Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 07:01
Ik heb voor een vriend een pc in elkaar gezet:

Asus P5K
C2D E6550
CLUB3D Radeon X1950PRO
2* Samsung HD403LJ 400GB

Op zich werkt het systeem prima, maar er zijn 2 problemen:
- wanneer het systeem aangezet wordt, gaan de schijven wel spinnen e.d. maar blijft het scherm uit, en komt er ook geen 'startpiepje' van het bios. Wanneer hij dan gereset wordt, start hij 9 van de 10 keer wel op. Vanuit XP rebooten werkt altijd.
- tijdens het opstarten geeft het bios de volgende melding: "Overclocking Failed. Press F1...". Dit gebeurt met de AI Overclocking settings op Auto en op manual (ingesteld op geen overclock -> multiplier 7).

Heeft er iemand een idee of dit:
a) een en hetzelfde probleem is?
b) hoe het gefixt kan worden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-09 19:42
Ik heb zelf een P5K Deluxe en andere mensen met dit moederbord hadden ook dit probleem met "Overclocking Failed. Press F1...". Nadat zij de nieuwe Bios erop hadden gezet was het opgelost.

I was experiencing the Overclocking Failed. I load the default settings and could't not overclock my CPU anymore. I then installed the BIOS 0505 yesterday and obviously no more "Overclocking failed".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
Heb net geupdate naar versie 0603, het probleem blijft echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senslight
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-03 16:57
even dit probleem gehad dit kwam doordat er iets niet goed vast zat wat weet ik niet maar ik heb alles aangedrukt en iets vaster gezet en probleem was daar door opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 11:47
Mijn P5K-e is net terug naar de leverancier, met exact dezelfde klachten. Ze hebben inmiddels ook bevestigd dat het moederbord kapot was. Terloops vertelden ze er ook maar even bij dat ze grote hoeveelheden van de P5K terug krijgen, met soortgelijke klachten....

Het lijkt er veel op dat het een buggy moederbordje is, dat het soms wel doet, soms niet. Hangt af van de luchtvochtigheid, stand van de maan en het humeur van je kat. Zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
For what it's worth:

Ik heb een tijdje geleden het (el cheapo) ram vervangen door OCZ-reepjes, waarna het probleem verholpen was. Het mobo is dus gewoon een beetje selectief als het op RAM aankomt.
Pagina: 1