In de titel genoemde is de gewenste opstelling, echter levert die opstelling zware ruis op het beeld op. Nu was mijn idee dat de 10m dvi kabel ('goedkope' dvi-d single link van 28 euro) de resolutie niet trekt.
De resolutieis overigens 1680*1050@32bpp @60hz.
Voor ik op hoge poten naar de winkel ga om de kabel te vervangen voor een duurdere variant toch eens uit nieuwschierigheid de 10m kabel rechtstreeks op de videokaart aangesloten. Daarbij dus effectief uitsluitend de dvi switch en de 1.8m kabel.
Beeld is nu perfect. Wat mij met een dilemma over laat. Omdat de boosdoener niet eenduidig de 10m kabel is. Ik zie eigenlijk maar een drietal mogelijkheden:
Iemand een suggestie waar ik dit probleem het beste aan kan pakken? - Mijn gevoel zegt dat ik met de duurdere 10m kabel de meeste winst zou kunnen behalen. De vraag is echter of het genoeg is en dat ik dan met een 70euro kabel zit die nog steeds ruis vertoond icm de switch.
De resolutieis overigens 1680*1050@32bpp @60hz.
Voor ik op hoge poten naar de winkel ga om de kabel te vervangen voor een duurdere variant toch eens uit nieuwschierigheid de 10m kabel rechtstreeks op de videokaart aangesloten. Daarbij dus effectief uitsluitend de dvi switch en de 1.8m kabel.
Beeld is nu perfect. Wat mij met een dilemma over laat. Omdat de boosdoener niet eenduidig de 10m kabel is. Ik zie eigenlijk maar een drietal mogelijkheden:
- 10m Kabel alsnog vervangen voor een duurdere variant en hopen dat het geheel (1.8m, switch, 10m) genoeg is om het signaal goed over te brengen
- De 1.8m kabel vervangen voor een duurdere (dit is een standaard dvi kabel die bij de monitor is geleverd)
- De dvi switch veroorzaakt zoveel storing dat het sowieso al niet mogelijk is om met wat voor kabel dan ook 10m te overbruggen.
Iemand een suggestie waar ik dit probleem het beste aan kan pakken? - Mijn gevoel zegt dat ik met de duurdere 10m kabel de meeste winst zou kunnen behalen. De vraag is echter of het genoeg is en dat ik dan met een 70euro kabel zit die nog steeds ruis vertoond icm de switch.