deze klasse zal er een heel nieuw mobo ook nodig zijn....

erg jammer dat de consument met een 680i chip maanden geleden een beetje voor de gek is gehouden.. of overdrijf ik nu weer..

dit ruikt toch een beetje naar wraak van intel tegenover Nvidia ..
Nvidia wil geen SLI support op intel chipsets
dus doet Intel deze streek naar de Nvidia chipsets..

en inderdaad is de consument weer de dupe

[ Voor 17% gewijzigd door murky123 op 28-11-2007 11:46 ]

• The Source
Inderdaad erg grote tegenvaller. Ik denk dat Intel hier weinig mee heeft te maken, nVidia zal wel meer winst hebben willen maken en een goedkoper VRM gedeelte op haar mainboards hebben gestopt of het echt niet geweten hebben. Want ook hun eigen reference designs (die van eVGA, etc) daar werkt het niet op. Voel me ook genaaid, en ik weet bijna zeker dat nVIdia ook heeft aangegeven dat het zou werken, kan het linkje zo niet vinden (iemand anders?). Liefst stuur ik het mainboard weer terug want begin volgend jaar zou ik toch wel graag naar een 45nm willen upgraden, niet zozeer vanwege de speed, maar vooral omdat die ERG zuinig zijn en dus verder kunnen overklokken.

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-12-2025

PegOpDeWeg

eej wasup?

Ik wacht denk ik nog wel even op de nforce7x serie want wil wel graag SLI blijven gebruiken. Snap zowiezo niet waarom er een tig duizend crossfire boardjes met 5 verschillende chipsets zijn en slechts een handvol SLI mobo's met wel geteld 2 chipsets. En dan is het ook nog is zo, dat de 8800 sneller is al die ati meuk. Wat klopt er hier niet?

En op AMD phenon overstappen wil je ook niet en dan komt er ook nog is bij dat die boardjes daarvoor dus ook crossfire(x) zijn. Dus nog steeds geen SLI support.

Je wordt er als fanatieke SLI'r hopeloos van... 8)7
Waarom werkt die bridge niet zonder een vage chipset. Net als de voodoo kaarten vroeger...

[ Voor 31% gewijzigd door PegOpDeWeg op 28-11-2007 17:52 ]

"It's better to burn out, than fade away"

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:42

strandbal

Was het maar zo'n feest.

PegOpDeWeg schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:49:
Ik wacht denk ik nog wel even op de nforce7x serie want wil wel graag SLI blijven gebruiken. Snap zowiezo niet waarom er een tig duizend crossfire boardjes met 5 verschillende chipsets zijn en slechts een handvol SLI mobo's met wel geteld 2 chipsets. En dan is het ook nog is zo, dat de 8800 sneller is al die ati meuk. Wat klopt er hier niet?
Dat komt omdat ATi (AMD) Crossfire niet drivermatig beperkt tot hun eigen chipsets zoals nVidia dat wel doet. Daarom ondersteunen Intel 945, P965 en P35 bijvoorbeeld ook Crossfire, maar zit je voor SLI echt vast aan een nVidia chipset.

Hier stond een dode link.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-02 19:15
The Source schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:43:
Inderdaad erg grote tegenvaller. Ik denk dat Intel hier weinig mee heeft te maken, nVidia zal wel meer winst hebben willen maken en een goedkoper VRM gedeelte op haar mainboards hebben gestopt of het echt niet geweten hebben.
Het vreemde is dat de engineering samples van de Yorkfield wel op 680i moederborden werken. Waarom dan de retails opeens niet? Er moet dus wat aangepast zijn aan de cpu's.
Hieronder twee linkjes via het Xtremesystems forum waarbij aangetoond wordt dat de ES cpu's wel werken op een Striker Extreme met bios 1401:

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=274549
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=274550

Bron: http://www.xtremesystems....hp?p=2587691&postcount=34

• murky123
overgins zijn er weer berichten dat het bij sommige moederbord fabrikanten weer wel zou werken

bij asus bijvoorbeeld ....

http://event.asus.com/mb/45nm/nl/

http://event.asus.com/mb/quad_core/nl/

dit zijn officiele berichten dat het wel zou moeten werken, ik weet niet hou oud deze berichten zijn...

ik word hier wel een beetje zenuwachtig van..

wel/niet wel/niet wat is het nu??

en waar is het officiele bericht van Nvidia dat de 45nm yorkfield niet werkt icm 680i ????

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:48

Format-C

Tracing Rays

Ach, al zóu het willen, ik denk dat je er dan nog weinig lol van zult hebben omdat je je CPU niet meer kan overklokken. De meeste 680i borden willen niet boven de 1333FSB met een Quad (daar heeft de TS het over), wat inhoudt dat je op een 680i mobo je Yorkfield op standaard snelheid zou moeten draaien. Wat mij niet de bedoeling lijkt... ;) Anders kun je net zo goed een Q6600 halen, die op 3GHz klokken. Heb je ook zo'n beetje dezelfde of zelfs nog iets betere snelheid/ performance als de Yorkfield 2,66GHz. :)

Edit; of je moet een QX nemen uiteraard. En dan gewoon op 1333FSB x 12 gaan draaien. >:) 8) Alleen is dat imho zonde geld.

[ Voor 14% gewijzigd door Format-C op 28-11-2007 19:26 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• The Source
Ik heb even rond gekeken en zowel Asus als MSI daar werkt de 45nm CPU wel.

http://global.msi.com.tw/html/popup/supportmodel/index_2.htm

Het chipset support 45nm CPU's echter moet het VRM gedeelte op het mainboard ook ontworpen zijn dat het gesupport wordt. Ik denk dus dat Asus en MSI dit wel op orde hebben, en nVidia op hun eigen reference designs die ze via E-VGA en XFX verkocht hebben niet.

Op de website van EVGA staat het iig niet aangegeven en het lijkt me wel een selling point dus dat ondersteund mijn vermoeden ook;

http://www.evga.com/produ...herboard_compare_0907.pdf

Mhh... ze zijn ook nog een rechtszaak aan het ontwijken ofzo :)
http://www.evga.com/articles/377.asp

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-12-2025

PegOpDeWeg

eej wasup?

Ter info:

NVIDIA France has made an official statement to French hardware site PCInpact.com confirming that nForce 680i will never get 45 nm quad-core support, just 45 nm dual-core. They don't say it out loud, but indirectly confirms that the problem is not chipset-related, but due to the layout. This also means that the "new" nForce 7 chipset supports Yorkfield, in fact it means that the nForce 680i chipset also supports Yorkfield, but the current motherboards don't. NVIDIA is currently working on fixing this with the upcoming nForce 7 series. When the new motherboards are suppose to arrive is still a bit of am mystery, but the last we heard it's still the middle of December they're set for.

en:

Hardware.info:
Moederborden uitgerust met nVidia's nForce 680i chipset bieden geen ondersteuning voor de aankomende Yorkfield quad core en Wolfdale dual core Intel processoren. Het probleem zou niet schuilen in de chipset zelf, maar in het ontwerp van de moederborden

Mogelijk heeft het probleem met het voltage op de Front Side Bus te maken. Bij de toekomstige 45 nm processoren dient dit voltage lager te zijn dan bij de huidige 65 nm processoren. Voor ondersteuning van Yorkfield en Wolfdale op een nVidia-moederbord dienen consumenten dus over te stappen op de nieuwere variant, de nForce 780i.

Het ziet er niet veel anders uit voor ASUS.
Op het ASUS Striker Extreme moederbord worden momenteel geen Yorkfield processors ondersteund. (support bij ASUS loopt zoals gebruikelijk meestal langs elkaar heen, ik vermoed dat het voor de ASUS gebruikers er niet veel rooskleuriger uit zal zien)

Maar dan:

EVGA 680i users,

The EVGA 680i SLI motherboard will support 45nm Wolfsdale (dual core) CPU's with an upcoming BIOS update. 45nm Yorkfield (quad core) CPU's will be supported on upcoming nForce 700-series SLI motherboards.

Thanks,

EVGA

BFG
saying that 680i SLI board will support the qx9650 with just a bios update

Ik weet het ook niet meer....

Even tussendoor:

ASUS P5N-T Deluxe 780i Motherboard Features
- Support Intel next generation 45nm Multi-core CPU
- Intel Quad-core CPU Ready
- Intel Core2 Extreme/Core2 Duo Ready
- NVIDIA nForce 680i SLI plus PCIe 2.0 bridge- NVIDIA Triple-SLI Ready
- Dual-channel DDR2 800/667/533
- 1333/1066/800/533MHz
- Stack Cool2 and Heat-pipe Thermal Solution
- 8 Phase Power Design

Afbeeldingslocatie: http://pic.xfastest.com/sxs112/ASUS/P5NT-Deluxe/01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pic.xfastest.com/sxs112/ASUS/P5NT-Deluxe/08.jpg

Dus een gepimpte i680. Of je daar zo blij mee moet zijn.. En dan triple SLI. Net of 1 grafische kaart niet al duur genoeg is in prijs en stroom...

8)7

[ Voor 57% gewijzigd door PegOpDeWeg op 28-11-2007 21:33 ]

"It's better to burn out, than fade away"

• biobak
The Source schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:04:
Het chipset support 45nm CPU's echter moet het VRM gedeelte op het mainboard ook ontworpen zijn dat het gesupport wordt. Ik denk dus dat Asus en MSI dit wel op orde hebben, en nVidia op hun eigen reference designs die ze via E-VGA en XFX verkocht hebben niet.
Er is in elk geval hoop voor de Striker Extreme: Retail QX9650 werkt op de Striker Extreme met de standaard multiplier, FSB en een bios van 28/11/07 (vandaag dus). Nu het overclocken nog even bezien d:)b

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-02 11:26

Cidious

The Bloody Gent

Haha ben ik even blij dat ik voor het reference bord van EVGA ben gegaan.. Bios update P31 heeft full support voor Penryn CPU's.. check Guru3D.com
Mainboard support
What's interesting is that the QX9650 will work in a good number of shipping motherboards. The chip is still an LGA-775 processor so it'll fit in any LGA-775 socket. That doesn't mean that all LGA775 mainboard can run this processor though. Pretty much P35, G33 and X38 chipsets and future will run Penryn, you'll need a BIOS update though, please contact your vendor about that.

I however am extremely pigheaded at times and got on the phone with NVIDIA as I was curious if the processor could work on their nForce 680i platform. After receiving a beta BIOS (P31- should be available as we speak) we did spot a couple of bugs, yet we had fully working Penryn support which was good enough for our test. Hey; you know how much I love 680i right ? The reason I wanted to test on 680i was based on one fact, overclocking. If there's so much power consumption going on on this 45nm we can surely waste it with an excessive overclock. And actually, we'll show you some impressive stuff today.

Pricing then; expect the QX9650 to come in at $999, likely a little lower in e-tail here and there. As stated before, this is the first Penryn seriers based processor. What will happen in the weeks to come ? Have a look at the chart below.
Een uitgebreide review van de QX9650 Penryn (Yorkfield) 45nm processor op een 680I SLI MOBO!!! OVERCLOCKT EN WEL!

dus als je het reference model van EVGA hebt zit je gebakken (op het 45nm proces:P)

R7 9800X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

• biobak
Cidious schreef op donderdag 29 november 2007 @ 02:50:
Haha ben ik even blij dat ik voor het reference bord van EVGA ben gegaan.. Bios update P31 heeft full support voor Penryn CPU's.. check Guru3D.com

[...]

Een uitgebreide review van de QX9650 Penryn (Yorkfield) 45nm processor op een 680I SLI MOBO!!! OVERCLOCKT EN WEL!

dus als je het reference model van EVGA hebt zit je gebakken (op het 45nm proces:P)
Op die chip staat ES: engineering sample. Het zijn juist de retail processoren die niet gaan werken op de 680i.

Op Xtremesystems staat dat de retail Yorkfield wel werkt op een Striker Extreme, maar dat overclocking niet mogelijk is :/ Hopelijk komt er nog een bios update die dat wel mogelijk gaat maken.

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 19:07

justifire

Shut up and squat !!

Als ik de volgende chart zie worden 45nm quads zelfs op de 780i niet ondersteund :S

[ Voor 3% gewijzigd door justifire op 29-11-2007 18:33 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Ik vindt het vervelend voor de eigenaren van een 680i maar ga niet klagen op intel.
Deze situatie is 100% te danken aan Nvidia.

Intel wil al langer een SLI lic op haar eigen chipset zodat ze dit kunnen gebruiken.
Nvidia wil hieraan niet meewerken, intel moest zelfs op het nog uit te brengen Skulltrail moederbord Nvidia chippies gebruiken voor SLI.

Misschien wordt intel eens verstandig en doet ze precies het zelfde bij Nvidia.
Ohw jullie willen onze processor ondersteuning? koop maar een x38 chip bij ons met lic. en plak die er maar bij op jullie mobo :+

Maar over iets meer als een jaar komt Intel ook met haar Larabee grafische kaarten.
Dan is er in iedergeval meer multi GPU keuze voor het intel chipset platform.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

fast-server schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:28:
Ik vindt het vervelend voor de eigenaren van een 680i maar ga niet klagen op intel.
Deze situatie is 100% te danken aan Nvidia.

Intel wil al langer een SLI lic op haar eigen chipset zodat ze dit kunnen gebruiken.
Nvidia wil hieraan niet meewerken, intel moest zelfs op het nog uit te brengen Skulltrail moederbord Nvidia chippies gebruiken voor SLI.

Misschien wordt intel eens verstandig en doet ze precies het zelfde bij Nvidia.
Ohw jullie willen onze processor ondersteuning? koop maar een x38 chip bij ons met lic. en plak die er maar bij op jullie mobo :+

Maar over iets meer als een jaar komt Intel ook met haar Larabee grafische kaarten.
Dan is er in iedergeval meer multi GPU keuze voor het intel chipset platform.
Wat is dit nou weer voor een SUPER doelloze en domme opmerking.. kijk eens verder dan je neus lang is ofzo.. ten eerste is het duidelijk dat jij geen 680i SLI in het bezit hebt.. ten 2e.. SLI is iets wat nVidia ZELF heeft uitgevonden om 2 nVidia kaarten in SLI te draaien.. goed recht om dat alleen op haar eigen chips mogelijk te maken.. als ik kijk naar het opzettelijk incompaitible maken van processoren voor nVidia chipsets dan vind ik dit ZEER bezwaarlijk.. nVidia heeft immers toch niet SLI opzettelijk incompaitible gemaakt met intel chipsets.. nvidia verkoopt levert gewoon geen licentie voor de SLI patenten.. das heel wat anders.. Intel sabboteerd de boel opzettelijk.. nVidia wil gewoon alleen SLI op haar eigen chipsets wat ze een goed recht is.. vind ik een heel verschil..

R7 9800X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

• fast-server
Cidious schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 05:30:
[...]

Wat is dit nou weer voor een SUPER doelloze en domme opmerking.. kijk eens verder dan je neus lang is ofzo.. ten eerste is het duidelijk dat jij geen 680i SLI in het bezit hebt.. ten 2e.. SLI is iets wat nVidia ZELF heeft uitgevonden om 2 nVidia kaarten in SLI te draaien.. goed recht om dat alleen op haar eigen chips mogelijk te maken.. als ik kijk naar het opzettelijk incompaitible maken van processoren voor nVidia chipsets dan vind ik dit ZEER bezwaarlijk.. nVidia heeft immers toch niet SLI opzettelijk incompaitible gemaakt met intel chipsets.. nvidia verkoopt levert gewoon geen licentie voor de SLI patenten.. das heel wat anders.. Intel sabboteerd de boel opzettelijk.. nVidia wil gewoon alleen SLI op haar eigen chipsets wat ze een goed recht is.. vind ik een heel verschil..
Ik had een 680i bord en wat je zegt slaat echt als een tang op een varken.

"opzettelijk incompaitible maken"
waar staat dat intel dat heeft gedaan?

"nVidia heeft immers toch niet SLI opzettelijk incompaitible gemaakt met intel chipsets"
Dit hebben ze wel gedaan door de driver zodanig te maken dat hij alleen werkt op nvidia chipsets, de intel chip is hardware matig gewoon geschikt voor SLI.

"nvidia wil gewoon alleen SLI op haar eigen chipsets wat ze een goed recht is"
Als dat hun goed recht is waarom zou Intel dan niet het zelfde mogen doen met haar nieuwe quads?
Je kunt het ook anders zien, nVidia mag blij zijn dat ze een moederbord hebben mogen maken welke bepaalde intel processoren ondersteund.

nvidia mag blij zijn dat intel de hele licentie nog niet ingetrokken heeft zoals bij VIA gebeurd is.

Ik geef intel groot gelijk als nvidia niets met intel wil delen waarom zouden ze dan wel gaan delen met nvidia?

Dit probleem is 100% veroorzaakt door nvidia aangezien deze niet willen meewerken.

Snap het sowieso niet wat hebben ze nou te verliezen?
SLI op een intel bord is het beste van 2 werelden.

Ze verkopen een paar brakke chipsets minder, maar daar staat tegen over dat ze veel meer video kaarten verkopen.
en op de video kaarten wordt immers het echte geld verdiend.

En wat heeft nvidia nu? precies een 6x0i en en het volgende maand uit te komen 7x0i moederbord wat niet of niet goed werkt met de nieuwe quads.

Wat nvidia ook kan doen is een Intel x38 op hun nieuwe moederbord plaatsen voor de nieuwe quad support.

Intel heeft op haar nog uit te brengen skulltrail moederbord ook 2 nvidia chips moeten kopen voor SLI ondersteuning.

Dus wie werkt wie nou tegen... precies.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Verwijderd

ik ben nu ook aan het twijfelen tussen update of nieuwe pc, en veel hangt er van af of m'n mobo de E8400 / E8500 zal aankunnen

ik heb gigabyte 965P-DS4 (rev 1 of 2)

iemand die meer weet ? :)

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

fast-server schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:25:
[...]

Ik had een 680i bord en wat je zegt slaat echt als een tang op een varken.

"opzettelijk incompaitible maken"
waar staat dat intel dat heeft gedaan?

"nVidia heeft immers toch niet SLI opzettelijk incompaitible gemaakt met intel chipsets"
Dit hebben ze wel gedaan door de driver zodanig te maken dat hij alleen werkt op nvidia chipsets, de intel chip is hardware matig gewoon geschikt voor SLI.

"nvidia wil gewoon alleen SLI op haar eigen chipsets wat ze een goed recht is"
Als dat hun goed recht is waarom zou Intel dan niet het zelfde mogen doen met haar nieuwe quads?
Je kunt het ook anders zien, nVidia mag blij zijn dat ze een moederbord hebben mogen maken welke bepaalde intel processoren ondersteund.

nvidia mag blij zijn dat intel de hele licentie nog niet ingetrokken heeft zoals bij VIA gebeurd is.

Ik geef intel groot gelijk als nvidia niets met intel wil delen waarom zouden ze dan wel gaan delen met nvidia?

Dit probleem is 100% veroorzaakt door nvidia aangezien deze niet willen meewerken.

Snap het sowieso niet wat hebben ze nou te verliezen?
SLI op een intel bord is het beste van 2 werelden.

Ze verkopen een paar brakke chipsets minder, maar daar staat tegen over dat ze veel meer video kaarten verkopen.
en op de video kaarten wordt immers het echte geld verdiend.

En wat heeft nvidia nu? precies een 6x0i en en het volgende maand uit te komen 7x0i moederbord wat niet of niet goed werkt met de nieuwe quads.

Wat nvidia ook kan doen is een Intel x38 op hun nieuwe moederbord plaatsen voor de nieuwe quad support.

Intel heeft op haar nog uit te brengen skulltrail moederbord ook 2 nvidia chips moeten kopen voor SLI ondersteuning.

Dus wie werkt wie nou tegen... precies.
Blaas maar niet zo hoog van de toren.. nieuws: 'Intel saboteerde ontwikkeling nVidia 680i-chipset'

Edit:
Daar komt bij dat dit gewoon een hele domme zet van intel is omdat de markt voor intel processoren nu in 1 keer een heel stuk kleiner is.. helemaal na de introductie van de 8800GT waar veel mensen mee in SLI draaien.. Als AMD nou weer een fijne processoren zou maken zou ik terug gaan naar AMD.. dit heb ik altijd al een fijner bedrijf gevonden dan intel met zijn monopolie positie spelletjes.. ik verlang terug naar de P4 tijd met de goede AMD XP's en 64's.. op goede nVidia chipsets (maar dat is maar persoonlijk)

[ Voor 11% gewijzigd door Cidious op 30-11-2007 16:30 ]

Verwijderd

Cidious schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 16:25:
[...]

Blaas maar niet zo hoog van de toren.. nieuws: 'Intel saboteerde ontwikkeling nVidia 680i-chipset'

Edit:
Daar komt bij dat dit gewoon een hele domme zet van intel is omdat de markt voor intel processoren nu in 1 keer een heel stuk kleiner is.. helemaal na de introductie van de 8800GT waar veel mensen mee in SLI draaien.. Als AMD nou weer een fijne processoren zou maken zou ik terug gaan naar AMD.. dit heb ik altijd al een fijner bedrijf gevonden dan intel met zijn monopolie positie spelletjes.. ik verlang terug naar de P4 tijd met de goede AMD XP's en 64's.. op goede nVidia chipsets (maar dat is maar persoonlijk)
:') Dus jij gaat alles beweren van één artikeltje op fudzilla. The Inquirer is toonbeeld van betrouwbaarheid vergeleken met die site.

Nvidia heeft dit aan zichzelf te danken. Als ik Intel was geweest zorgde ik ervoor dat Nvidia helemaal geen Intel processors op hun chipsets kon draaien, dan was het gezeik rond die SLI licentie zo afgelopen. Nvidia is hier degene die hier de boel blokkeert, door niemand een SLI licentie te geven. Bedenk wel: nvidia heeft Intel veel harder nodig dan omgedraaid.

En tsjaa.. de Phenom. Daar zal ik maar niet over beginnen. Die is nog langzamer dan een Q6600 uit de vorige generatie van Intel.

Welkom in de harde wereld van zaken doen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2007 17:11 . Reden: typo... ]

• fast-server
Het lijkt er op dat asus haar sites aan het veranderen is, en een spelletje zoek de verschillen gaat spelen.

Gisteren zowel op asus com/nl (striker extreme cpu specs)

Afbeeldingslocatie: http://imageupload.com/out.php/i48222_strikerextremeoud.jpg

Vandaag zie ik op de nl site al:
Afbeeldingslocatie: http://imageupload.com/out.php/i48223_strikerextremenieuw.jpg

Zoek de verschillen (hint het heeft iets met nm en fsb te maken)

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

fast-server schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 18:30:
Het lijkt er op dat asus haar sites aan het veranderen is, en een spelletje zoek de verschillen gaat spelen.

Gisteren zowel op asus com/nl (striker extreme cpu specs)

[afbeelding]

Vandaag zie ik op de nl site al:
[afbeelding]

Zoek de verschillen (hint het heeft iets met nm en fsb te maken)
Ik ben schijnbaar op een Intel fanboy topic gestuit.. met allemaal Intel chipset eigenaren die boos zijn dat nVidia iets wat zij ZELF ontwikkeld heeft op haar eigen chipsets wil houden.. en niet kunnen begrijpen dat Intel eerst op de 680i SLI werkende 45nm processoren heeft geproduceerd en die snel nog even incompaitible heeft gemaakt voor de launch.. ben ik de enige die dit een huge verschil vind?

Eigen uitvinding voor zichzelf houden Vs. Opzettelijk dingen incompaitible maken terwijl het eerst wel werkte uit wraak..

Dit vind ik toch HEEL verschillend.. maar het kan aan mij liggen.. ik ben natuurlijk een 680i SLI eigenaar dus lichtelijk bevooroordeelt.. maar ik heb hier ook een bak staan met een p35 chipset erin.. en als ik dus SLI wil draaien koop ik een goed presterend nVidia moederbord.. omdat die borden de SLI mogelijkheid op de chips gebakken hebben en de intel borden niet. zo simpel is het.. waarom kunnen we daar geen vrede mee hebben en met deze streek van intel wel??

Ik vind het gewoon een fout van intel dat ze nVidia niet tijdig hebben ingelicht over de veranderingen in de architectuur van de processor..

Verwijderd

maar er is toch al een benchmark met de Q9450 op een 680i chipset, ofe mis ik nu iets

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Goed nieuws:
Bij MSI wordt de Q9450 ondersteund op de P6N Diamond.
http://global.msi.com.tw/...cat2_no=170&cat3_no=#menu
Deze heeft een 680i chipset van Nvidia.
Op de 650i zijn ze nog aan het testen, maar ziet er veelbelovend uit.

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• seanpaul
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-02 21:05
dus ik kan de conclusie trekken dat de intel core 2 duo uitstekend gaat werken mop een Abit IN9 32-MAX ?

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Cidious schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 05:30:
[...]

mag ik hier even opmerken dat nvidia de technologie voor SLI gewoon gekocht heeft en verder heeft ontwikkeld :+
maar het spelletje nvidia intel is erg bezwaarlijk, mensen die een duur mobo hebben gekocht wat destijds top of the bill was, en nu nog eigenlijk, kunnen straks niet of sporadisch de nieuwste cpu's gebruiken. Terwijl juist mensen die de 680's kochten vooraan staan om de volgende serie te kopen (gok ik zo)

verder is het echter bij intel producten de normaalste zaak van de wereld dat ook al heb je socket 775 je voor iedere serie cpu's die uitkomen je een nieuw mobo met nieuwe chipset nodig hebt. Wat dat betreft had je beter bij amd kunnen zitten..

[ Voor 8% gewijzigd door IRCfreAk op 08-01-2008 23:32 ]

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 01:05:
Zelfs een dood eenvoudige P5B slikt 'm.
En ik dus helemaal blij, had deze ad wel eerder gezien, maar dat ging toen over dual-core penryn. Als ik dit mag geloven gaat dus ook een quad-core penryn werken op en P5B vanilla, gezien het voltage-phase design van de cpu..

Verwijderd

Ik weet het ni meer ze. Wat moeten we hier nu geloven? Asus spreekt zichzelf tegen volgens de artikels.

Ik heb nu een Asus striker extreme en een E8500.
Alles aangesloten zoals het moet en krijg de foutmelding tijdens de POST

H/W monitor status abnormal
cpu unknown

In de Bios merk ik dat de vcore in het rood staat op 0.91 ??? Veel te weinig mijn gedacht.

Dacht eerst dat het mss mijn voeding was, maar deze is een Enermax 620W, wat volgens mij toch genoeg is. Maar nu ik deze topic gevonden heb, krijg ik meer en meer het gedacht dat wel degelijk de 45nm ni compatibel is met de striker extreme 680i chip. Alleszins, in het boekje van mijn mobo staat duidelijk dat het 1333fsb compatibel is.

Als dit alles toch ni blijkt te kloppen, eis ik mijn geld terug van mijn mobo (dat ik dus net aangeschaft heb) ofwel een ander in ruil die wel compatibel is.
Of zie ik iets over het hoofd, wat ik bij de assemblage verkeerd heb gedaan?

Intel Core 2 Duo E8500
Asus striker extreme
Corsair 2x 2gb PC6400
XFX 8800GTS 512mb
Enermax 620W

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:38:
Ik weet het ni meer ze. Wat moeten we hier nu geloven? Asus spreekt zichzelf tegen volgens de artikels.

Ik heb nu een Asus striker extreme en een E8500.
Alles aangesloten zoals het moet en krijg de foutmelding tijdens de POST

H/W monitor status abnormal
cpu unknown

In de Bios merk ik dat de vcore in het rood staat op 0.91 ??? Veel te weinig mijn gedacht.

Dacht eerst dat het mss mijn voeding was, maar deze is een Enermax 620W, wat volgens mij toch genoeg is. Maar nu ik deze topic gevonden heb, krijg ik meer en meer het gedacht dat wel degelijk de 45nm ni compatibel is met de striker extreme 680i chip. Alleszins, in het boekje van mijn mobo staat duidelijk dat het 1333fsb compatibel is.

Als dit alles toch ni blijkt te kloppen, eis ik mijn geld terug van mijn mobo (dat ik dus net aangeschaft heb) ofwel een ander in ruil die wel compatibel is.
Of zie ik iets over het hoofd, wat ik bij de assemblage verkeerd heb gedaan?

Intel Core 2 Duo E8500
Asus striker extreme
Corsair 2x 2gb PC6400
XFX 8800GTS 512mb
Enermax 620W
Heb je het nieuwste bios eral op staan.
1333 FSB wil niet zeggen dat het ook de nieuwe 45nm Core 2 Duo's ondersteund er zijn ook 65nm Core 2 Duo's op een FSB van 1333 MHz.
** Please update the latest BIOS to support Intel 45nm CPU
Komt van de asus site dus eerst bios updaten met een processor die wel ondersteund wordt en dan zal je E8500 ook werken. Beter lezen volgende keer bespaard je een hoop ellende. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2008 11:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:53:
[...]

Heb je het nieuwste bios eral op staan.
1333 FSB wil niet zeggen dat het ook de nieuwe 45nm Core 2 Duo's ondersteund er zijn ook 65nm Core 2 Duo's op een FSB van 1333 MHz.

[...]

Komt van de asus site dus eerst bios updaten met een processor die wel ondersteund wordt en dan zal je E8500 ook werken. Beter lezen volgende keer bespaard je een hoop ellende. ;)
Hartelijk dank voor je reply, want was wel effe ten einde raad :)
Hoop alleszins dat het lukt. Wel één probleem nog natuurlijk, heb geen andere cpu :? . Ja een amd van de vorige configuratie maar daar ben ik niets mee natuurlijk.

Waar heb je deze info gevonden? Heb ook al op de asus-site gezocht maar niets gevonden in de forums, faqs ed. Maar mss heb ik het over het hoofd gezien.

Nu wel, de versie die er nu opstaat is 1305. En ik zie bij asus dat er wel update is, de 1401 maar die ou enkel de comptabiliteit van een X-fi kaart verbeteren staat er.
Pagina: 1