Toon posts:

Stukje .pdf naar .csv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb hier een paar duizend .pdf bestanden (allen in dezelfde format) waarvan ik graag wat data van in onze database wil zetten.

Nu is mijn vraag of iemand weet hoe ik de geselecteerde tekst (bijvoorbeeld alleen email adressen) binnen deze .pdf bestanden naar een .csv bestand kan krijgen zodat ik dit in mijn database kan importeren. Weet iemand hier een manier voor?

Bij voorbaat dank,

E

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als de structuur helemal vast ligt kan je in een batch pdf2ascii doen en dan de ascii weer uitlezen. Als het om alleen mailadressen gaat simpelweg door het zoekmasker *@*.*

Ikzelf zou trouwens op zoek gaan naar de bron van de pdf's, zeker als dat gestructureerde gegevens zijn.

Trouwens welkom :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Laten we er even vanuit gaan dat mijn eigen programmeer vaardigheden nihil zijn... :) Zijn er ook mogelijkheden voor ons leken?

mvg,

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Yup. eeen expert inhuren of, zoals FJK opmerkt, opzoek gaan naar d ebron van de pdf's.
En een topicmove naar CSA, want met off heeft dit niets van doen. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland