Toon posts:

Programma dat laat zien hoe een programma is geprogrammeerd

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er een programma dat kan laten zien hoe een programma is opgebouwd? Zo ja, welk programma en waar kan ik het downloaden (url)?

bvd, Robert

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-07 13:56
Wat versta je onder "opgebouwd" ? Code van een programma of taal of wat ?

[ Voor 37% gewijzigd door Armo op 05-10-2007 13:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoe het is geprogrammeerd

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 18:36
Een 'disassembler' of 'decompiler' is wat je zoekt. De mogelijkheden zijn afhankelijk van je taal, evenals de 'legaliteit' afhankelijk is van je doel.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:40
Misschien bedoeld hij zoiets als het programma Resource Hacker?

Verwijderd

Topicstarter
ik zal effe kijken

alvast bedankt

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

In principe is het niet mogelijk de broncode van een programma te zien, wanneer het eenmaal gecompileerd is. Anders zou natuurlijk iedereen zo stukken van Microsoft of Adobe kunnen kopieren! 8)7

Als je nou even goed uitlegt wat je wil kunnen we mss helpen, maar ik vermoed dat je je nog even goed in moet lezen over de basis van het programmeren. ;)

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-07 00:24

Comgenie

Soms heb je dat

een Disassembler heeft de mogelijkheid om de Machinetaal-code in te zien. Maar wanneer je niks van Assembly weet heb je er opzich weinig aan. Maar dat komt wel het dichts in de buurt. Als het om Java programma's gaat of flash kan je een decompiler gebruiken. Maar verder zou je niet makkelijk de orginele broncode kunnen zien.

No animals were harmed in the making of this comment.

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Zo'n programma heet een editor, in combinatie met de broncode van een programma kun je zien hoe het geprogrammeerd is. 8)7

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Jk_W schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 13:52:
In principe is het niet mogelijk de broncode van een programma te zien, wanneer het eenmaal gecompileerd is. Anders zou natuurlijk iedereen zo stukken van Microsoft of Adobe kunnen kopieren! 8)7
.NET applicaties kan je decompilen met een tool als Reflector. Dan zie je gewoon de code weer.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Comgenie schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 13:55:
een Disassembler heeft de mogelijkheid om de Machinetaal-code in te zien. Maar wanneer je niks van Assembly weet heb je er opzich weinig aan. Maar dat komt wel het dichts in de buurt. Als het om Java programma's gaat of flash kan je een decompiler gebruiken. Maar verder zou je niet makkelijk de orginele broncode kunnen zien.
Dan mis je nog wel een aantal dingen geloof ik, zoals juiste namen van variabelen.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Topicstarter
dank je voor jullie antwoorden ;)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 18:36
Paitor schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 14:01:
[...]

Dan mis je nog wel een aantal dingen geloof ik, zoals juiste namen van variabelen.
Dat hangt er vanaf of de code obfuscated is. Zelfde geldt voor Java.
Met C(++) heb je zeker weten pech als je geen x86 ASM kennis hebt.
Pagina: 1