Toon posts:

E8200 vs E6750

Pagina: 1
Acties:
  • 2.096 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

ik zat eens wat specs te bekijken en ik zie dat de E8200 en E6750 veelal dezelfde eigenschappen hebben zoals systeem bus en kloksnelheid, behalve het L2 geheugen. Voor de E8200 is dit 6 MB voor de E6750 4 MB.

Hoe kan het dan zijn dat de E6750 toch duurder is terwijl de E8200 meer geheugen heeft?

Mvg

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:06
Kwestie van vraag en aanbod?

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:36
de E8200 wordt met 45nm gemaakt, hierdoor halen ze dus meer cpu's uit een wafer waardoor ze goedkoper geproduceerd worden en de prijs lager gehouden kan worden. De E8200 heeft als verschil met de E6750 ook nog dat hij SSE4 heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Fanatic, ik weet zeker dat je antwoord heel begrijpelijk is voor de techneuten alleen..... ben ik dat helaas niet. Een wafer zal wel een stansplaat zijn ofzo..? En wat is SSE4?

Maar verder... welke is beter de E6750 of de E8200

Tnx in advance

Verwijderd

Heel simpel, koop de E8200 :)

Verwijderd

Topicstarter
En nu onderbouwd ;)

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 07:44

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

(jarig!)
Meer L2, SSE4 is vooral handig voor multimedia gebeuren (DivX encoder ondersteunt het geloof ik al?), productie op 45 nm, dus minder warmteontwikkeling en evt. betere overklokprestaties als je dat wilt etc. etc. en dat voor een lagere prijs.

Of wil je nog meer onderbouwing? :P

[ Voor 3% gewijzigd door SleutelMan op 05-10-2007 13:32 ]

Logius | Somda | Twitter

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:06
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 13:27:
Fanatic, ik weet zeker dat je antwoord heel begrijpelijk is voor de techneuten alleen..... ben ik dat helaas niet. Een wafer zal wel een stansplaat zijn ofzo..? En wat is SSE4?

Tnx in advance
Een wafer is - in het jan boeren fluitjes - een plaat waarop heleboel processorer tegelijkertijd op gemaakt worden. Dus in plaats van 1 voor 1 processoreren te maken maken ze er een heleboel bij elkaar wat een boel productietijd kan schelen.

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik weet het niet zeker, maar het lijkt me dat deze zowieso beter zijn omdat het een nieuw soort technologie is, kleiner en ook wel iets in de richting van minder verbruik. Buiten dat heeft die nieuwe processor meer cache. Over overklokken kun je nu natuurlijk niets zeggen lijkt me. Weet iemand hoe het zit met de multiplier van de 8200?

Verwijderd

Topicstarter
Dus de E8200 is de weg te gaan :) Bedankt maar weer voor de reacties.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:51
SSE4 zijn een set instructies waardoor bepaalde opdrachten (die door software worden gegeven) sneller verwerkt kunnen worden.

Een wafer is een grote plaat van Silicum (ik weet niet precies waaruit het bestaat) waarvan processoren worden gemaakt.

edit:
Ja lekker laat weer :P

[ Voor 7% gewijzigd door NitroX infinity op 05-10-2007 13:34 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 13:27:

Tnx in advance
Ja, wat wil je :?

Uitleg is al gegeven. En dat is informatie dat je ook prima op www.intel.com had kunnen vinden. Voortaan zelf op zoek gaan voordat je een topic opent, en al helemaal niet "Welke moet ik kopen?" (een Tweaker kan zelf kiezen) of -nog erger- "Welke is beter?" (beter *waarin*?) vragen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.