Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Indeling genre muziekbibl wijzigen op Zen Creative M

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een Zen Creative M serie gekocht en heb mijn muziek geimporteerd. Die had ik in een voor mij super overzichtelijk systeem op genre georganiseerd (Jazz-Klassiek- R&B etc), kortom, ik bepaalde zelf wat t genre was van de muziek, maakte mijn eigen mappen aan op de compu en dat kwam direct op mijn mp3,dat kon gewoon op een I river H120.

Nu staat die indeling zoals ik m heb geupload netjes in mijn Creative explorer, echter, op de speler zelf die idiote indeling van genre (kamermuziek- Andre Hazes ?? huh?? Waar haalt ie t vandaan)
Of dubbel-cd die bij elkaar horen maar net onder verschillende titels zijn binnengehaald en absoluut niet meer bij elkaar staan.... wat een ellende zeg, dacht dat dit vooral bij de Ipod was, maar de Zen kan er ook wat van....

Ik wil dus ONTZETTEND graag zelf mijn muziek op de mp3 naar genre indelen, want de indeling van de Zen is *F**CK*

Kan ik dat ergens wijzigen? Ik ben zooo bang dat ik voor mijn 20gig muziek allemaal afspeellijsten moet gaan maken...

Dank

groeten

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nee dit kun je niet wijzigen. De ZVM deelt alles in op tag, en jij hebt alles op mappen/filenaam ingedeeld.

Verwijderd

Topicstarter
ach ach en wee wat een ellende. In ieder geval bedankt voor de snelle reply.
Nog een vraagje voor mijn begrip: wat is 'tag'? Zoals file bekend is op computer oid?
Dank

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd

Topicstarter
OOO, is er iemand die hier een oplossing voor weet of een tip of trick? Ik luister heel veel klassieke muziek en alles is opgedeeld in losse tracks, soms maar 1 aria in een aparte map, Ik kan werkelijk niets meer terugvinden. Een opera van Mozart met 3 losse cd's zijn gewoon niet meer terug te vinden. Ik moet voor bijna alles playlists gaan maken das een weektaak... kan ik die tags nergens aanpassen??? Ik word er echt radeloos van.... wat een miskoop.....

• RoD
  • Niet online

RoD

De tags kun je wel aanpassen, zeker wel. Als je alle filenames netjes hebt dan is het zelfs een fluitje van een cent. Gebruik daarvoor een goed tagprogramma zoals Tag&Rename.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 14:24:
Ik word er echt radeloos van.... wat een miskoop.....
Het is geen miskoop, maar gewoon de manier waarop de wereld werkt.

Tag & Rename kunnen het voor je aanpassen, MediaMonkey kan het, WindowsMediaPlayer kan het. Eigenlijk bijna ieder programma dat iets met muziek doet. Jij hebt blijkbaar een heel bijzonder opslag systeem gekozen. De namen van de muziek files zeggen nl helemaal niets over de inhoud. Dat staat in de 'Tags' die in de files zitten. Zie het maar als: Je kan iedere CD in een willekeurig doosje doen. Het doosje zegt niets over wat er werkelijk op de CD staat. Dus als je die van het begin af aan goed had bijgehouden dan had je de files met zijn allen in één grote directorie kunnen gooien en ze namen kunnen geven asl XYX132.MP3 en dan nog kan iedere speler er mee overweg. Je zal het nu achteraf moeten gaan doen

[ Voor 7% gewijzigd door Ortep op 05-10-2007 15:28 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• RoD
  • Niet online

RoD

..Of de speler terugbrengen en eentje met mappenondersteuning kopen. Al werken de meeste met tags.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

RoD schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 15:27:
..Of de speler terugbrengen en eentje met mappenondersteuning kopen. Al werken de meeste met tags.
Dat kan ze inderdaad doen. Maar de puinhoop zal in de loop der tijden steeds groter worden als de tags niet worden bijgehouden. En op een keer loop je er dan toch keihard tegenaan

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:19
Ortep schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 15:29:
[...]

Dat kan ze inderdaad doen. Maar de puinhoop zal in de loop der tijden steeds groter worden als de tags niet worden bijgehouden. En op een keer loop je er dan toch keihard tegenaan
Juist voor playlists zijn die tags juist heel handig. En dan nog kun je alles in mappen laten staan. Ik heb alles per artiest/album gerangschikt maar ook alle tags op orde. Behalve die van genre overigens want daar klopt als je muziek download toch geen bal van. Wat de ene keer pop heet de andere keer rock en een andere keer weer alternative rock of alternative.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

D-e-n schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 17:12:
[...]
Ik heb alles per artiest/album gerangschikt maar ook alle tags op orde. Behalve die van genre overigens want daar klopt als je muziek download toch geen bal van. Wat de ene keer pop heet de andere keer rock en een andere keer weer alternative rock of alternative.
Ja zo heb ik het ook. En zelfs nog per genre. Ik heb veel audioboeken en die heb ik helemaal apart staan van muziek. Zo kan je alles lekker doorzoeken op iedere manier die je wilt. Even moor MediaMonkey trekken om alles goed te zetten en klaar is het

Pagina: 1