Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SQL]Hoe pagineren van zoekresultaten uit meerdere tabellen?

Pagina: 1
Acties:

• Der Rudi
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:30
Dmv de FULLTEXT search in mysql kan ik zoeken met relevantie in bepaalde tabeldata. Dit kan ik dan met LIMIT start, max gepagineert weergeven. Bv max 5 resultaten per pagina, verdelen over meerdere pagina's als er meer dan 5 resultaten zijn, gesorteerd op de mysql SCORE. So far, so good.

Maar wat nu als ik meerdere tabellen heb die ik wil doorzoeken en de resultaten als een geheel wil weergeven? Mogelijkheden die ik zie:
1) per doorzochte tabel alle resultaten in (tijdelijke) zoektabel opslaan, dit voor alle te doorzoeken tabellen en dan de zoektabel sorteren op score en gepagineert weergeven.
2) soortgelijk aan 1) echter nu alles in een array in memory opslaan (dus niet via de dbs).

Voordat ik aan het programmeren sla, wil ik graag wat input welke weg hiervoor de beste/minst slechte is. Of dat er zelfs een andere weg is die ik nog niet gezien heb...

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:42
Misschien UNION gebruiken, waarmee je verschillende SELECT statements aan elkaar kunt knopen.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Voor je over het "hoe" na gaat denken kun je vaak beter eerst even nadenken over het "waarom". Ik weet niet in hoeverre je dat zelf gedaan hebt, dus stel ik deze vraag even om het te checken: is je datamodel wel in orde? Je hebt, neem ik aan, niet twee (bijna) dezelfde tabellen?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-11 11:35

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat je tabellen eigenlijk zoveel op elkaar lijken dat het eigenlijk geen apparte tabellen hadden moeten zijn. Heb je wel genoeg doorgenormaliseerd?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Der Rudi
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:30
Wat meer info: het gaat om een CMS systeem waarbij ik wil zoeken in de content, news en gastenboek delen. Qua tabellen zien die er dan ook anders uit.

Het gebruik van UNION ben ik ook tegengekomen (google helpt), maar kan me voorstellen dat dit probleem ook door anderen gespot is en ook (anders) opgelost. Daar kan ik alleen maar wat van leren.