Toon posts:

Hoe twee hdd's te krijgen in HP DV9202EA?

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik heb uw hulp nodig, ik heb zojuist mijn HP DV9202EA ge-upgrade met 2 maal een 7200 rpm SATA HD`s ipv de standaard 1 maal 5400 rpm HD. NU blijkt er een soort van Bracket om de HD te moeten om deze te kunnen monteren maar ik heb geen idee waar deze te koop is en of deze uberhaupt wel los te koop zijn. Zonder deze bracket heb ik geen fuck aan de HD. Op de bracket zit namelijk een connector die je aan de HD koppeld en alleen die connector op de bracket past in mijn laptop.

Heeft iemand misschien de verlossende tip voor mij als amateur-kneus-tweaker ?
Ik zit nu met 1 HD die ik niet kan aansluiten omdat ik maar 1 bracket heb, mijn laptop werd geleverd met maar 1 HD namelijk.

Ik hoop van u te horen want aan mijn vriend heb ik niets 8)7

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je kan eens kijken bij http://www.replacedirect.com/ of bel HP eens? Met een partnumber wat erop moet staan kunnen ze een hoop, en bij HP zijn ze afaik niet zo moeilijk met het opsturen van wat kleine dingen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:26
Zat er oorspronkelijk uberhaupt wel een SATA schrijf in die laptop? Zo nee, dan gaat het inderdaad niet werken omdat het hoogstwaarschijnlijk een PATA controller op het moederbord van dat ding zit. Daarnaast vraag ik me af hoe je 2 hdd's in een laptop wil krijgen (hoewel er uitzonderingen zijn waar het daadwerkelijk mogelijk is).

edit:
Ah, 1 van de disks past er wel in, had weer niet half gelezen..

offtopic:
Maak een duidelijke titel en schreeuw niet zo

[ Voor 9% gewijzigd door robbert op 05-10-2007 18:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de tip Atlex, zal eens kijken of ik hier slaag.

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-02 23:13
niet echt de beste topic titel ooit bedacht... 8)7

ik zou zeggen, bel HP eens, als iemand het moet weten dan is het HP wel, niet waar? ;)

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:40
Leuke topictitel :|

Maar passen er dan wel 2 schijven in je laptop, als er 2 in horen te passen moeten er toch ook 2 brackets meegeleverd worden lijkt me. Of probeer je hem in een slot voor cd rom of floppy te steken, want dat is volgens mij niet mogelijk, technische wel maar ik heb nog nooit een adapter gezien die het mogelijk maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Zat al een 2.5 SATA-150 in maar die was 5400 rpm. Nu ben ik naar 7200 rpm gegaan. Heb dus er al geplaatst en werkt perfect maar omdat ik ruimte heb voor 2 HD in mijn laptop wil ik graag de 2e er ook bij plaatsen, daar heb ik nou net die braket of slede voor nodig. Thanx in ieder geval voor je reply.
Grtz Diane

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:34
neen in sommige 17" HP laptops passen gewoon 2HD's

ik heb dat ook.
toen ik wou upgraden heb ik hun zelfde vraag gesteld en ze zeiden dat die "cage" niet noodzakelijk was.
ik heb wel ander type laptop als u DV8000 reeks.
maar dat werkt nu al een dik jaar zonder problemen

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Er past maar één schijf in je laptop. Dus je moet de bracket van de harde schijf halen die er in zat. Die op de nieuwe hardeschijf doen. En dan de nieuwe schijf monteren. Let op dat je de goede aansluiting hebt. Als de oude 2 rijen pinnetjes hebt ( 44 stuks in totoaal ofzo ) dan heb je een PATA nodig. En anders een SATA.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Zo, alle offtopic replies verwijderd. Mocht je je reply missen, dan word je verzocht om de volgende keer ofwel ontopic en behulpzaam te reageren, ofwel het topic met rust te laten. Mocht je het niet eens zijn met het topic op welke manier dan ook, meld dit dan voortaan via het handje en doe een topicreport

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:34
geforce5_guy schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 18:50:
Er past maar één schijf in je laptop.
In sommige HP laptops passen 2 schijven.
als mijn laptop niet zo ver weg lag nam ik even een foto om het te bewijzen

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
saikoboarder schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 22:39:
[...]

In sommige HP laptops passen 2 schijven.
als mijn laptop niet zo ver weg lag nam ik even een foto om het te bewijzen
Ik heb het over de laptop die genoemt is in de TS. Er zijn idd laptops die 2 kunnen hebben.
Allen zie ik daar op de site van hp nergens iets van dat het ook mogelijk is bij haar type.

• Martijn1993
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-02 21:39
Ik kan het ook niet vinden dat het mogelijk het is in de laptop moet volgens de specs een s-ata schijf

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 22:29
Bij HP kun je met goed zoeken de "Maintenance and Service guide" downloaden. Hierin staat precies beschreven hoe je alle onderdelen moet vervangen met de juiste part numbers.

Je kan de guide hier vinden. Onder kopje 5.4 zie je een Hard Drive Bracket Kit staan met part nummer 434106-001. Dit onderdeel zul je dus ergens vandaan moeten halen.

Het jammere van losse onderdelen kopen is dat ze zeer hoge prijzen er voor vragen.

Ik zie bij Central Point een prijs staan van € 116,23. Bij de HP Parts Store is het onderdeel (tijdelijk) niet te koop. Bij Spares4IT moet je bellen voor een prijs. Bij Aces Direct vragen ze er zelfs € 114,00 ex. btw voor.

Ik denk dat je het beste contact op kan nemen met HP om te vragen of zij een goede oplossing voor je hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door MortalPiso op 06-10-2007 11:39 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Ik heb dezelfde laptop en heb net een HD besteld, de bracket die je nodig hebt met partnumber 434106-001 kost bij www.mkelectronics.com 53,10 incl. btw.

Je kan bij mkelectronics niet als particulier bestellen geloof ik, ik heb hem via mijn werk besteld.

succes! :*)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 19:46 ]

Pagina: 1