Toon posts:

Sli bridge te kort?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb gisteren een club3d 8800gts 640mb gekocht....om in Sli te draaien.
de andere graka had ik al in het bezit (Asus 8800gts 640mb).

Misschien goed om te vermelden dat je deze 2 kaarten kan combineren ...in sli dit werkt gewoon.

Nu het probleem...

De 2 kaarten draaien op mijn Asus Striker Extreem zonder sli bridge wat goed gaat, maar heb gelezen dat je zonder die bridge nogal wat extra's mist qua prestaties.

Heb ik die Sli bridge opgezocht... past het niet op de kaarten, de bridge is te kort ? Scheelt 5a 6mm?

Zijn er meer mensen die dit hebben ?
Waar kan je extra lange sli bridge kopen?

greetz Carlo

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-07 21:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb ook een dergelijke SLi "bridge" bij mijn Asus bord zitten, maar volgens mij is deze gewoon niet langer dan een centimeter of 6 hooguit 10. In welke sloten heb jij je kaarten dan zitten, het lijkt er wel op dat de kaarten te ver uitelkaar staan.

Edit: Ik heb jouw moederbord even opgezocht op de Asus site. Jij hebt de beschikking over drie PCI-e x16 sloten. Wanneer jij de kaarten in een SLi opstellng wilt gaan gebruiken dan die nje de kaarten naastelkaar in de PCI-e x16 sloten te zetten. Dus niet in de beide uiterste sloten.

Wanneer je met b.v. drie kaarten gaat werken zullen dan de Sli "bridges" gewoon passen, in alle gevallen.

[ Voor 44% gewijzigd door _Dune_ op 05-10-2007 11:42 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:35:
Ik heb ook een dergelijke SLi "bridge" bij mijn Asus bord zitten, maar volgens mij is deze gewoon niet langer dan een centimeter of 6 hooguit 10. In welke sloten heb jij je kaarten dan zitten, het lijkt er wel op dat de kaarten te ver uitelkaar staan.
Ik heb de Asus striker extreme ... volgens mij heeft die maar 2x PCIe aansluitingen?
dus in die 2 heb ik ze

*edit*

Stomstomstomstom...

volgens mijn heb ik er 3 en heb ik hem in de bovenste en onderste gestopt!!!

domdomdomdom

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 11:43 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-07 21:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:42:
[...]
Ik heb de Asus striker extreme ... volgens mij heeft die maar 2x PCIe aansluitingen?
dus in die 2 heb ik ze
Geen twee maar drie dus ;) , twee blauwe en één witte tussen de beide blauwe sloten in.

Linkje: http://nl.asus.com/produc...=0&model=1439&modelmenu=1

[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 05-10-2007 11:44 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:43:
[...]

Geen twee maar drie dus ;) , twee blauwe en één witte tussen de beide blauwe sloten in.
je heb gelijk .... domdomdom ...

weet je of ik nu prestatie winst zal hebben ???

Verwijderd

je hebt idd 3 sloten. probeer de kaarten in de bovenste blauwe en in de witte te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:45:
je hebt idd 3 sloten. probeer de kaarten in de bovenste blauwe en in de witte te doen.
okee vanavond ff proberen ... dit gaat wel werken ...

krijg ik wel prestatie winst door die sli bridge??

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ik heb al moeite om 1 8800gts zijn vinger uit zijn neus te krijgen, maar als je 1920x1080 iod draait met 16xAA en 16xAF dan zal het wel wat uitmaken, maar dan is de vraag nog of je cpu het kan bijhouden..

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

Topicstarter
flippy.nl schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 13:38:
ik heb al moeite om 1 8800gts zijn vinger uit zijn neus te krijgen, maar als je 1920x1080 iod draait met 16xAA en 16xAF dan zal het wel wat uitmaken, maar dan is de vraag nog of je cpu het kan bijhouden..
Ik heb een q6600 en game op een 1600x1200 ...ik zie het wel vanavond

speel nu crysis bijna alles op high 1600x1200 8xaa en haal dan net 30fps!!!! nog te laag.
Ik hoop dat dit in het volledige speel beter draait ..!!!!

greetz Carlo

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 15:20 ]

Pagina: 1