Toon posts:

PC start auto opnieuw op of blijft hangen

Pagina: 1
Acties:
  • 499 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

sinds kort heb ik een probleem dat continue optreedt als ik de computer opstart. Er gebeurt het volgende, ik zet de pc aan, pc laad normaal, op het moment dat het bureaublad 3 sec. in beeld is verschenen, veschijnt er heel kort een blauw scherm en start XP zichzelf opnieuw op, vervolgens krijg ik of: 1) een zwart scherm te zien waar niks op te zien is en waar ik niks anders kan dan de pc met de knop uitzetten of 2) een scherm waarin je kan kiezen of je windows in veilige modus wilt opstarten, of met de laatste correcte instellingen of 3) de laatste overclockpoging is mislukt en dan krijg je twee opties, setup opstarten en opstarten met de laatste correcte instellingen. Dat laatste scherm slaat echt alles aangezien ik helemaal niet heb overgeklocket. Het enige wat ik heb gedaan is een Bios update en kan me zo voorstellen dat het daardoor komt, aangezien het sinds die update het probleem is. BEN ALLEEN ZO STOM GEWEEST OM GEEN BACKUP TE MAKEN!!! 8)7

Daarvoor kreeg ik een aantal keer de melding: Could not find Asus graphic card. Dit was ook al voor de bios update.

De keren dat ik m wel opgestart kreeg, verscheen er een melding van Windows in beeld met foutenrapport verzenden of niet verzenden. In dat foutenrapport stond de volgende handtekening van de fout:

Afbeeldingslocatie: http://img116.imageshack.us/img116/5739/foutenrapport1bm2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img114.imageshack.us/img114/8427/foutenrapport2ru8.jpg

Dit is de inhoud van het foutenrapport:

Afbeeldingslocatie: http://img116.imageshack.us/img116/775/inhoudfoutenrapport1sz2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/5879/inhoudfoutenrapport2dy1.jpg

Ik hoop dat iemand enig idee heeft waardoor dit komt en hoe het op te lossen is.

Alvast bedankt.

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05 21:08
Oude BIOS terugflashen :?

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-04 07:42
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 21:59:
Hallo,

sinds kort heb ik een probleem dat continue optreedt als ik de computer opstart. Er gebeurt het volgende, ik zet de pc aan, pc laad normaal, op het moment dat het bureaublad 3 sec. in beeld is verschenen, veschijnt er heel kort een blauw scherm en start XP zichzelf opnieuw op, vervolgens krijg ik of: 1) een zwart scherm te zien waar niks op te zien is en waar ik niks anders kan dan de pc met de knop uitzetten of 2) een scherm waarin je kan kiezen of je windows in veilige modus wilt opstarten, of met de laatste correcte instellingen of 3) de laatste overclockpoging is mislukt en dan krijg je twee opties, setup opstarten en opstarten met de laatste correcte instellingen. Dat laatste scherm slaat echt alles aangezien ik helemaal niet heb overgeklocket. Het enige wat ik heb gedaan is een Bios update en kan me zo voorstellen dat het daardoor komt, aangezien het sinds die update het probleem is. BEN ALLEEN ZO STOM GEWEEST OM GEEN BACKUP TE MAKEN!!! 8)7

Daarvoor kreeg ik een aantal keer de melding: Could not find Asus graphic card. Dit was ook al voor de bios update.

De keren dat ik m wel opgestart kreeg, verscheen er een melding van Windows in beeld met foutenrapport verzenden of niet verzenden. In dat foutenrapport stond de volgende handtekening van de fout:

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit is de inhoud van het foutenrapport:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik hoop dat iemand enig idee heeft waardoor dit komt en hoe het op te lossen is.

Alvast bedankt.
meh wsl kan je nog wel gwn bij de HDD dus als je een beetje handig bent en een 2e computer, sluit je 'm gwn daaropaan en haal je al je data terug die belangrijk is :p

Wat heb je allemaal al geprobeerd? Windows XP opnieuw geinstalleerd (niet meteen doen btw ;)), load bios setup defaults gedaan, etc?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb XP niet opnieuw geïnstalleerd. Wou eerst kijken of het anders kan. Load bios setup defaults heb ik wel gedaan, maar dat veranderde niets.

Ik ben geen data verloren die belangrijk is, dus die hoef ik niet terug te halen.

Hoe moet ik met Bios terugflashen als ik de vorige bios-versie niet heb? Zou het echt niet weten namelijk. Volgens mij moet je daar een backup van hebben gemaakt en dat heb ik dus niet.

• ChessSpider
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 20:10:
Ik heb XP niet opnieuw geïnstalleerd. Wou eerst kijken of het anders kan. Load bios setup defaults heb ik wel gedaan, maar dat veranderde niets.

Ik ben geen data verloren die belangrijk is, dus die hoef ik niet terug te halen.

Hoe moet ik met Bios terugflashen als ik de vorige bios-versie niet heb? Zou het echt niet weten namelijk. Volgens mij moet je daar een backup van hebben gemaakt en dat heb ik dus niet.
Mjah ik raad je niet echt aan om terug te flashen naar de bios.

Sorry maar ik heb niet echt advies voor je

Wat voor hdd is het? (merk, type (sata/ide), hoe oud istie).
Zelfde voor al je andere computer gegevens..

Verwijderd

Misschien even de optie van het automatisch opnieuw opstarten uitzetten... dan kan je wat meer over de fout te weten te komen.. dit helpt bij mij tenminste altijd wel... misschien maar een corrupte driver.. of NoD32 zorgde er de laatste keer bij mij voor.

Verwijderd

Topicstarter
Specs, zie onderschrift!

Alles is net 4 maand oud.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 21:37 ]

• geedsen
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
Hi Julien, start die wel op via F8 in safe mode (dus geen netwerk). Dan zou dat inderdaad het probleem kunnen zijn beschreven in geedsen in "ASUS P5K-V issues en probleem"

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan ik niet echt testen doordat de pc de ene keer wel normaal op start, de andere keer alleen de melding: could not find asus graphic card en weer een andere keer blauw scherm en auto opnieuw starten (auto opnieuw starten bij fout heb ik inmiddels uitgezet) en weer een andere keer laad de pc maar loopt de boel vast als net het bureaublad is geladen en 2 pictogrammen in de taakbalk. Zeer wisselvallig dus!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 18:51:
Dat kan ik niet echt testen doordat de pc de ene keer wel normaal op start, de andere keer alleen de melding: could not find asus graphic card .....
Al een andere videokaart geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heb jij die zo liggen? haha. Videokaart werkt nu gewoon weer goed en de laatste 4 keer opstarten gingen gewoon zonder problemen.

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-05 18:15
start pc eerst gewoon op zonder dat je netwerkkabels e.d. hebt aangesloten. als je ergens anders in huis nog een andere HD hebt liggen kan je deze ook ff wisselen en kijken of hij dan normaal opstart.
ook al start hij soms wel goed op, als je dit zeg 15x achter elkaar doet en hij start nog steeds goed op, dan weet je dat het probleem iig bij de drivers ligt. Als dit het geval is zal ik gewoon windows opnieuw installeren (je zei dat je geen belangrijke info op HD had staan, zo wel toch nog even in andere pc overzetten) en dan alle nieuwste drivers installeren. probleem zal dan wss wel verholpen zijn.

• ChessSpider
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 11:28:
Nee, heb jij die zo liggen? haha. Videokaart werkt nu gewoon weer goed en de laatste 4 keer opstarten gingen gewoon zonder problemen.
ja :+
Is het nu opgelost?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heb nog niet echt uitgebreid tijd gehad om te testen. Andere videokaart heb ik niet liggen, dus dat wordt m niet. Zonder netwerkkabels heb ik nog niet geprobeerd, maar ga ik dus nog doen. Dan zal ik het laten weten.

Wat me nog te binnen schiet is dat ik bij het verzonden foutenrapport op een site van microsoft terecht komt, waar ze me alleen mee kunnen delen dat de fout ontstaat door een device driver. Verder hebben ze nog geen oplossing en vragen ze om consequent telkens een foutenrapport te verzenden, zodat ze eraan kunnen werken.

Deze foutoorzaak krijg ik niet elke keer. Ik heb ook een aantal keer gehad, dat ze helemaal niet wisten wat er aan de hand was en dus logischerwijs ook geen oplossing hadden.

Misschien dat iemand dit herkent?!?
Pagina: 1