Ik heb onlangs zelf een PC in elkaar geknutseld. Op het eerste oog werkt alles prima, ik heb echter een probleem waar ik zelf niet uitkom.
Systeem:
- Aopen AK 72 (slot A)
- AMD Athlon Classic 550
- 300 Watt voeding
- 128 MB (PC 133)
- Quantum Fireball 6.4 G
- Asus CD-S400
- Liteon 12x10x32
- Iomega 100 Zip
- S3/virge 4MB PCI (gaat binnenkort vervangen worden)
- Compex 10/100 Mbit netwerkkaart
- ISA 33k6 modem
Als ik de PC na gebruik weer wil opstarten, blijft het systeem hangen na het detecteren van de processor. Mijn eerste gok was het geheugen, maar na uitwisseling met een andere PC blijkt het dat niet te zijn.
Als de hang-ups zich voor doen, is het probleem op te lossen door de stroomkabel van de PC los te maken en weer aan te sluiten. Dan wordt de start-up zonder problemen doorlopen. Aan de hand hiervan (en de search) dacht ik dat het wellicht de aarding was. Aansluiten op een geaard stopcontact (keuken) verhelpt het probleem ook niet.
Kan iemand mij wellicht helpen?
Alvast bedankt, Sander.
Systeem:
- Aopen AK 72 (slot A)
- AMD Athlon Classic 550
- 300 Watt voeding
- 128 MB (PC 133)
- Quantum Fireball 6.4 G
- Asus CD-S400
- Liteon 12x10x32
- Iomega 100 Zip
- S3/virge 4MB PCI (gaat binnenkort vervangen worden)
- Compex 10/100 Mbit netwerkkaart
- ISA 33k6 modem
Als ik de PC na gebruik weer wil opstarten, blijft het systeem hangen na het detecteren van de processor. Mijn eerste gok was het geheugen, maar na uitwisseling met een andere PC blijkt het dat niet te zijn.
Als de hang-ups zich voor doen, is het probleem op te lossen door de stroomkabel van de PC los te maken en weer aan te sluiten. Dan wordt de start-up zonder problemen doorlopen. Aan de hand hiervan (en de search) dacht ik dat het wellicht de aarding was. Aansluiten op een geaard stopcontact (keuken) verhelpt het probleem ook niet.
Kan iemand mij wellicht helpen?
Alvast bedankt, Sander.