USB stick 2GB werkt niet onder Windows XP

Pagina: 1
Acties:
  • 791 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chrit
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-01-2024
Van de week heb ik ’n usb-stick van 2 GB (Sandisck)gehaald bij Mediamarkt; shit hij doet het niet, kan gebeuren, geruild voor een nieuwe identieke; doet het ook niet .
Dan maar ’n ander merk ; het zelfde probleem.
Ik ga toch niet meer terug naar de winkel.
Nu blijkt dat er iets mis is binnen Windows Media Center van mijn PC; in de Bios wordt de usb-stick nl. wel gezien en met mijn BartPE cd doet hij het gewoon, en in mijn notebook doet hij het ook.
Andere usb-sticks tot 1GB doen het allemaal naar wens.
Wel heb ik bij iedere usb-stick ( behalve die van 2GB) de melding in het systeem logboek
Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Removable Storage-service
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 111
Datum: 04-10-2007
Tijd: 22:36:47
Gebruiker: n.v.t.
Computer: demijne
Beschrijving:
RSM kan medium niet laden in station Station 0 van mediawisselaar

Voor de 2 Gb stick krijg ik in het apparaatbeheer bij de overige apparaten vraagteken,uitroepteken :
De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28).
Ik heb alle usb instellingen in de bios al veranderd, alle usb apparaten uitgetrokken, niets helpt.
Ik ben op dit moment uitgepist; iemand nog ’n idee?

• Fulcrum2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01 02:54

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

Moederbord met USB 1.0 aansluiting en een stick met USB 2.0 (die om wat voor reden dan ook niet helemaal compatible wil zijn)?

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Blijkbaar is je Windows een beetje gaar....kun je niet een herstelpunt terugzetten van een hele poos geleden? Ander wordt het opnieuw Windows eropzetten vrees ik.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Die 111 error is niet zo belangrijk, dat USB niet goed geladen wordt wel.
[url]111[/url] Dit is van die event 111.

• eatme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 13:50
Ik had dat pas ook met een USB stick die met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen was. Het bleek dat de stick zichzelf een driveletter toeeigende die ook al aan een netwerkschijf was vergeven. Door in drivemanagement de usb-stick een andere driveletter te geven werkte alles perfect. Suffe oplossing bij mij maar zoek er maar eens naar als je snel wat info van je stick af wil halen 8)7

NL.1xMT5.12(V156)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Komt vaak voor hoor. Meestal door netwerkdrives of als je zelf al eens een drive-letetr van b.v. je DVD eens veranderd hebt.

• Chrit
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-01-2024
Jongens bedankt alvast voor jullie snelle reacties.
Ik heb in Virtual Drive alle stations uitgezet behalve de laatste heb ik Z genoemd.
Voor de rest heb ik nog 'n stuk of 10 partities; ’n paar kan ik hernoemen met Partition Magic,de rest wil niet.
Hoe ik de cdrom stations moet hernoemen weet ik niet. Ik zal ze wel loskoppelen als ik mijn pc open heb liggen. In ieder geval werkt mijn usb-stick van 2 GB nog steeds niet.
Stuurprograma’s voor Windows XP zijn er niet (waar hij bij de installatie om vraagt).
De drive letter van de USB kan ik niet veranderen omdat die er niet is.
Windows zal inderdaad wel gaar zijn, staat er nu 2 jaar op, zal binnenkort wel opnieuw installeren.
Als iemand nog suggesties heeft ;graag !!
Pagina: 1