[Voltmod] Sparkle 8500GT & Nibitor: de voltages?

Pagina: 1
Acties:

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Waardes zonder voltmod voor mijn 8500GT 256MB:

Stock 460/400 - 60 idle en 77 stressed
Clocked 555/475 - 62 idle en 82 stressed
Clocked 765/485 met Gigabyte Cyclops koeler - 47-50 idle en 60 stressed.

Ik denk erover een voltmod te gaan doen op mijn 8500GT, om wat overclock ervaring op te doen. Nibitor lijkt me het handigst om te gebruiken aangezien de layout van mijn Sparkle kaartje in niets lijkt op de pics die ik van pencilmods heb gevonden, en ik daar dus geen problemen mee wil veroorzaken doordat ik maar wat ga rommelen. Nu heb ik een aantal vragen, kan er via google en sites als overclockers.com niet veel over vinden. Mijn thread op techzine leverde ook geen bal op aangezien ik geen hulp kreeg.

- Het voltage dat je met Nibitor aanpast is het core voltage, right?
- Is het mogelijk het geheugenvoltage aan te passen met nibitor? (Heb ik niets over kunnen vinden, en mijn geheugen klokt atm het slechtst.)
- Ik zie in de Exact sectie geen waardes, en in de VID sectie 2 voltages.
Op een pic van een pencilmod zag ik dat het memory van diegene (zelfde merk) op 2.1 volt draait, en het gpu voltage bij die gast was 1.37. Dat ligt dicht in de buurt van het voltage dat de mijne zou geven als het om VID 1 gaat. Is het veilig om bijvoorbeeld nu 1.4 in te stellen in de Exact sectie onder 3D? Of moet ik dat anders aanpassen?

Bijkomend probleem is dat volgens de handleiding van nibitor het programma het 3d voltage zou moeten weergeven in het groen/groene achtergrond (?) maar dit is bij mij niet het geval.

Afbeeldingslocatie: http://i185.photobucket.com/albums/x14/ToiMoi87/untitled.jpg
Pic van de VID sectie.

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
Wat ik op TZ wou zeggen zeg ik dan nu hier maar,

Vmod via de bios/software gaat niet meer met GF8 serie kaarten :z

7 serie kon alleen een bepaalde 7800GT het.

Vmem mod kan je helemaal wel op je buik schrijven.

[ Voor 16% gewijzigd door MexxT op 06-10-2007 00:53 ]

Audi S3

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ow. Haha thanks voor het antwoord!