Goede 801.11n draft 2 router

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-02 20:30
Hallo,
omdat onze WRT54G de laatste tijd erg raar doet (geen internetverbinding tot reset, verbinding verliest als meer dan 3 mensen op het netwerk zijn) en niks helpt (verschillende firmwares, ram gecleared etc.) heb ik besloten dat er een nieuwe router gaat komen.
Omdat ik al sinds het begin wat slecht bereik had, wilde ik een n router kopen om het bereik/snelheid te vergroten tot iig de max van 54g, en als dat niet werkt een n adaptertje te kopen.
Ik ben echter een beetje aan het twijfelen welke router ik moet nemen.
Zoals gezegd is het dus belangrijk dat het bereik goed is. Verder moet de router PPTP/PPTPoA ondersteunen en is een aardige ruimte voor QoS fijn (zodat ik iets via bittorrent kan downloaden zonder dat mijn moeder haar skype begint te stotteren en mijn broertjes hun spellen laggen). Port forwarding zit tegenwoordig wel op elke router denk ik en static DHCP is handig maar niet echt nodig.
Een gigabit verbinding (bekabeld) kan ook zeker van pas komen, maar we redden het nu ook ruim met de 100 Mbit verbinding dus het is niet nodig.
Geld speelt niet echt een rol (al zou ¤150- wel prettig zijn)
Ik zat zelf te twijfelen tussen deze modellen:
  • D-Link Wireless N Gigabit Router [DIR-655]: Ik ben alleen bang dat de snelheid van deze instort bij een groter bereik, weet iemand of dit al verbeterd is in een nieuwe firmware oid?
  • D-Link Rangebooster N 650 Router [DIR-635]: Weet iemand of deze ook compatibel zal zijn met de uiteindelijke standaard (met andere woorden: of hij draft 2.0 ondersteund)
  • Linksys WRT300N Wireless-N Gigabit Gaming Router: Weet iemand of deze draft 2.0 is en hoe goed hij presteerd? Hij spreekt mij opzich wel aan aangezien hij een gigabit netwerkverbinding is en hij een goede QoS lijkt te hebben (daar adverteren ze tenminste mee)
  • Als iemand anders nog een suggestie heeft wil ik het graag horen!
edit:

Oeps, dat is wel heel dom. In de titel moet natuurlijk 802.11n staan, niet 801.11n :P

Welke zouden jullie zeggen?

Verwijderd

Ben je al tot een keuze gekomen?

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-02 20:30
Ja, ik heb uiteindelijk de WRT350N genomen. Werkt tot nu toe perfect. Snelheid van WLAN is omhoog gegaan van +- 1 MB/s naar 2,2MB/s (ongeveer max van 802.11g, maakt ook niet meer uit of ik er 1 meter of 10 meter vanaf zit). Ik heb verder nog geen 802.11n adapter gekocht, omdat het nu voorlopig snel genoeg is.
De latency is ook duidelijk omlaag gegaan (in spellen) en je merkt gewoon dat websites sneller laden.
De gigabit netwerkverbinding is ook zeker handig bij het overpompen van de wekelijkse backup naar mijn NAS.