Bestaat er een programma dat kan laten zien hoe een programma is opgebouwd? Zo ja, welk programma en waar kan ik het downloaden (url)?
bvd, Robert
bvd, Robert
[ Voor 37% gewijzigd door Armo op 05-10-2007 13:48 ]
No animals were harmed in the making of this comment.
How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.
.NET applicaties kan je decompilen met een tool als Reflector. Dan zie je gewoon de code weer.Jk_W schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 13:52:
In principe is het niet mogelijk de broncode van een programma te zien, wanneer het eenmaal gecompileerd is. Anders zou natuurlijk iedereen zo stukken van Microsoft of Adobe kunnen kopieren!
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Dan mis je nog wel een aantal dingen geloof ik, zoals juiste namen van variabelen.Comgenie schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 13:55:
een Disassembler heeft de mogelijkheid om de Machinetaal-code in te zien. Maar wanneer je niks van Assembly weet heb je er opzich weinig aan. Maar dat komt wel het dichts in de buurt. Als het om Java programma's gaat of flash kan je een decompiler gebruiken. Maar verder zou je niet makkelijk de orginele broncode kunnen zien.
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
Dat hangt er vanaf of de code obfuscated is. Zelfde geldt voor Java.Paitor schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 14:01:
[...]
Dan mis je nog wel een aantal dingen geloof ik, zoals juiste namen van variabelen.