[XP/Vista] USB poorten kapot, OEM Windows gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 936 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-05 05:32
Mijn vriendin heeft een Packard Bell Easynote MZ35-200 laptop.
Een tijdje geleden heb ik een originele Windows Vista voor haar gekocht en erop gezet.
Helaas zijn de USB poorten kapot gegaan, want ieder USB apparaat wat ik aansluit wordt als onbekend gemarkeerd. Zowel onder XP als Vista. Waarschijnlijk is het moederbord defect, een BIOS update haalt ook niets uit.

Gelukkig zit er nog garantie op de laptop, maar Packard Bell weigert om de laptop terug te nemen als de originele OEM versie van XP niet geinstalleerd is. Helaas is de partitie met daarop de recovery versie verloren gegaan bij het installeren van Vista.

Resultaat: Packard Bell weigert om de laptop terug te nemen, tenzij ik voor €55,- nieuwe recovery CD's koop.

Mijn vraag: Mag dit zomaar? Mag ik zomaar een recovery partitie van een andere computer overnemen? (ik heb immers wel een productcode), en zo ja, hoe kom ik aan een dergelijke partitie. Misschien zijn er mede tweakers met eenzelfde laptop die een image willen maken van hun partitie.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:13

Wildfire

Joy to the world!

Waarom zou dit niet onder garantie vallen? Je software heeft niet je mobo gemold lijkt me en het lijkt me sterk dat dan garantie kan worden geweigerd.

Als je nou bv. het BIOS had proberen te flashen en dat was fout gegaan... da's een ander verhaal. Maar een hardware error zou gewoon onder garantie moeten vallen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• awenger
Dit heb ik ook geprobeerd uit te leggen aan de telefoon, maar PB weigert verder te helpen, wat ik overigens belachelijk vindt, maar dat lost het probleem niet op.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:25

Dima_2005

T.net-verslaafde

Euh, ik heb dat probleem ook gehad, ligt echt niet aan je hardware waarschijnlijk.
Probeer eens de driver cache te verwijderen.
X:\Windows\inf\INFCACHE.1 deze bestand dus verwijderen, en daarna rebooten.

Maar toch eerst eens backup maken ;)

En nog iets:
Packard Bell overdrijft wel, ze hebben echt slechtste service dat ik ooit meegemaakt heb.

[ Voor 26% gewijzigd door Dima_2005 op 05-10-2007 18:48 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• awenger
dat heb ik al geprobeerd, maar lost het probleem niet op. Ik ben er dan ook vrijwel zeker van dat het probleem in de hardware zit.

Verwijderd

Zoek op bittorn en kazaa een windows xp oem cd.
Dit is niet iligaal maar legaal .
Zelf microsoft zeg dat je even naar de buurman mag om een copy van zijn cd te maken.
De key is het genen waar je voor betaald en die moet legaal zijn .

Ik heb dit ook gedaan door een microsoft oem windows vista (van del)
Een copy gemaakt omdat acer ook alleen maar een image heeft met ook hun rommel waar ik geen intressen in heb.

Trouwens waren de fabricanten niet verplicht om de originelen cd mee te leveren?
Volgens microsoft wel als ik me niet vergist.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 18:57 ]

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ja, eigelijk is het niet illegaal, zolang het een oem dvd is.
Logisch gezien dan toch.

Maar wettelijk gezien is het wel illegaal, elke kopie, ook voor jezelf is illegaal, staat zelfs op OEM cd's in het groot op: NIET KOPIEREN

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Verwijderd

[quote]Dima_2005 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 18:57:
Logisch gezien dan toch.

Maar wettelijk gezien is het wel illegaal, elke kopie, ook voor jezelf is illegaal, staat zelfs op OEM cd's in het groot op: NIET KOPIEREN
[/quot

Is niet waar kijk zelf maar op de site van microsoft daar staat het complete verhaal.
Geloof zelf dat ik in mijn postvak nog de bevesteging heb liggen dat ik een copy maar moest gaan halen. (bewaar ik zeer goed )

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 18:55:
Zoek op bittorn en kazaa een windows xp oem cd.
Dit is niet iligaal maar legaal .
Zelf microsoft zeg dat je even naar de buurman mag om een copy van zijn cd te maken.
De key is het genen waar je voor betaald en die moet legaal zijn .

Ik heb dit ook gedaan door een microsoft oem windows vista (van del)
Een copy gemaakt omdat acer ook alleen maar een image heeft met ook hun rommel waar ik geen intressen in heb.

Trouwens waren de fabricanten niet verplicht om de originelen cd mee te leveren?
Volgens microsoft wel als ik me niet vergist.
Dat klopt, je betaalt (grotendeels) voor de key... en dat is het hem nou net: de Windows sticker met de serial die op de onderkant geplakt zit heeft een speciale Packerd Bell key. In 80% van de gevallen kan je daarmee niet zomaar ff een torrentje pakken met een standaard XP cd'tje. Alleen PB aangepast windows installatie cd's pakken die key.

• awenger
Packard Bell levert helaas geen CD's meer mee, ze maken gebruik van een recoverypartitie waarmee je de boel kan restoren. Volgens mij kan je ook installatie CD's maken met die recoverypartitie, maar dan moet je dat wel doen natuurlijk voor je de partitie verwijderd 8)7
Daarom mijn vraag of iemand mij aan een image van die specifieke van een zelfde laptop kan maken.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 10:15
Dima_2005 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 18:57:
Logisch gezien dan toch.

Sinds wanneer wordt de wet bepaald door wat mensen op CD's schrijven? 8)7

Je mag CD's gewoon kopieren volgens de wet, alleen mag je met die kopietjes niet altijd gebruiken. Maar aangezien de TS een XP licentie heeft mag hij gewoon een kopietje gebruiken.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:59
Rrob schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:21:
[...]

Sinds wanneer wordt de wet bepaald door wat mensen op CD's schrijven? 8)7

Je mag CD's gewoon kopieren volgens de wet, alleen mag je met die kopietjes niet altijd gebruiken. Maar aangezien de TS een XP licentie heeft mag hij gewoon een kopietje gebruiken.
Juist gewoon een Xp Lenen van iemand Downloaden en je eigencode van de Packerdhell gebruiken , werkt altijd en niet zeggen mensen het niet zo is , een OEM licentie is een oem licentie ,

werk zelf in een Pc shop en gebeurd 9/10 x per week er een DELL / PB / Medion geval binnenkomt met nieuwe installatie moet worden geleverd en wij pakken ook gewoone en willekeurige XP cd met eigen OEM code :)

• awenger
Mektheb schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:24:
[...]

Juist gewoon een Xp Lenen van iemand Downloaden en je eigencode van de Packerdhell gebruiken , werkt altijd en niet zeggen mensen het niet zo is , een OEM licentie is een oem licentie ,

werk zelf in een Pc shop en gebeurd 9/10 x per week er een DELL / PB / Medion geval binnenkomt met nieuwe installatie moet worden geleverd en wij pakken ook gewoone en willekeurige XP cd met eigen OEM code :)
Jij wil dus zeggen dat ik met een XP SP2 NL retail CD, met mijn OEM code kan installeren? Ik zal het proberen, maar kan mij niet voorstellen dat dat gaat werken.

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002

dodo79

witte dikke tonnie

awenger schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:26:
[...]

Jij wil dus zeggen dat ik met een XP SP2 NL retail CD, met mijn OEM code kan installeren? Ik zal het proberen, maar kan mij niet voorstellen dat dat gaat werken.
Die ervaring heb ik niet.
De retail cd werkt met de retailcode's en de OEM cd werkt met de OEM code's.
Heb het al eens meegemaakt dat een retail cd een OEM code ongeldig verklaarde.
Terwijl een OEM xp cd de code gewoon pikte, en de activatie gaf ook geen enkel probleem.

omdat het kan!

• awenger
Ik heb dan ook even gezocht naar OEM XP cd's maar kan ze alleen vinden van HP en Dell (op eMule). Waarschijnlijk zit in die OEM CD's ook troep van HP en Dell zelf en dus kan ik nog steeds niet verder. Iemand die zijn recovery CD van PB even wil rippen? Contact kan via DM

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

awenger schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:26:
[...]

nee dat zegt hij dus niet, iets beter lezen ..
hij zegt dat je met een OEM key elke willekeurige OEM kan installeren of hij nou van PB/Dell of whatever is

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:59
CrankyGamerOG schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 14:05:
[...]

nee dat zegt hij dus niet, iets beter lezen ..
hij zegt dat je met een OEM key elke willekeurige OEM kan installeren of hij nou van PB/Dell of whatever is
Juist , en die kan je op elke willekeurige Torrent site afhalen , :)

en je hebt inderdaad OEM cd's van HP/Dell zelf en dan krijg je 30 dagen gratis meuk weer erop dus kortom aangepasde Windows Cd's van hun zelf

Als je dus een OEM Cd van de buurman leend als die er 1 heeft ( want wie koopt er nou een retail voor 250 euro ? als je bij je pc een OEM kan kopen voor 80 ? ) en dan je eigen code en Voila

Mocht je dichtbij wonen brand ik er zo 1 voor je Iso's genoeg ervan ( en dit is niet illigaal want tis slechts een kopie van de OEM ) zolang de orginele Cd-key gebruikt word doe je niks fout volgens microschoft want die willen niks te maken hebben of ondersteuning bieden met OEM want dit ligt vervolgens bij de geen waar je hem gekocht heb ( systeembeheerder what ever )

:)
Die ervaring heb ik niet.
De retail cd werkt met de retailcode's en de OEM cd werkt met de OEM code's.
Heb het al eens meegemaakt dat een retail cd een OEM code ongeldig verklaarde.
Terwijl een OEM xp cd de code gewoon pikte, en de activatie gaf ook geen enkel probleem.
Dat klopt ook :) , maar ze gaan bij PB / DEll geen retail op je Laptop knallen , is te duur :) ze kopen alleen de stickertjes bij Microschoft dus vandaar het in dit geval om een OEM gaat want als het Retail was had hij de Cd's nu thuis liggen bij ze doosje en ze boekje

[ Voor 20% gewijzigd door Mektheb op 06-10-2007 14:26 ]

Pagina: 1