Internetten via SSH

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-03 17:14
Weet iemand misschien hoe ik via SSH het internet op kan?
Google en de got search leverde mij niks op.
De situatie is als volgt, ik zit hier op een computer met internet en heb een SSH verbinding met mijn server.

Nu wil ik het internet via de server laten lopen, weet iemand misschien hoe dit moet?

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-03 10:04
Probeer eens naar IPsec of VPN te kijken, die is wat meer gericht op het versleutel van verbindingen en niet zo zeer connecties.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

hoewel het klinkt als een poging om een beveiling te omzeilen. Kan je van alles en nog wat tunnelen over ssh. Zoek daar maar eens op dan kom je er vast wel uit.

Verwijderd

Psies... met ssh kun je idd een tunnel maken.. die dan ook nog eens encrypted is.

Je kan bv. op je server een proxy server installeren op bv. poort 8080. Dan tunnel je op de pc waarop je zit een poort (bv. 1234) naar poort 8080 op je server. Vervolgens stel je in je browser je proxy in op localhost:1234

Je kan zelfs complete vpn verbinding opzetten m.b.v. ssh... zoek maar eens met google, het is niet beister moeilijk... Rete handig omdat je maar 1 poort hoeft open te zetten voor een volledige encrypted vpn verbinding, ik maak er bijna iedere dag gebruik van.
hoewel het klinkt als een poging om een beveiling te omzeilen.
Zoals ik al zei, ik maar er bijna iedere dag gebruik van, en ik kan je verzekeren dat ik het niet doe om een beveiliging te omzeilen. Snap niet waar je dat uit opmaakt uit de topic start.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 14:32 ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:14
* Spixo checkt profiel, scholier, havo...

Dit ruikt naar het omzeilen van de beveiliging op de schoolcomputers ;)

Maargoed, zoals al gezegd tunnel je http verkeer over je ssh verbinding (in Putty ff een tunnel opzetten).

Oja, met de keywords "ssh socks proxy" kom je vast verder op Google.

[ Voor 13% gewijzigd door Spixo op 05-10-2007 14:34 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 14:30:

Zoals ik al zei, ik maar er bijna iedere dag gebruik van, en ik kan je verzekeren dat ik het niet doe om een beveiliging te omzeilen. Snap niet waar je dat uit opmaakt uit de topic start.
en waarom doe jij het dan.
  • Je mag bepaalde sites niet bezoeken
  • Je mag helemaal niet internetten
  • Je baas monitort je internet verkeer.
  • Je ben 1337 en je wil graag met een extra delay door het via je huisserver te routeren.
9/10 keer doe je dit om iets te omzeilen. Ik ze niet dat ik heilig ben maar het is niet toegestaan volgens de policy.

[ Voor 9% gewijzigd door TrailBlazer op 05-10-2007 14:57 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zoals al gemeld: Het omzeilen van policies doen we niet aan mee. Bovendien zijn er al genoeg mogelijkheden gegeven waar je IMO best mee uit de voeten kan.

Met een beetje zoekwerk kom je er vast wel uit. Dit zoekwerk is overigens wel vereist voordat je een topic opent op GoT. we zijn geen helpdesk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.