Geen idee of dit de goede plaats is, indien nee.kan iemand het naar het goede Sub-Forum verplaatsen?
Nouja,
Ik heb sinds het begin al problemen met mijn systeem.
Aangeschaft eind Augustus.
Intel E6750
MSI P35 Neo2-FIR
2GB DDR2-667 GEIL
2GB DDR2-800 OCZ XTC Crossfire
Nvidia 6800XT
450W voeding Coolermaster Xtreme Power
DESKSTAR T7K250 160GB SATA-II (Windows XP Home Sp2)
Hitachi Dekstar 200GB IDE (Data Schijf)
de 6800XT komt uit mijn vorige systeem, dit word geupgrade naar een 2900 Pro
Het 2GB GEIL kitje heb ik gister avond verkocht aan een mede tweaker, aan dit geheugen ligt het absoluut niet, Memtest Stabiel op standaard clocks,voltage,timings..Ook in mijn ander systeem werkt dit geheugen prime zonder enige fout..
Het begon met een Boot Sector Virus waardoor windows niet wilde installeeren.
Na een paar uur proberen/testen is het toch gelukt om Windows goed te installeeren zonder ook maar enige fout.
Het begon de 2e dag, ik downloade AntiVIR via de main site..Deze gaf een NSIS error, Download bleek corrupt te zijn.
AVG 7.5 Gedownload, zelfde verhaal NSIS Errors download corrupt..
Dit had ik met alle downloads, na een paar systeem herstarts, lukte het om de software zonder Errors binnen te krijgen.
Dag erna, ik start mijn systeem op, ik download Orthos, bleek weer corrupt te zijn, weer paar keer mijn systeem herstart, download opnieuw geprobeerd, en na een paar keer(10e keer herstart) kwam de download weer zonder corruptie binnen.
Om een lang verhaal even kort samen te vatten:
Downloads corrupt, Data Corrupt..NSIS Errors, CRC Errors enzovoorts.
Hardeschijf getest, CHKDSK /r gedraait.. geen fouten.
Betreft de Hitachi DESKSTAR T7K250 160GB SATA-II
Geheugen op dat moment (2GB GEIL DDR2-667 Kitje) 24 uur Memtest, zonder Errors (Ook met Bootfloppy) helemaal géén problemen met dit kitje, alles werkt naar behoren.
Als ik 1GB hiervan erin heb, dan gaan alle downloads prima..Ook met 2GB Single Channel geen problemen (5 dagen lang getest)
In mijn andere systeem werkt dit geheugen eveneens super! Dual Channel etc..zonder errors
Geheugen op dit moment:
OCZ 2GB DDR2-800 XTC Crossfire
Gister avond opgehaald ( Nieuw! )
Problemem, Problemen, Problemen...
Met beide module's geinstalleerd(Dual Channel) Boot mijn systeem niet, BSOD op de helft van het Windows laad scherm.
Geheugen single channel, boot prima..Alleen geeft Memtest Errors.. Alles Default(Clocks,Timings,Voltage)
Met één module geinstalleerd, (1GB) boot het systeem niet, hetzelfde probleem als bij de Dual Channel Config.. Dit met beide module's getest!
Geheugen in mijn andere systeem, werkt prima!
BSOD :
Unmountable Boot Volume
En de andere ging te snel weg, om te kunnen lezen( Windows Loading Screen )
Ikzelf twijfel of mijn moederbord wel helemaal 100% is..
Lang verhaal, groot probleem..
Hopelijk kan iemand mij hier mee helpen.
Nouja,
Ik heb sinds het begin al problemen met mijn systeem.
Aangeschaft eind Augustus.
Intel E6750
MSI P35 Neo2-FIR
2GB DDR2-667 GEIL
2GB DDR2-800 OCZ XTC Crossfire
Nvidia 6800XT
450W voeding Coolermaster Xtreme Power
DESKSTAR T7K250 160GB SATA-II (Windows XP Home Sp2)
Hitachi Dekstar 200GB IDE (Data Schijf)
de 6800XT komt uit mijn vorige systeem, dit word geupgrade naar een 2900 Pro
Het 2GB GEIL kitje heb ik gister avond verkocht aan een mede tweaker, aan dit geheugen ligt het absoluut niet, Memtest Stabiel op standaard clocks,voltage,timings..Ook in mijn ander systeem werkt dit geheugen prime zonder enige fout..
Het begon met een Boot Sector Virus waardoor windows niet wilde installeeren.
Na een paar uur proberen/testen is het toch gelukt om Windows goed te installeeren zonder ook maar enige fout.
Het begon de 2e dag, ik downloade AntiVIR via de main site..Deze gaf een NSIS error, Download bleek corrupt te zijn.
AVG 7.5 Gedownload, zelfde verhaal NSIS Errors download corrupt..
Dit had ik met alle downloads, na een paar systeem herstarts, lukte het om de software zonder Errors binnen te krijgen.
Dag erna, ik start mijn systeem op, ik download Orthos, bleek weer corrupt te zijn, weer paar keer mijn systeem herstart, download opnieuw geprobeerd, en na een paar keer(10e keer herstart) kwam de download weer zonder corruptie binnen.
Om een lang verhaal even kort samen te vatten:
Downloads corrupt, Data Corrupt..NSIS Errors, CRC Errors enzovoorts.
Hardeschijf getest, CHKDSK /r gedraait.. geen fouten.
Betreft de Hitachi DESKSTAR T7K250 160GB SATA-II
Geheugen op dat moment (2GB GEIL DDR2-667 Kitje) 24 uur Memtest, zonder Errors (Ook met Bootfloppy) helemaal géén problemen met dit kitje, alles werkt naar behoren.
Als ik 1GB hiervan erin heb, dan gaan alle downloads prima..Ook met 2GB Single Channel geen problemen (5 dagen lang getest)
In mijn andere systeem werkt dit geheugen eveneens super! Dual Channel etc..zonder errors
Geheugen op dit moment:
OCZ 2GB DDR2-800 XTC Crossfire
Gister avond opgehaald ( Nieuw! )
Problemem, Problemen, Problemen...
Met beide module's geinstalleerd(Dual Channel) Boot mijn systeem niet, BSOD op de helft van het Windows laad scherm.
Geheugen single channel, boot prima..Alleen geeft Memtest Errors.. Alles Default(Clocks,Timings,Voltage)
Met één module geinstalleerd, (1GB) boot het systeem niet, hetzelfde probleem als bij de Dual Channel Config.. Dit met beide module's getest!
Geheugen in mijn andere systeem, werkt prima!
BSOD :
Unmountable Boot Volume
En de andere ging te snel weg, om te kunnen lezen( Windows Loading Screen )
Ikzelf twijfel of mijn moederbord wel helemaal 100% is..
Lang verhaal, groot probleem..
Hopelijk kan iemand mij hier mee helpen.