Toon posts:

gamen: 2 videokaarten in cascade.. en verder?

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Wie kan mij adviseren over videokaarten in cascade? Na een lange zoektocht over internet en forums kan ik hierover geen duidelijke informatie krijgen. De engelse zijn wel uitgebreid maar helaas te technisch om er wijs uit te worden.
Ik heb net een nieuw systeem samengesteld met een E6600 core duo, 2 gig geheugen, MSI P965 moederbord en een PCIe videokaart (even uit mijn hoofd: Sapphire X1600), creative XFiplatinum geluidskaart en 430W voeding. Mijn zoon is een echte gamer en ik amateurcomputer knutselaar. Voor hem wil ik het systeem graag uitbouwen naar een highend game computer. Ik heb geen verstand van overclocken dus daar begin ik maar even niet aan.
WIe kan mij adviseren of het een goed idee is 2 videokaarten in cascade te zetten EN evt. uitleggen hoe dit stap voor stap in z'n werk gaat? Moeten het 2 identieke kaarten zijn of kun je ook 2 verschillende merken zetten. Wat voor gevolgen heeft dit voor software-instellingen?
Wat kan ik nog aan de snelheid doen? DDR2 geheugen bijzetten? Ik kan in totaal 8 gig kwijt op het moederbord.En wat moet ik dan veranderen aan voeding en koeling?
Natuurlijk is het huishoudbudget niet onbeperkt maar alle adviezen zijn welkom....

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Met cascade bedoel je Crossfire in het ATi-geval. Ik denk dat je voor een high-end game-pc eerder een hele nieuwe videokaart kan kopen. Daar schiet je qua performance meer mee op.
Geheugen moet nog wel kunnen op zich. Eventueel upgraden naar 3 of 4GB in de toekomst. Voeding is voldoende mits het van een goed (A-)merk is.

Voorlopig zou ik het laten bij alleen een nieuwe videokaart. Voor een goede keuze zie: http://www.tomshardware.c...hics_cards_for_the_money/

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:51
ik denk dat als je zoekt op de termen SLI en Crossfire dat je heel erg veel zult vinden op Got en op google :)

trouwens denk ik dat je beter een nieuwe high-end videokaart kunt kopen dan een dan 2 low-end videokaarten in sli/crossfire, gebruikt minder stroom en produceert minder warmte en is meestal toch sneller, maar genoeg hierover te vinden op got

Verwijderd

Topicstarter
Is een XFX 8800 GTS/500 een goed idee? Wel 350,- én ik denk dat ik dan wat aan de voeding moet doen?

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Je kan evt ook een 2900PRO kopen voor 220 euro, erg mooi kaartjes en ook zeer snel. Als je nu met een X1600 uit de voeten kunt zal je versteld staan van een 2900pro ;)

Youtube Download ubersnel.nl

• Gniels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-07 23:40
Die videokaart (8800GTS) is een hele goede optie voor deze pc. Ik denk ook dat de voeding het nog wel moet trekken, mits het een A-Merk is met sterke voltlijnen(Hoog aantal ampère). Voor de toekomst is het misschien leuker om naar een 600 watt voeding te kijken. Hiermee kun je twee 8800's in SLI zetten met die pc.

PHILIPS Motional Feedback 544

Verwijderd

voeding trekt het wel 430 watt is meer dan genoeg ,als je een a-maerk hebt teminste mijn setup draait ook op 430 watt en daar zit een Quadcore 8800gts 2 raptor 2 gewone schijven en nog wat andere meuk,trekt maximaal met gamen 380 watt gemeten met een energie meter

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In cascade :?

Uit dit topic blijkt maar weer dat het noodzakelijk is om eerst je termen goed te krijgen voordat je gaat zoeken. Misschien moet je eerst op zoek naar die termen zelfs...

Want hier vraag je niets wat niet al tig keer voorbijgekomen is, alleen doordat je met erg rare termen kijkt heb je allicht niets gevonden. Gebruik de GoT search eens op "crossfire"

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.