usb raid controller

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-02 10:15
ik heb nu een WD 500GB mybook essential, en ik wou er misschien nog een bijkopen en deze dan in een raid0 of 1 opstelling neerzetten.
ik heb alleen een notebook,dus interne raid gaat niet lukken.

dus vroeg ik me af, bestaat er een usb raid controller voor usb schijven?
zoiets als ik koppel 2 identieke usb HD's erop aan, in de pc plug je een usb kabel en op de pc ziet hij hem als een normale usb schijf, dus niet als een raid controller!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-02 11:02
Ik denk dat je dan naar oplossingen moet kijken die een sata/e-sata aansluiting hebben, deze kan je via een e-sata pcmcia kaart op je notebook aansluiten zodat je de voledige snelheid kan gebruiken. USB is namelijk voor één hardeschijf al te langzaam en een USB raid bestaat bij mijn weten niet.

Edit:
Volgens mij bedoel je zoiets:
http://www.firewire-1394....aid-kit-fusion-400-d4.htm
Bij mij komt het over alsof je het hele kastje aansluit met één e-sata kabel en dat de comuter dan één schijf ziet ookal zitten er in het kastje meerdere schijven in raid.

[ Voor 32% gewijzigd door Lennart_1337 op 05-10-2007 21:50 ]

Verwijderd

Als je een nieuwe laptop hebt, heb je misschien Expresscard, welke PCI-express in plaats van PCI gebruikt. Dat zou een prima oplossing zijn voor jouw wensen!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-02 10:15
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 21:48:
Als je een nieuwe laptop hebt, heb je misschien Expresscard, welke PCI-express in plaats van PCI gebruikt. Dat zou een prima oplossing zijn voor jouw wensen!
ik heb inderdaad een expresscard 54 slot, ik zal er eens op zoeken

edit;
en wat dachten jullie dan van dit;

2 usb HD's die op een "adapter" zitten aangesloten die de 2 schijven als 1 schijf laten zien en dat dan doorstuurt via een esata kabel naar een expresscard esata kaart.

[ Voor 24% gewijzigd door oddish2211 op 05-10-2007 21:56 ]

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-02 11:02
Ik heb nog wat verder gezocht en kwam dit tegen:
Ricardo87 in "Zelfbouw 'server' sneller dan laptop 540..."
Dit pci-e e-sata kaartje heeft dus al ingebouwde raid functionaliteit volgens deze post, dus ideaal voor jouw.

Verwijderd

Waarom wil je het zo graag via USB? Je weet dat dit de snelheid van hardeschijf enorm doet kelderen? Het slaat natuurlijk nergens op als je eerst flink inlevert door USB te gebruiken maar dan wel RAID0 voor snelheid wenst. Als je doel snelheid is, dan is juist die expresscard een uitstekende optie.
Pagina: 1