Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[mambo] in template font veranderen van news post

Pagina: 1
Acties:
  • 1.343 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:59
Ik gebruik een template...als ik dan een nieuws bericht plaatst staat er op de site:

Welkom bij blabla
19 Nov 2005 om 08:52
Welkom op de nieuwe website van blabla.

De 'Created Date and Time' is dus in zelfde lettertype en kleur als het nieuwsbericht zelf, wat niet echt lekker oogt. Wil het dus kleiner hebben zodat het minder opvalt. Uitzetten is geen optie.

Nu verwijst de nieuws pagina door naar: index.php?option=com_frontpage&Itemid=1
Ik heb dus gezocht in de com_frontpage map op de ftp server...via dat kom ik in de com_content map. Maar iets van een lettertype kom ik niet tegen.

In de css zie ik:

code:
1
2
3
4
5
table.contentpaneopen td
{
    line-height:18px;
    font-size:12px;
}

dit bepaalt het lettertype van de datum+ tijd en ook het nieuwsbericht....hier kom ik er dus ook niet mee.

Is het mogelijk om dit te veranderen? mijn css en php kennis is niet echt hoog...

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 05-10-2007 12:22 ]

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Kijk eens naar je bron code en je zult zien dat daar de class small in je template_css.css voor word gebruikt, die moet je dus aanpassen. Is al jaren zo in mambo en zelfs nu nog in Joomla ;)

Aanpassen dus op template niveau, in je template folder de file template_css.css openen en op zoek naar de class small.

Mocht je hem een andere class mee illen geven dan open je in je components map de folder com-content en dan de file content.html.php en zul je daarin naar de desbetreffende code moeten gaan zoeken en die een andere class mee moeten geven.

[ Voor 57% gewijzigd door R2D2 op 05-10-2007 19:29 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl