[OL 2003] Regels worden niet verwerkt, oplossing/alternatief

Pagina: 1
Acties:
  • 1.501 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 12:46

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Hoi,

Er gaat iets niet goed met de Outlook 2003 client op een van mijn servers. Op de Exchange mailbox (onderdeel van een geautomatiseerd systeem) waar deze aanhangt komt mail binnen en daar gaan 3 automatische regels overheen. De eerste is een forward naar de afzender, zodat het systeem weet dat de mail is aangekomen. De tweede regel is het opslaan van de bijlage met behulpt van EZDetach. De derde regel verwerkt verzonden berichten, die in een aparte map worden opgeslagen.

Sinds we een nieuwe machine hebben laten neerzetten (met upgrade van Outlook 2000 naar Outlook 2003) worden de automatische regels heel vaak niet uitgevoerd. Outlook lijkt ze gewoon simpelweg te negeren. We hebben al heel veel dingen geprobeerd, maar niks lijkt te werken. Overigens, als je 'nu uitvoeren' kiest van de regels werkt alles prima, dus de acties zelf zijn goed. Wat we hebben gedaan;
- De volgorde van de regels veranderd: maakt niks uit
- De regels 'bijgewerkt' (is een knopje in de geavanceerde eigenschappen, staat nergens wat het doet, maar het zou 'meer compatible' moeten zijn als je overstapt van een andere versie).
- De regels soms meerdere keren per dag handmatig toegepast. Soms werkt het daarna weer automatisch, maar meestal niet.
- De regels opnieuw aangemaakt
- Misschien nog wel meer, maar kan me zo even niet herinneren...

Ik ben ook op zoek geweest naar een alternatief. Lastig punt van deze situatie is dat we per se gebonden zijn aan MS Exchange voor de mailbox; andere toegang (POP, IMAP) wordt niet toegestaan. Ik heb tot nu toe geen andere clients dan Outlook gevonden die Exchange kunnen babbelen.

Heeft iemand een idee hoe ik óf de regels weer netjes aan het werk krijg, óf een alternatief voor Outlook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Een (outlook)client op de serverzelf geldt al als niet zo'n geweldig goed idee. :P Hetbegint er al mee dat de user aangelogd moet blijven op de server. In plaats daarvan zou je met server-side rules al een heel eind moeten komen.

offtopic:
Het stukje over dat POP IMAP niet wordt toegestaan snap ik niet zo goed. Exchange biedt geen gewoon pop toegang, en als je het nodig hebt, wie of wat staat dat dan niet toe? IIg is outlook afaik de enige die fatsoenlijke mailclient die met het native exchangeprotocol tegen exchangeserver aan kan praten

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Klopt, die user moet inderdaad altijd aangelogd blijven. Serverside rules toepassen gaat helaas niet vanwege het per sé automatisch moeten downloaden van de bijlage (gaat over zo'n 80 mails per dag). Of daar moet een goed alternatief voor zijn?

Wat ik met POP/IMAP toegang bedoelde, was eigenlijk alleen IMAP. Ik had wel eens gelezen dat je op de Exchange server IMAP toegang als alternatief voor Exchange toegang kon aanzetten, zodat er ook andere clients dan Outlook tegenaan konden babbelen. Echter, de ICT beheer partij (extern) die dit soort dingen regelt wil daar gewoon niet aan, en dan kan ik hoog of laag springen dat ik het nodig heb, het gebeurt gewoon niet. Vandaar dat we gewoon aan Exchange toegang gebonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Met 80 mails per dag (en dan ga ik er even vanuit dat de totale flow op de inbox is) zou een serverside scriptje dat wel voor zijn rekening kunnen nemen :). In dat geval gaat dit topic naar WSS ;)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:25
Je kunt op een exchange-server ook scripts aan een folder hangen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Het lastige in deze situatie is dat wij zelf geen beheer over de Exchange server hebben. Ik kan er dus niet zelf aan knutselen of zelfs maar testen (ik heb ook geen Exchange server om te testen en heb er ook geen verstand van). Iemand een idee in welke richting ik zo'n serverside script moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Kickje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:25
Korakal schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 10:47:
Het lastige in deze situatie is dat wij zelf geen beheer over de Exchange server hebben. Ik kan er dus niet zelf aan knutselen of zelfs maar testen (ik heb ook geen Exchange server om te testen en heb er ook geen verstand van). Iemand een idee in welke richting ik zo'n serverside script moet zoeken?
Laat maar, ik loop weer eens achter. De event service is al weer afgeschaft. Was op zich wel een mooi systeem: je kon de scripts direct vanuit outlook beheren.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

ALs het toch richting serverside gaat moet dit ook maar naar serverside -->WSS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

Wat gebeurt er als je diagnostics logging op rules omhoog zet? (Information store -> private -> System als ik me niet vergis). Zie je dan errors mbt die rules? En ik hoop niet dat je outlook op die Exchange server draait trouwens...

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 120725 op 11-10-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Moet dat loggen op de Exchange server aangezet worden, of in Outlook? Het zegt mij namelijk niks. Bij Exchange mag en kan ik niet bij, en de beheerpartij is heel erg aan het niet-meewerken.
De Outlook client draait op een losse machine, niet op de Exchange server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

Dat moet op de Exchange server aangezet worden, want het lijkt erop dat er iets is met die server side rule.
Pagina: 1