Toon posts:

ASUS A7VC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'lo mensen,

Ik ga na een paar jaar eindelijk mijn moeders harde schijf eens formatteren. Hoognodig _O- Anyway, het is zo'n oud beestje met een A7VC moederbord. De CD is er niet meer, of heeft er nooit bij gezeten (moeders :/ ) Ik heb al op de ASUS website gekeken, maar daar is de driver niet te vinden? :/ Ik ben al uuuren bezig met het vinden van een driver, maar ik kan hem gewoon echt niet vinden! Wie helpt mij?
Ik heb trouwens wel "losse" drivers kunnen vinden voor de onboard netwerkkaart (Realtek RTL8139) en videokaart (S3 graphics Prosavage 8A26) (deze 2 beide volgens Aida32), alleen weet ik dus niet zeker of het echt wel de goede zijn, en of dat ook werkt. En mis ik dan niet iets?

Alvast bedankt.

PS: heb al gezocht op dit forum en kwam een topic tegen met hetzelfde probleem. Daar stond een link waar hij wel te downloaden was, maar die werkt niet meer)

Verwijderd

Komt deze pc toevallig niet bij een pc fabrikant weg? Als ik bij Asus kijk krijg ik maar vrij karige ondersteuning en lijkt het er op dat dit moederbord bij een pc bouwer weg komt. Een Asus Terminator bijvoorbeeld.

Welk OS ga je er trouwens op zetten?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 19:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
WinXP Home.
En dat kan kloppen inderdaad. Op de achterkant van de PC staat een sticker met A8 Terminator. Van wat ik heb begrepen is dat een barebone. Hij is destijds kant en klaar gekocht bij MyCom.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Voor een RTL8139 heb je geen losse driver nodig, want die in XP zelf is goed genoeg. Voor die S3 heb je volgens mij ook geen losse driver nodig, maar als dat wel zo is kan je hier vandaan de nieuwste downloaden.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Zoek voor de grap maar eens op barebones en dan op Terminator A8, daar zul je alle drivers moeten kunnen vinden.

Post even of het lukt.

// lijkt niet te vinden, kun je eens kijken wat er allemaal nog meer op staat?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 19:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alleen een sticker met A8 Terminator. Het spijt me, maar meer staat er echt niet op :P (behalve dan een streepjescode met één of ander serienummer).

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:16
Enigste waar je nog drivers voor nodig zou hebben is de chipset, en dan met name de AGP bridge. Hiervoor zou je de Hyperion/4in1 drivers van de VIA site kunnen halen, echter is de driver die standaard al in XP zit waarschijnlijk afdoende.

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, dan ga ik het maar gewoon proberen I guess.
Er zit ook geen losse Windows CD bij, ik moet tijdens de startup op een F-knop drukken ofzo, vaag. Naja, we zien wel wat eruit komt.

Ik zie trouwens op het ASUS forum allemaal topics over deze pc. Die man zit met precies dezelfde problemen als ik, en niemand antwoordt erop _O- Ook een topic over hoe het ding te openen, want dat weet ik namelijk ook niet (is echt gewoon onmogelijk)

Verwijderd

Begrijp ik hier uit dat je het nog niet geprobeerd hebt? :|

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, ik wil eerst alle drivers e.d. op orde hebben voor ik als een kip zonder kop die hele schijf ga formatteren en shit. Ik weet uit ervaring uit het verleden dat dat niet de aanpak is.

Verwijderd

Topicstarter
Wie is hier bekend met Clarity van MyCom? Wat een regelrechte ramp is dat zeg. Kutding reageert helemaal niet op F10 :S

• Nielson
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 21:18:
Wie is hier bekend met Clarity van MyCom? Wat een regelrechte ramp is dat zeg. Kutding reageert helemaal niet op F10 :S
Wat wil je dan nu precies, Windows handmatig opnieuw installeren of de recovery methode die door de computer fabrikant is geleverd gebruiken? In het laatste geval hoef je dus niet op zoek naar drivers, die zitten als het goed is allemaal al in de recovery verwerkt.

/edit: Bij Clarity dus blijkbaar niet, lijkt meer een half unattended Windows installatie. In dat geval kun je beter even kijken of je in de root van je hd (C:\) of in je Windows directory een i386 map hebt, dan kun je daar een kopie van maken en dan m.b.v nLite je eigen bootable XP cd aanmaken, eventueel met drivers ein geslipstreamed.

[ Voor 26% gewijzigd door Nielson op 06-10-2007 00:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb dat nLite gedownload en geïnstalleerd, en ik zit nu in het scherm dat ik aan moet geven waar de Windows installatiebestanden staan. Dus ik heb eerst die i386 map geselecteerd. Nee "de geselecteerde map of schijf moet de map i386 of AMD64 bevatten en de correcte Windows installatiebestanden". Nouja, goed, dan selecteren we toch gewoon de WINDOWS map? "De geselecteerde map of schijf moet de map i386 of AMD64 bevatten en de correcte Windows installatiebestanden". Ja godver! Nou, dan maar de hele schijf. "De geselecteerde map of schijf moet de map i386 of AMD64 bevatten en de correcte Windows installatiebestanden". Ja, daag.
Doetutnie dus.
Ik heb jammer genoeg ook nergens meer een WinXP Home cd'tje hier liggen, alleen nog Pro, maar die werkt niet met de key van m'n moeder.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Voor nLite moet je de CD naar je harde schijf kopieren, als je die CD niet meer hebt gaat het dus niet werken.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
7(8)7 Waarom is dat programma me dan aangeboden, als het overduidelijk is dat ik GEEN Windows cd heb?

• Nielson
AtleX schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 10:22:
Voor nLite moet je de CD naar je harde schijf kopieren, als je die CD niet meer hebt gaat het dus niet werken.
Bij OEM computers met een voorgeinstalleerde Windows wordt normaal gesproken de i386 map van de cd ook naar de HD gekopieerd, zodat je altijd via het Software onderdeel van het Configuratiescherm Windows onderdelen kunt installeren/verwijderen zonder dat je de cd nodig bent. En met die i386 map kun je m.b.v. nLite (en eventueel een paar met de hand aangemaakte WINIP51 files) weer een bootable XP cd maken. Als die i386 map niet op de hd staat houdt 't echter op.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb m'n mooiste kleding aangetrokken, me mooi opgemaakt en ik heb een lekker geurtje op gedaan en ben ten strijde getrokken richting MyCom. Aldaar heb ik mijn tieten op tafel gelegd, de jongen van de Service gepijpt, en weldra kreeg ik een kopietje mee van WinXP Home.
Alles opgelost dus. Hij draait weer als een zonnetje O+
Ook maar meteen even alle stofnesten van 4 jaar oud eruit gezogen.

// Oja, ik had dus helemaal geen drivers nodig. Alles deed het meteen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2007 13:00 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 12:18:
Nou, ik heb m'n mooiste kleding aangetrokken, me mooi opgemaakt en ik heb een lekker geurtje op gedaan en ben ten strijde getrokken richting MyCom. Aldaar heb ik mijn tieten op tafel gelegd, de jongen van de Service gepijpt
Ik heb vroeger een baan bij de Mycom afgeslagen :(

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1