Ik heb vd zaak een nieuwe laptop gekregen met vista erop. nou staat dat ding vol met crap natuurlijk, dus zou ik graag een kale install doen. Dit kan standaard niet, want die cd's krijg je er niet bij en de licentie code onderop werkt ook niet met een normale vista business oem dvd. Nu ben ik op de hoogte van dat HP een speciale OEM gebruikt met certificaten ofzoiets icm bios herkenning etc..
Is het mogelijk om zelf toch zo'n installatie uit te voeren?
Ik zag in c:\windows\OEMCert een vbs en xml file staan. lijkt alsof deze dan je hele windows activeert voor hp. Mijn idee is dan ook om vista business te installeren zonder of met illegale key en om dan deze vb script eroverheen te halen. Ik ken geen vbscript, maar het lijkt alsof hij hem eerst deactiveerd en product keys verwijdert en daarna alle hp licentie troep erin knalt.
Zou dit gaan werken? of is er een andere oplossing?
Heb al de search gebruikt, maar die leverde me geen goed antwoord.
Is het mogelijk om zelf toch zo'n installatie uit te voeren?
Ik zag in c:\windows\OEMCert een vbs en xml file staan. lijkt alsof deze dan je hele windows activeert voor hp. Mijn idee is dan ook om vista business te installeren zonder of met illegale key en om dan deze vb script eroverheen te halen. Ik ken geen vbscript, maar het lijkt alsof hij hem eerst deactiveerd en product keys verwijdert en daarna alle hp licentie troep erin knalt.
Zou dit gaan werken? of is er een andere oplossing?
Heb al de search gebruikt, maar die leverde me geen goed antwoord.