Toon posts:

PC crasht door externe disk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een externe harde schijf aangeschaft. Een Western Digital elements 320GB. Aangezien deze standaard op FAT32 is geformateerd heb ik hem via Start -> deze computer -> beheren -> schijfbeheer geformatteerd naar NTSF. Als ik nu bestanden kopiëer crasht de hele pc. Iedere keer als hij bij ongeveer 2GB is (bij het 2e bestand, het zijn bestanden van 2 GB). Dit is al de 2e externe disk die ik heb, de andere (My Book) heb ik teruggebracht met hetzelfde probleem. Het ligt dus waarschijnlijk niet aan de disk, maar aan mijn eigen PC (of het formatteren, al geloof ik dat die van gisteren ook al crashte voor het formatteren).
Overigens heb ik een redelijk oude computer (5 jaar oud) en was dus genoodzaakt een pci-kaartje met USB 2.0 te kopen. Maar ook daar ligt het niet aan, want via een USB 1.1-poort liep de PC ook vast.

Iemand enig idee wat de oorzaak van deze problemen kan zijn?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Wel, wat dacht je van terugformatteren naar FAT32, doet ie dan wel?
En misschien op een andere PC proberen, bij de buurman ofzo?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Driver-probleem lijkt mij het meest waarschijnlijk. Welk OS?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niet geprobeerd terug te formatteren naar FAT32. Zal ik eens proberen. Helaas zal dat vandaag niet gaan. En een andere PC zal ik morgen ook eens proberen.

Een driver-probleem, hoe zou ik dat kunnen oplossen?

Verwijderd

Nieuwe drivers downloaden, of b.v. die VIA kaart eens uitschakelen in Device Manager / Apparaatbeheer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn PC helemaal opnieuw geconfigureerd (windows opnieuw e.d.), dat was namelijk wel weer eens tijd. Heeft niet geholpen.

Overigens geeft het kopiëren van de externe schijf naar de pc geen problemen.

Inmiddels de schijf terug naar fabrieksinstellingen gezet (dus met FAT). Geen resultaat.

En wat is een VIA-kaart?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 01:37 ]

Verwijderd

Sorry met VIA-kaart bedoelde ik je USB-controller kaart mee, meestal een VIA-chip maar dat was in een ander topic niet die van jou.

Mocht je een oplossing vinden voor je probleem meld het dan graag hier zodat mensen die zoeken mogelijk ook een oplossing hebben voor hetzelfde probleem. Het meest waarschijnlijk lijkt mij foute drivers (mogelijk voor je USB-controller).

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt nu, maar wat ik (of eigenlijk een vriend) heb gedaan weet ik niet precies. We hebben drivers voor de usb-kaart geïnstalleerd, maar niet precies zoals het zou moeten. Nou ja, het werkt in ieder geval.

Bedankt allen.
Pagina: 1