Ten eerste, de configuratie lijkt enorm veel op die van het '[BBG] High-end gamesysteem september 2007'-topic, maar het gaat mij er om of iemand ervaring heeft met crossfire 2900 PRO of XT, want ik ben een leek op het gebied van Crossfire en/of SLI en heb mij 'rot' gezocht tot ik besloten heb hier dit topic aan te maken.
Ondanks het oriënteren
Ondanks het feit dat er hier geen 'welke moet ik nemen?'-vragen gewenst zijn, zie ik geen andere oplossing dan de vraag tóch hier te stellen. Ik hoop daarom ook dat dit topic toch waarde kan toevoegen, wat hem wat langer van zijn slotje weerhoudt.
Uiteraard heb ik mij naar mijn idee zo goed als mogelijk georiënteerd en verdiept in dit alles, voor ik hulp zocht op dit forum.
Na diverse weken van oriënteren en informatie opzoeken, heb ik dan eindelijk een configuratie waarvan ik denk dat het een goede is. Echter twijfel ik over de videokaart.
Wat doe ik met deze pc?
Ik maak redelijk wat gebruik van Autocad, en speel daarnaast ook graag FPS-games (zoals CS:S), ben daarom ook zeer benieuwd naar Crysis.
Het probleem
Los van de kosten, heb ik 2 opties in gedachten en hoop met behulp van jullie meningen hieruit een conclusie te kunnen trekken.
Optie 1: 1x een 8800 GTX
Optie 2: 2x een 2900 PRO (crossfire)
Totale configuratie:
Case: Antec Gamersgear Nine Hundred
Voeding: Zalman ZM600-HP 600w
Moederbord: Asus P5kc (ddr 2, ddr3)
Processor: Intel Q6600 quadcore 2.4 2*4Mb
RAM: GeiL DDR2 2Gb 1066MHz Ultra Series 2x1Gb Kit Plus Orange Alu. Heatspreaders
Videokaart: ?
Hdd: Samsung sata II 300, 400gb 7200rpm 16mb
Ik ben al wat sites tegen gekomen met handige informatie:
Mijn vragen:
1: Voor welke optie qua Videokaarten zouden jullie kiezen?
2: Is deze configuratie goed in jullie ogen?
Ondanks het oriënteren
Ondanks het feit dat er hier geen 'welke moet ik nemen?'-vragen gewenst zijn, zie ik geen andere oplossing dan de vraag tóch hier te stellen. Ik hoop daarom ook dat dit topic toch waarde kan toevoegen, wat hem wat langer van zijn slotje weerhoudt.
Uiteraard heb ik mij naar mijn idee zo goed als mogelijk georiënteerd en verdiept in dit alles, voor ik hulp zocht op dit forum.
Na diverse weken van oriënteren en informatie opzoeken, heb ik dan eindelijk een configuratie waarvan ik denk dat het een goede is. Echter twijfel ik over de videokaart.
Wat doe ik met deze pc?
Ik maak redelijk wat gebruik van Autocad, en speel daarnaast ook graag FPS-games (zoals CS:S), ben daarom ook zeer benieuwd naar Crysis.
Het probleem
Los van de kosten, heb ik 2 opties in gedachten en hoop met behulp van jullie meningen hieruit een conclusie te kunnen trekken.
Optie 1: 1x een 8800 GTX
Optie 2: 2x een 2900 PRO (crossfire)
Totale configuratie:
Case: Antec Gamersgear Nine Hundred
Voeding: Zalman ZM600-HP 600w
Moederbord: Asus P5kc (ddr 2, ddr3)
Processor: Intel Q6600 quadcore 2.4 2*4Mb
RAM: GeiL DDR2 2Gb 1066MHz Ultra Series 2x1Gb Kit Plus Orange Alu. Heatspreaders
Videokaart: ?
Hdd: Samsung sata II 300, 400gb 7200rpm 16mb
Ik ben al wat sites tegen gekomen met handige informatie:
En uiteraard aardig wat gevonden op tweakers.net en tomshardware.com.http://www.tweaktown.com/reviews/1189/1 m.b.t. de 2900 PRO
http://enthusiast.hardocp...TIxNywxLCxoZW50aHVzaWFzdA m.b.t. de multi-core ondersteuning van de source engine.
Mijn vragen:
1: Voor welke optie qua Videokaarten zouden jullie kiezen?
2: Is deze configuratie goed in jullie ogen?