ATI Radeon 2400pro VGA + S-video werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jelles1988
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-04 20:53
Hallo,

Een tijdje geleden heb ik de ATI Radeon 2400pro gekocht. Ik krijg S-video niet aan de praat, ik heb heel got doorgezocht maar kon er geen antwoord op vinden.

Ik heb een 15 inch tft scherm aangesloten op de vga aansluiting, die werkt prima. De s-video heb ik op de tv aangesloten via een s-video->scart convertor. Ik heb de catalyst 7.9 geinstalleerd op windows vista (hiervoor op xp).

Elke keer als ik het tv scherm probeer aan te zetten, mislukt het. Catalyst zegt dat het scherm is aangesloten, maar uit staat. Ik dacht dus dat er iets mis was met de kabel.

Maar als ik de vga kabel eruit haal (alleen s-video zit er nog in) start de pc wel op via de tv en zodra ik de vga kabel er weer in druk schakelt het beeld weer over naar het tft scherm (tv is dan ook geen beeld meer (te krijgen)).

Is dit een fout van de driver? of doe ik iets verkeerd? Het probleem doet zich voor zowel op xp als vista.

Alvast bedankt,

Jelle

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 13:40

Mojo

The Power Within

Heb je De grote tv-out FAQ al eens doorgelezen?

Ik denk dat je in je driver instellingen iets verkeerd heb ingesteld. Staat er bij je device manager Radeon & Radeon Secondary?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• jelles1988
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-04 20:53
Mojo schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 14:48:

Ik denk dat je in je driver instellingen iets verkeerd heb ingesteld. Staat er bij je device manager Radeon & Radeon Secondary?
Ja doorgelezen, maar kwam er geen oplossing tegen (1 linkje leek een oplossing te hebben maar die was zeer verouderd (bios veranderen, maar kwam uit 2003 ofzo en werkte niet).

Bij apparatenbeheer staat maar 1x ATI Radeon 2400 PRO bij adapters en bij beeldschermen 2x algemeen niet-pnp beeldschermen :S (de vga is toch gewoon pnp?)

Hoe kun het het dan instellen? Op mijn oude pc (nvidia 5500fx agp) kreeg ik het makkelijk aan de praat.

Ik kan wel het scherm switchen naar de tv<>tft dus ik kan gelukkig het tv scherm wel gebruiken. Maar ik wil uitgebreid bureaublad, wat ik niet aan de praat krijg...

Verwijderd

Mojo schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 14:48:

ik heb hetzelgde probleem. alleen s-vhs aangesloten en pc booten >> beeld op tv
start ik met vga op en breid ik het bureaublad uit naar de TV gebeurd er niks.

In het apparatenbeheer staat echter geen secondary ati 2400pro, is dat dan meteen het probleem en hoe krijg ik die daar wel geinstalleerd?

heb nu de drivers van Omega, maar geloof niet dat k met de orginele cd in het apparaten beheer 2 vga controlers te zien kreeg. edit > heb nu de orginele drivers geinstalleerd maar daarbij worden geen twee vga controllers geinstalleerd in de device manager? Iemand een idee hoe ik die wel goed erin krijg (als dat het probleem is)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 13:17 ]

Verwijderd

zou dit de oplossing kunnen zijn:

"tv-out:
Het is niet mogelijk om de 2e monitor uitgang EN de tv-out tegelijkertijd te gebruiken. ATi heeft ook niet te kennen gegeven hier iets aan te willen doen."

en omdat de vga als 2e monitor uitgang gezien wordt doet die het niet samen met de tv en zou je een dvi naar vga adapter moeten pakken en de andere uitgang van de kaart gebruiken.

Ik ga het morgen testen