[vista] herinstall HP mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-02 09:42
Ik heb vd zaak een nieuwe laptop gekregen met vista erop. nou staat dat ding vol met crap natuurlijk, dus zou ik graag een kale install doen. Dit kan standaard niet, want die cd's krijg je er niet bij en de licentie code onderop werkt ook niet met een normale vista business oem dvd. Nu ben ik op de hoogte van dat HP een speciale OEM gebruikt met certificaten ofzoiets icm bios herkenning etc..

Is het mogelijk om zelf toch zo'n installatie uit te voeren?
Ik zag in c:\windows\OEMCert een vbs en xml file staan. lijkt alsof deze dan je hele windows activeert voor hp. Mijn idee is dan ook om vista business te installeren zonder of met illegale key en om dan deze vb script eroverheen te halen. Ik ken geen vbscript, maar het lijkt alsof hij hem eerst deactiveerd en product keys verwijdert en daarna alle hp licentie troep erin knalt.

Zou dit gaan werken? of is er een andere oplossing?

Heb al de search gebruikt, maar die leverde me geen goed antwoord.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:55
mag dat zomaar van je werkgever? Ik ben zelf systeembeheerder en als ik zoiets zou merken bij een gebruiken dan krijg ie problemen... (en geen support van ons in ieder geval!)

No production networks were harmed during this posting

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
sharkzor schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 09:56:
Zou dit gaan werken? of is er een andere oplossing?
Er zal toch een productkey sticker op de laptop zitten?
Dan kun je een "standaard" Vista dvd gebruiken, en dan via de telefoon laten activeren door Microsoft (althans, zo werkt het bij XP icm. OEM licenties van grote fabrikanten).

Of je laat de huidige install schonen door een hulpprogramma, bijv.:
meuktracker: PC Decrapifier 1.8.2
http://www.pcdecrapifier.com/node/23

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:43
ehm ik zou het inderdaag niet doen :/ je kunt misschien beter de "default user profile" aanpassen zodat een hoop HP meuk niet meekomt... :) misschien kun je die zelfs van een andere pc kopieren

en verder gewoon via software de meuk verwijderen

you had me at EHLO

• sharkzor
aangezien ik bij een relaxed it bedrijf werk waar ze niet zo moeilijk doen en daarvoor ook geen procedures en policies hebben etc... kan ik dat gewoon doen.
Zit zelfs nog te overwegen om xp erop te zetten.

Dit kan ook omdat we ms gold partner zijn.

Ik hou er gewoon van om het apparaat schoon te installeren.

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hier ben ik ook benieuwd naar....

Ik wil eigenlijk inderdaad een upgrade Vista Home Prem DVD gebruiken, met de key op mijn laptop, maar dat werkt niet begrijp ik?

Ik heb niets te melden.

Verwijderd

Ik ben benieuwd of er daadwerkelijk de mogelijkheid is om zelfstandig een systeem te creëren en te laten communiceren met (betrekkelijk) belangrijke data in het bedrijfsverkeer, terwijl veiligheid/zekerheid hoog in het vaandel staat bij een bedrijf. Ik zou het niet toelaten dus.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
HP levert tools mee om herstel dvd's te maken. Verder zijn alle drivers van de hp-site te downloaden.

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!

• sharkzor
Room42 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 10:41:
HP levert tools mee om herstel dvd's te maken. Verder zijn alle drivers van de hp-site te downloaden.
herstel cd is niet schone installatie...

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 13:26
paella schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 10:00:
mag dat zomaar van je werkgever? Ik ben zelf systeembeheerder en als ik zoiets zou merken bij een gebruiken dan krijg ie problemen... (en geen support van ons in ieder geval!)
Maar jullie laten de standaard rotzooi er dan ook waarschijnlijk (hopelijk) niet op staan.

• FTL
  • Laatst online: 21:55

FTL

Je kan zeker een schone vista installeren en activeren door je hp certificaten te kopiëren.
Meer info: http://forum.notebookrevi...hread.php?t=120228&page=2

Ik heb mijn HP notebook met een gewone vista geïnstalleerd (ook nog andere taal) maar zonder gebruik te maken van de HP certificaten. Automatische activatie gaat dan mis, je zal Microsoft moeten bellen om te activeren. (met moeite de code gekregen). Maw. de code op je sticker werkt niet tijdens activatie van vista alleen in combinatie met de HP certificaten.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:55
Bart_NL schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:48:
[...]

Maar jullie laten de standaard rotzooi er dan ook waarschijnlijk (hopelijk) niet op staan.
Sterker nog, er gaat een image van onszelf overheen (met VLK)

No production networks were harmed during this posting

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
joeltje schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 10:20:
Hier ben ik ook benieuwd naar....

Ik wil eigenlijk inderdaad een upgrade Vista Home Prem DVD gebruiken, met de key op mijn laptop, maar dat werkt niet begrijp ik?
Nou, ik ben gisteren maar eens gewoon begonnen. Mijn DV9055ea had de upgrade coupon, en ik heb in eerste instantie ook braaf geupgrade met het dvd-pakket van HP/MS om Vista HP erop te zetten.

Gisteren dus de stoute schoenen aangetrokken, een een kale install gedaan vanaf de Vista / HP dvd. Dus eerst een kale install zonder serial, na die installatie, vanuit Vista de "upgrade" naar Vista HP. Ik moet zeggen: Ik raad dit iedereen aan. De snelheid is echt drie keer hoger, het draait VEEL beter, soepeler en sneller. Ik baalde dat Visat overal langer over deed dan XP, maar met een schone installatie is dat dus helemaal weg.

Dus mocht iemand met de vraag zitten of het kan met de upgrade van Vista via HP: Ja het kan, zonder problemen, en het draait echt beter dan de XP-naar-vista upgrade!

Zelfs office 2007, en dan met name Outlook 2007 start binnen drie seconden op :D

[ Voor 3% gewijzigd door joeltje op 27-10-2007 08:19 ]

Ik heb niets te melden.

Pagina: 1