Toon posts:

[XP/VMWare] Shift-toets reageert traag sinds RDP5.1 -> 5.1 *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Onlangs hebben wij hier op het werk de rdp clients geupdate van 5.1 naar 6.0.
Sindsdien klagen de gebruikers van het 'shift' probleem. Onder 5.1 reageerde de sessie meteen wanneer je een hoofdletter wou intypen. Sinds dat wij RDP 6.0 gebruiken, reageerd de shift heel langzaam, dit betekend dat je de shift knop 2 seconden moet inhouden alvorens je de hoofdletter kan typen, daarna moet je 2 seconden wachten om je shift aktie ongedaan te maken, anders blijf je gedurende de 2 seconden alles in hoofdletters typen.

Dit is zeer lastig en heeft veel password resets tot gevolg.
Iemand enig idee waarom deze shift key zo langzaam reageert in rdp6?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hmmm. Daar heb ik hier geen last van. Welke OSsen en welke patchlevels? Hoe dan ook verplichte kost hier in WSS ;) Heb je enige performanceprolemen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier en enigzinds apparte constructie.

Wij dienen connectie te maken met een bank, eerst via vpn, daarna wordt er via vmware portal een vrije windows xp client aan de gebruiker toegekend.

De OS is windows xp als client, en eveneens het os waarna je toe connect.
Het enige in de omgeving wat veranderd is, sinds deze problemen opduiken is RDP 5.1 -> RDP 6.0
gezocht op google en microsoft, je kunt de update die rdp6 installeerd uninstallen, maar daarvoor heb je in je windows directory de $uninstall kbXXX voor nodig, wij imagen hier alle machine's en om ruimte te besparen gooien we deze $uninstall directories altijd weg, dus een downgrade gaat niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 12:08 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dan voortaan een backup houden van een image met alle uninstall dingessen is verstandig ;)

Kan het aan VMWare liggen? Ik heb wel eens dat juist het gebruik daarvan helaas dat soort dingen vertraagt.

Ik pas de topictitel trouwens wat aan, 'RDP 6 hoofdletter problemen' zegt niet zo gek veel.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk eens of het wat scheelt als je de keyboard instellingen van de RDP client (dus die settings van "Apply Windows Key Combinations": Local Only, Only in Full screen, etc) wijzigt ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ik heb op dit moment alle zaken uit staan, geen drive/printer mapping, weergave, volledig scherm, 256 kleuren. en user expierence op modem56K. Maar de toetsen willen nog steeds niet fatsoenlijk werken.

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik bedoelde puur de keys - dus je kan ergens kiezen wat er met de windows toetsen (Alt+Tab, Windows-Key, etc) moet gebeuren, heb je die ook op de drie mogelijkheden geprobeerd te wijzigen? :)

Verwijderd

Topicstarter
Windows toetsencombinatie toepassen: Externe computer..

Maar dit zijn toch de snelkoppelingen, zoals Alt + Tab, windows toets etc?
Ik heb echt alleen grote problemen met de Shift toets, het lijkt net alsof de key aanslagen 'vertraagd' verwerkt worden.

• elevator
  • Niet online

elevator

Mjah, maar afhankelijk van de setting waar op deze staat neemt hij het keyboard op een andere manier over. Tis maar een kleine kans dat het helpt om dat te veranderen, maar je kan het in ieder geval eens proberen? :)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, zojuist geprobeerd, maar mocht niet baten. Het probleem blijft van kracht.
Maar heeft iemand een idee hoe ik weer terug ga, van rdp6 -> rdp5.1 zonder de $unistallkbXXX ?

• elevator
  • Niet online

elevator

Normaal bestaat de client enkel maar uit mstsc.exe en mstscax.dll - dus die kan je eventueel copieeren en gebruiken? :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de oude versie eroverheen gekopieerd, het lijkt te werken, bedankt...
Pagina: 1