[Installatie problemen (ingewikkeld) ] HP Compaq 6910P

Pagina: 1
Acties:
  • 1.387 views sinds 30-01-2008

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:49
Hi all,

Ik zit voor het werk op een nieuwe notebook die binnenkort aan veel medewerkers uitgegeven gaat worden, een clean XP installatie te maken.
Deze zal een image worden en als voorbeeld voor alle anderen gaan dienen, daarom is het zeer belangrijk dat alle drivers werken.

Het probleem: er zijn 2 "overige apparaten" die zich met geen mogelijkheid willen installen
Hp business helpdesk verwijst ons door naar de HP recovery cd voor de standaard installatie (geen optie)
De betreffende apparaten zijn "PCI Simple Communications-controller" en "PCI Seriele poort"

Na lang onderzoek blijkt de "PCI Simple Communications-controller" het 56K modem te zijn, geen van de drivers (incluis Vista en win2k) herkennen het apparaat.

Heeft iemand ervaring met deze notebooks of deze meldingen?

Ik bouw rare dingen.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-01 13:52
Klinkt alsof je eerst de seriele poort moet installeren (chipset driver misschien?) en dan aps het modem kan installeren...

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:27
Wat ik altijd deed met mijn HP laptop is gewoon alle drivers downloaden op de HP site en die installeren. Heb jij alle drivers gedownload/geinstalleerd?

Opper-prutser

Verwijderd

Als bovenstaande niet helpt, laat windows de drivers op de restore cd zoeken?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Drivers hier downloaden?

Om eerlijk te zijn zie ik niet wat hier nu ingewikkeld aan is, en wat dit met CSL te maken heeft. Dit is gewoon een drivers/software probleem.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Unknown Devices:
Helps discover what unknown devices in Device Manager really is.

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:49
Het is ingewikkeld omdat de driver CD op de harddisk zelf staat en niet meegeleverd is, die is overschreven met de windows partitie, verder heb ik ALLE drivers voor betreffende laptop gedownload (windows 2000,XP en Vista x86) en ELK .inf bestand geprobeerd hard te installeren, volgorde van seriele poort en modem maken niets uit, want de seriele poort installeert ook niet.

De standaard downloadable drivers van HP lossen dit niet op.

Maandag ga ik proberen nog een laptop te draaien met de standaard XP installatie van HP, daar dan alle drivers van kopieren, daarna weet ik het ook niet meer...

3 van mijn collega's (1 netwerkbeheerder, en 2 ict servicedeskmedewerkers) hebben het opgegeven..

Is het nu duidelijk waarom het "ingewikkeld" is? ;)

Ik bouw rare dingen.

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:33
Ik heb toevallig deze laptop :)
en bij mij werkt alles behalve de finger print :(

heb jij die wel werkend en hoe?

Tijd van werken, tijd van rusten

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kun je geen nieuwe driver CD krijgen (of kopen, HP kennende). Mosterd na de maaltijd, maar degene die de harde schijf heeft overschreven heeft niet erg opgelet. Altijd eerst een image maken :) .

De standaard installatie is Vista? Waarom perse XP erop willen zetten? (al moet het wel kunnen). Ik snap niet zo goed waarom bedrijven en organisaties Vista laptops kopen en er dan XP opzetten. Waarom niet een XP laptop gekocht?

* gambieter heeft net een Toshiba Portege R500 gekregen met XP Pro. Geen driverproblemen, wordt namelijk met XP geleverd

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:00

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Probleemtopics horen eigenlijk niet in CSL thuis :o. Gezien dit puur een driverprobleempje is en het met Microsoft Windows te maken heeft kun je mijn inziens beter in Windows Clients kijken. Vergeet echter niet om even de policy aldaar door te nemen :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.