Vandaag een externe harde schijf aangeschaft. Een Western Digital elements 320GB. Aangezien deze standaard op FAT32 is geformateerd heb ik hem via Start -> deze computer -> beheren -> schijfbeheer geformatteerd naar NTSF. Als ik nu bestanden kopiëer crasht de hele pc. Iedere keer als hij bij ongeveer 2GB is (bij het 2e bestand, het zijn bestanden van 2 GB). Dit is al de 2e externe disk die ik heb, de andere (My Book) heb ik teruggebracht met hetzelfde probleem. Het ligt dus waarschijnlijk niet aan de disk, maar aan mijn eigen PC (of het formatteren, al geloof ik dat die van gisteren ook al crashte voor het formatteren).
Overigens heb ik een redelijk oude computer (5 jaar oud) en was dus genoodzaakt een pci-kaartje met USB 2.0 te kopen. Maar ook daar ligt het niet aan, want via een USB 1.1-poort liep de PC ook vast.
Iemand enig idee wat de oorzaak van deze problemen kan zijn?
Overigens heb ik een redelijk oude computer (5 jaar oud) en was dus genoodzaakt een pci-kaartje met USB 2.0 te kopen. Maar ook daar ligt het niet aan, want via een USB 1.1-poort liep de PC ook vast.
Iemand enig idee wat de oorzaak van deze problemen kan zijn?