[XP] Windows "crasht" tijdens programmeren in VS2005/8*

Pagina: 1
Acties:

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:56
Hey,

Ik heb een porbleem wat ik nog nooit tegen ben gekomen, erg raar is en niet (voor zover ik weet) in google voorkomt...

Het probleem:

Het begon allemaal toen ik begon met programmeren in visual c# 2005 express.
De situatie: je code is netjes maar er is een exception als je progsel al draait.

Ik heb al eerder op een andere computer met vis c# gewerkt en ik verwacht dan ook dat ie terug gaat naar je code in debugmode en aangeeft wat er gebeurt is, maar nee. Het systeem loopt compleet vast (ik kan nergens klikken), als ik ctrl-alt-del gebruikt krijg ik na 1 min de taskmanager, maar die is leeg (wit).

Nu ben ik er dus achter gekomen dat bij verschillende programmas, als ze crashen, de computer totaal crasht en geen error report geeft. Ik moet zo dus bij ieder foutje in mijn code of bij iedere crash een harde reset doen... niet handig.

Ik heb gecontroleerd of error reports aanstaad, ja dus. Alle updates zijn geinstalleerd etc.

Tja verder weet ik het eigenlijk niet meer. Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt! :)

edit:

overige info :x

win xp sp2

asus p5b
ati x1950pro
c2duo e6600

edit2:

Het gaat hier dus om windows in het algemeen, ik krijg geen error reports meer en windows 'ziet' de errors niet meer...

[ Voor 8% gewijzigd door Synch op 05-10-2007 16:30 ]

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 11:46
Gebruik VMware met de snapshot mogelijkheid, dan kosten die crashes geen uren werk.

No production networks were harmed during this posting

• Synch
@ paella: ik snap wat je bedoelt maar het gaat hier om windows algemeen.
Ik kan moeilijk AL mijn programmas in vmware gaan draaien...

Ik wil gewoon mijn error report terug.
Ook bij het coden is het wel handig als de live debugger (of hoe dat heet) werkt.

Het lijkt wel of dat als een programma crash hij 100% cpu time gebruikt op realtime prioriteit, je kan echt niks anders als de muis bewegen, ik denk dat windows het niet meer "ziet" als er een fout is.
Ik heb nog nooit (voor dit probleem) gehad dat ik bij het proggen in vis c# een harde reset moest doen dmv een bug.

edit: sry dat het niet duidelijk was...

[ Voor 41% gewijzigd door Synch op 05-10-2007 16:29 ]

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 11:46
Dan had je je vraag meteen goed moeten stellen :)

No production networks were harmed during this posting

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-03 12:27

JW1

Zijn er geen updates voor Visual C# te vinden?
Staat er iets in de eventlog?
Is dat bij iedere bug in de programma's die je hebt geprogrammeerd?
Als je de pc een aantal minuten laat staan op de taskmanager, komt er dan wel wat in te staan?

• Synch
@JW1:

1. Nee geen fouten.

2. Simpel vorbeeld:

code:
1
2
3
4
//dit in de button1 click event:
int32 lol = 3;
int32 lol2 = 0;
lol = lol/lol2;

Je zou een division by zero exception verwachten, maar heel windows blijft steken.

3. Na de vorige code getest te hebben (en hij crashte) heb ik 10 min gewacht. Hierin heb ik gespreid 3 keer op ctrl-alt-del gedrukt, maar geen echte reactie (muis even naar zandloper en weer terug en weer het witte scherm). Toen maar harde reset...

edit: spelling bljift lol...

[ Voor 5% gewijzigd door Synch op 05-10-2007 17:03 ]

• Synch
Oke,

ik heb nog visual studio 2008 beta 2 geprobeerd maar bij dezelfde code als hierboven hangt hij weer (met dezelfde symptomen).

imand nog enig idee?

• Synch
Nog een update:

ik denk toch dat het probleem met vis studio 2008 en windows zelf 2 verschillende problemen zijn want:

ik heb mijn code nu goed gemaakt:
code:
1
2
3
int32 lol = 3;
int32 lol2 = 50;
lol = lol+lol2;

en bij de laatste regel een breakpoint gezet, hij crashte nogsteeds. Dus ik denk dat het fout gaat wanneer ik naar debugging mode ga... iemand enig idee?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb toch niet veel te doen op het werk dus zal ik maar even een titelfix gratis en voor niks ertussendoor gooien zodat het OS conform de Windows Clients - Policy ook in je topictitel staat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Aangezien het ook gebeurd als het programma gedraaid word buiten VS zou ik denken dat je framework borked is. Ik zou je .net framewerk eens deinstaleren en een verse install ervan doen.

• Synch
@alt-92: d:)b dankjewel

DRaakje:

Ik heb alles van .net 1.1 tot 3.5 beta 2 gedeinstalleerd. Daarna heb ik alleen 3.5 beta 2 geinstalleerd, maar ik heb nogsteeds hetzelfde probleem.

edit: Ik zie al dat dit een beetje vastloopt; ik ga binnenkort windows opnieuw installeren...moest toch gebeuren ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Synch op 07-10-2007 10:36 ]

Pagina: 1