Toon posts:

Girotel , Vista en een ISDN modem

Pagina: 1
Acties:
  • 790 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb steeds Girotel kunnen bereiken met mijn smartvox basic V.24 x 75 idsn modem, zelfs onder xp pro. Nu ben ik overgegaan naar Vista en modem is niet meer te installeren. Ik heb nog de Smartpack Cd , maar in het installatiemenu geeft hij niet eens de smartvox basic aan. Via internet pikt hij wel smartvox basic plug en play modem, maar die werkt niet met Girotel.
Googlen levert niets op, in de forums vind ik heel oude berichten. Mijn vraag is dus: is er een isdn modem die wel met girotel communiceert en onder vista draait. Aan de kpn heb ik niks, die weten niks en verwijzen naar een 0900 nummer etc.(kost heel veel om te horen dat ze het niet weten en ook niet meer ! ondersteunen.)

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18
Ik zou de moeite niet meer nemen om het uit te zoeken maar overstappen op www.mijnpostbank.nl (Kortom, internetbankieren).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

job

Vista pikt soms nog wel eens de xp of win2000 drivers.
Zelf handmatig de drivers kiezen in de device manager lijkt me een poging waard in elkgeval.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 19:12:
Ik heb steeds Girotel kunnen bereiken met mijn smartvox basic V.24 x 75 idsn modem, zelfs onder xp pro. Nu ben ik overgegaan naar Vista en modem is niet meer te installeren. Ik heb nog de Smartpack Cd , maar in het installatiemenu geeft hij niet eens de smartvox basic aan. Via internet pikt hij wel smartvox basic plug en play modem, maar die werkt niet met Girotel.
Googlen levert niets op, in de forums vind ik heel oude berichten. Mijn vraag is dus: is er een isdn modem die wel met girotel communiceert en onder vista draait. Aan de kpn heb ik niks, die weten niks en verwijzen naar een 0900 nummer etc.(kost heel veel om te horen dat ze het niet weten en ook niet meer ! ondersteunen.)
De modem werkt wel onder vista ? Je kan er mee bellen ?
Waarom zou girotel die niet ondersteunen dan ? En werkt girotel wel onder vista ?
En waarom idd geen www.mijnpostbank.nl. Het is het zelfde als girotel alleen via internet.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

waarom vista :) als je onder xp met alles tevreden was en je wilt wellicht niet over naar internetbankieren waarom dan naar vista toe

Verwijderd

Topicstarter
ik ben naar vista overgegaan vanwege andere programaas,(Pinnacle Studio11 o.a). Girotel vind ik handig omdat hij alles op je HD opslaat en je alles terug kunt zoeken en selecteren.Ik gebruik "mijn postbank" ook wel, maar die vind ik veel onhandiger (of ik ben onhandig !?)

• geforce5_guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:01:
ik ben naar vista overgegaan vanwege andere programaas,(Pinnacle Studio11 o.a). Girotel vind ik handig omdat hij alles op je HD opslaat en je alles terug kunt zoeken en selecteren.Ik gebruik "mijn postbank" ook wel, maar die vind ik veel onhandiger (of ik ben onhandig !?)
Het is niet onhandig. Het is wat je fijner vind :)

Maar fuctioneerd die modem in vista gewoon goed ? Er staat geen uitroep teken ofzo bij in computer beheer?

Maar werkt girotel zelf wel in vista ?

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 19:45:
Vista pikt soms nog wel eens de xp of win2000 drivers.
Zelf handmatig de drivers kiezen in de device manager lijkt me een poging waard in elkgeval.
Handmatig selecteren etc..is me te hoog gegrepen. Ik heb wel in de inf sectie van Windows de de betref. inf en PNF eruit gegooid onder Vista en toen geprobeerd via internet te installeren, maar dat lukte niet.

Verwijderd

Topicstarter
geforce5_guy schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:04:
[...]

Het is niet onhandig. Het is wat je fijner vind :)

Maar fuctioneerd die modem in vista gewoon goed ? Er staat geen uitroep teken ofzo bij in computer beheer?

Maar werkt girotel zelf wel in vista ?
Girotel werkt gewoon onder Vista, alleen het opbellen mislukt. Verder gebruik ik die modem nergens voor. Ik heb ADSL en daar zijn geen problemen mee. Dus "mijn Postbank"doe ik met de ADSL modem.

• geforce5_guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:07:
[...]

Girotel werkt gewoon onder Vista, alleen het opbellen mislukt. Verder gebruik ik die modem nergens voor. Ik heb ADSL en daar zijn geen problemen mee. Dus "mijn Postbank"doe ik met de ADSL modem.
Word de modem gevonden door vista ?

Verwijderd

Topicstarter
ja, die staat keurig onder apparaatbeheer. Maar het is de Smart Basic plug en Play internet modem, en ik moet de Smartvox Basic V. 24 x 75 hebben voor het Girotel protocol.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:11:
ja, die staat keurig onder apparaatbeheer. Maar het is de Smart Basic plug en Play internet modem, en ik moet de Smartvox Basic V. 24 x 75 hebben voor het Girotel protocol.
Smartvox Basic P&P internet modem

• geforce5_guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:11:
Het lijkt me sterk dat girotel een eigen protocol heeft met betrekking tot het aansturen van een isdn modem. Meestal word gebeld en dan kan je er overheen gooien wat je wilt. Dus het bellen zal niet anders mogen zijn.

In girotel kan je wel de modem selecteren ?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

job

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:04:
Handmatig selecteren etc..is me te hoog gegrepen. Ik heb wel in de inf sectie van Windows de de betref. inf en PNF eruit gegooid onder Vista en toen geprobeerd via internet te installeren, maar dat lukte niet.
Hoezo? Je gaat naar de device manager, selecteert je modem, je klikt op drviers updaten.
Geeft aan zelf de drivers te selecteren, via bladeren pak je drivers die je wilt.. overal lekker op ok klikken en kijken of die drivers wel werken.
Daar is niets moeilijks aan.

Verwijderd

Topicstarter
geforce5_guy schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:14:
[...]

Het lijkt me sterk dat girotel een eigen protocol heeft met betrekking tot het aansturen van een isdn modem. Meestal word gebeld en dan kan je er overheen gooien wat je wilt. Dus het bellen zal niet anders mogen zijn.

In girotel kan je wel de modem selecteren ?
ja, maar hij kan alleen de plug en play selecteren. In Win 98 en in XP pro kun je kiezen uit drie Smartvox Basics en dan is de enig werkende in Girotel de smartvox V.24 x 75

• geforce5_guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:23:
[...]

ja, maar hij kan alleen de plug en play selecteren. In Win 98 en in XP pro kun je kiezen uit drie Smartvox Basics en dan is de enig werkende in Girotel de smartvox V.24 x 75
Ik neem aan dat je het met de huidige keuze al geprobeerd hebt ? Want de naamgeving kan veranderen bij een ander/nieuw besturings systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik niet begrijp is dat op de Smartpack installatie CD je kunt kiezen uit installeren van Smartvox Pro en Smartvox Basic. Als je voor Basics kiest kun je in het volgende scherm alleen kiezen voor het installeren van I.E. 5.0 of netscapex.x (De CD is uit 1999) . Maar als je kiest om S.V.Pro te installeren moet je RVS Lite etc installeren, maar dan krijg je een modem die niet Girotel samenwerkt.

• geforce5_guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:27:
Wat ik niet begrijp is dat op de Smartpack installatie CD je kunt kiezen uit installeren van Smartvox Pro en Smartvox Basic. Als je voor Basics kiest kun je in het volgende scherm alleen kiezen voor het installeren van I.E. 5.0 of netscapex.x (De CD is uit 1999) . Maar als je kiest om S.V.Pro te installeren moet je RVS Lite etc installeren, maar dan krijg je een modem die niet Girotel samenwerkt.
Die cd is sterk verouderd.
Wat je kan proberen is om op de site van de maker van de isdn kaart te kijken of er nieuwe drivers zijn die voor vista zijn.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Die drivers zijn gewoon oud, je device ook. Eens houdt het op.

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:30:
Die drivers zijn gewoon oud, je device ook. Eens houdt het op.
Ja, dat zou best kunnen. Want mijn HP5470c wordt ook niet meer in Vista ondersteund, dus die zal ik ook moeten vernieuwen. Vandaar mijn vraag of er een modernere ISDN modem is die met Girotel werkt.
Ik kan ook twee systemen draaien, één die met Vista draait en één met XP pro die met de verouderde rest draait. Maar dat vind ik omslachtig.(ik vind de overgang van XP pro naar Vista trouwens geen pretje, maar dat is misschien een andere topic)!!!

• geforce5_guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:35:
[...]

Ja, dat zou best kunnen. Want mijn HP5470c wordt ook niet meer in Vista ondersteund, dus die zal ik ook moeten vernieuwen. Vandaar mijn vraag of er een modernere ISDN modem is die met Girotel werkt.
Ik kan ook twee systemen draaien, één die met Vista draait en één met XP pro die met de verouderde rest draait. Maar dat vind ik omslachtig.(ik vind de overgang van XP pro naar Vista trouwens geen pretje, maar dat is misschien een andere topic)!!!
Waarom blijf je dan niet bij XP ? XP is meer dan voldoende om mee te werken. Vista is misschien nieuwer. Maar als je het niks vind zou ik het ook niet doen.

Verwijderd

Topicstarter
geforce5_guy schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:39:
[...]

Waarom blijf je dan niet bij XP ? XP is meer dan voldoende om mee te werken. Vista is misschien nieuwer. Maar als je het niks vind zou ik het ook niet doen.
te laat, te laat, zei Winnetou
het zaad is al naar binnen toe

Ik heb een systeem gekocht met een voorgeinstallerde Vista, en ik dacht de andere sytemen maar een s in de verkoop te doen.

• geforce5_guy
  • Niet online
Je kan ook niet in de de instellingen van de isdn kaart instellen dat hij in een bepaalde modes moet draaien ?

Verwijderd

Topicstarter
nee, er valt niks in te stellen. Extern modem,behalve de installatie CD heb ik verder niks over.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat er een modernere modem is die wel voldoet.

• geforce5_guy
  • Niet online
Daarvoor zul je naar de winkel moeten :)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:52:
nee, er valt niks in te stellen. Extern modem,behalve de installatie CD heb ik verder niks over.
extern modem, dat had ik nog niet begrepen! die hebben niet echt drivers nodig, alleen maar scripts. Het modem belt dus wel maar bij het opzetten van de connectie krijgt ie geen verbinding?
Misschien is winsock of hoe dat nu heet verandert in Vista (lijkt me raar).
Ik heb geen idee welk protocol de postbank gebruikt (vast geen TCP/IP) dus misschien moet je dat even aan PB vragen en kijken of je dat kan instellen.
Standaard modem drivers zouden bij een extern modem moeten werken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
als ik maar een winkel wist waar ze nog weten wat Girotel online ! Buurt Amsterdam, iemand een suggestie ??

Verwijderd

Topicstarter
Ik was vandaag naar de winkel. Daar zeiden ze dat analoog inbellen onder Vista niet meer mogelijk is, en ISDN inbellen ook niet. Dus zoeken naar een werkend modem of nieuwe driver : zinloos!.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

kan ik me niet voorstellen dat dat niet meer mogelijk is!
Een extern modem moet echt aan de praat te krijgen zijn. Heb je al eens gebprobeerd middels hyperterminal een sessie op te zetten?

>AT
OK

en dat het AT dial commando te geven (is te lang geleden maar staat zeker op internet!)

/edit: f*** het is een USB modem?

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 06-10-2007 15:51 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:59
Ik vermoed dat Girotel zo oud is dat deze alleen via een modem kan uitbellen en niet rechstreeks via de capi interface van een isdn adapter. Waarschijnlijk werd door de isdn drivers onder xp gewoon een modem via software geëmuleerd, en is dat onder Vista niet het geval.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:33:
Ik was vandaag naar de winkel. Daar zeiden ze dat analoog inbellen onder Vista niet meer mogelijk is, en ISDN inbellen ook niet. Dus zoeken naar een werkend modem of nieuwe driver : zinloos!.
Dat is simpelweg onzin. Vista is wel degelijk in staat een inbelverbinding te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door kamerplant op 06-10-2007 18:12 ]

🌞🍃

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:05

DukeBox

loves wheat smoothies

Je kan met mijnpostbank dezelfde data exporteren, als je dat in excel of een database gooit kan je er net zo me werken. Daarnaast gaat binnenkort de stekker uit girotel (op de mkb versie na) dus zou ik er ook niet teveel moeite voor doen.
Wil je het nu toch werkend hebben, moet je op zoek naar een hardware modem. Makkelijkste (lees: geen drivers nodig) is een extern modem via een comm poort. Andere optie is om via een pots poort op je isdn centrale (mits die er op zit) een analoog hardware modem te installeren deze bestaan ook voor USB echter gebruik je dan wel een driver om de virtuele compoort te emuleren..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
als ik nog een hardware modem tegenkom, probeer ik het een keertje. Anders nok ik er mee, ik hoor al van verschillende kanten dat Girotel eruit gaat. Ik ga kijken hoe je via postbank.online toch een database kan maken.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:05

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 18:50:
als ik nog een hardware modem tegenkom, probeer ik het een keertje. Anders nok ik er mee, ik hoor al van verschillende kanten dat Girotel eruit gaat. Ik ga kijken hoe je via postbank.online toch een database kan maken.
Exporteren naar CSV (direct excel kan geloof ik ook) en importeren in excel/access of iets dergelijks.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Als eerste is een ISDN Adapter is != aan een modem, dus foei voor iedereen hier boven :+

Ik heb zelf een AVM FRITZ!Card (http://www.avm.de) die ik gebruik voor inbellen, faxen (verzenden, ontvangen) en de drivers zitten allemaal al in Vista. Wat die winkel aangeeft is dus bullsh#t, misschien dat je via marktplaats ofzo goedkoop aan zo'n kaartje kan komen.

Bij de rabobank kan ik trouwens gewoon kiezen of ik via een inbel verbinding wil werken of via adsl/kabel. Postbank heeft dat niet neem ik aan ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 18:02:
Als eerste is een ISDN Adapter is != aan een modem, dus foei voor iedereen hier boven :+

Ik heb zelf een AVM FRITZ!Card (http://www.avm.de) die ik gebruik voor inbellen, faxen (verzenden, ontvangen) en de drivers zitten allemaal al in Vista. Wat die winkel aangeeft is dus bullsh#t, misschien dat je via marktplaats ofzo goedkoop aan zo'n kaartje kan komen.

Bij de rabobank kan ik trouwens gewoon kiezen of ik via een inbel verbinding wil werken of via adsl/kabel. Postbank heeft dat niet neem ik aan ?
Bedankt voor de tip, ik ga achter zo'n kaart aan.. Girotel kan ik alleen via een inbel verbinding benaderen.
En exporteren naar Excel ga ik uitproberen.
Pagina: 1