Toon posts:

[laptop] dc poort defect

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus laptop, na 2 maanden begaf de dc poort het, hij was iets naar binnen geschoven.

Na 1 maand had ik al wat problemen dat hij slecht contact maakte, maar 1 maand later dus helemaal niet meer.

Nu krijg ik van asus (slechte service overigens, 5 weken wachten op een reactie wat ze van plan zijn)
dat het 300!! euro gaat kosten om te maken, het valt buiten de garantie zeggen ze. Niet te geloven toch?? na 2 maanden een dc poort (powerconnector) die defect is. terwijl er normaal mee is omgegaan.

Mijn vraag is nu, kan ik hier actie tegen ondernemen? of heb ik geen poot om op te staan?

En een 2e vraag: kan zoiets zelf gemaakt worden of een "laptor-reparateur"? want een laptop die 800 kost ga ik geen 300 euro voor bijlappen..

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
onderdelen kun je vast krijgen op
http://www.laptopsockets.co.uk/

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-01 20:01
2 maanden garantie op een laptop?
ik zou nog eens een paar keer bellen met asus tot ze hem wel gratis willen repareren!
dat zou je toch wel verwachten voor 800,-

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01 09:43
oddish2211 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 19:09:
2 maanden garantie op een laptop?
ik zou nog eens een paar keer bellen met asus tot ze hem wel gratis willen repareren!
dat zou je toch wel verwachten voor 800,-
waarschijnlijk gooien ze het op een defect door eigen schuld, een powerconnector gaat namelijk niet zo snel uit zichzelf kapot. Maar ik zou ook gewoon blijven bellen totdat het gerepareerd wordt, 2 maanden na aankoop moet iets zoals dit gewoon niet voorkomen...

Verwijderd

Topicstarter
er hoort 2 jaar op te zitten.

maar na 2 maanden was hij dus kapot.

bellen kan niet naar asus rma. krigj alleen zo'n callcenter gast aan de lijn die er niet over gaat, en die mij verteld dat ik maar moet mailen naar iemand van de rma..

vind dit behoorlijk slechte service van asus. nu moet ik dus gaan emailen, maar nu 24 uur laten nog geen reply gehad dus dat wordt ook een trage bezigheid zo.

2 maanden is gewoon veel te snel voor zoiets, ik denk dat ik anders rechtshulp moet inschakelen.

Verwijderd

Je hebt je laptop toch niet bij Asus gekocht maar bij een ander bedrijf? T is het probleem van dat bedrijf dus leg je probleem daar eens voor

Verwijderd

Topicstarter
klopt daar heb ik hem ingeleverd. die hebben hem naar asus gestuurd. en na 5 weken pas kreeg ik een mail dat ik maar contact met asus op moest nemen omdat asus hem niet onder garantie wilt maken.

kan dat zomaar? of moet zercom (computerzaak) dit oplossen?

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:51:
klopt daar heb ik hem ingeleverd. die hebben hem naar asus gestuurd. en na 5 weken pas kreeg ik een mail dat ik maar contact met asus op moest nemen omdat asus hem niet onder garantie wilt maken.

kan dat zomaar? of moet zercom (computerzaak) dit oplossen?
Je hebt een overeenkomst met de computerzaak, niet met Asus. Als Asus het op wil lossen, mooi, maar als die niet wil moet je in principe bij de computerzaak zijn, die is verantwoordelijk voor de garantie afhandeling.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
en waar raden jullie me aan te doen in dit geval?

volgens de winkel: "we hebben geprobeerd garantie te claimen bij asus maar dit is niet gelukt, hier heb je het telefonnummer van asus om het zelf te proberen..."

moet de winkel, als asus hem niet wilt maken onder garantie, deze reparatie betalen? of mij van een andere laptop voorzien?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:52
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:05:
moet de winkel, als asus hem niet wilt maken onder garantie, deze reparatie betalen? of mij van een andere laptop voorzien?
Ja. Zei geven als leverancier 2 jaar garantie. Zei zullen het dus ook moeten verhelpen, dat ze dat dan geld gaat kosten is jammer, maar daar kun jij niet mee zitten :P

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt, goed om te weten.

vond het al vreemd dat ik een verwijzing naar asus kreeg, lijkt als een soort uitvlucht en de zaak op een ander afschuiven

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Dat kun je bij die betreffende winkel mooi vergeten. Dat kan ik je wel vertellen.

Verder mag je hier nergens winkelnamen noemen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
hoe bedoel je? bij de winkel waar ik hem heb gekocht specifiek? slechte ervaring mee?

ik heb gewoon recht op garantie, simpel..

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-01 15:44
Tenzij het een veel voorkomend probleem is (fabricagefout) dan zal je het niet geclaimed krijgen.

In 99.9% van de gevallen is dit veroorzaakt door user-abuse: Struikelen over adaptor, laptop verplaatsen terwijl stekker er nog in zit (en dus de kabel strak laten staan), in de tas stoppen met adaptor nog aangesloten enz.

Allemaal oorzaken die niet onder garantie vallen...

300 eur valt nog mee. Veel fabrikanten zeggen gewoon "mobo defect, nieuwe kost je ....". In dat oogpunt is 300 eur weinig. (Al is dat natuurlijk niet in verhouding tot de kosten van een plugje + arbeid)

Je kan het idd bij een 3e partij laten fixen (+/- 100 eur, vnl arbeid demonteren en monteren notebook). Enige nadeel: Je resterende garantie vervalt dan, aangezien er door derden (niet-asus) aan gewerkt is.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 20:16:
hoe bedoel je? bij de winkel waar ik hem heb gekocht specifiek? slechte ervaring mee?

ik heb gewoon recht op garantie, simpel..
Ja, die winkel ja. Die is hier al uitgebreid ooit besproken en heeft zelf zelfs in de shopsurvey gezet dat de wet niet voor hun geld. Dus wens ze veel succes met het claimen van je garantie.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
wet niet voor hun geldt? wat is dat voor onzin.

en ik weet niet of het moederbord defect is of enkel een plug.

het is ongeveer 75,- onderzoekskosten dus 225 voor te maken, dat zal wel een defect moederbord zijn denk ik, een plugje solderen zal wel geen 225 kosten..

asus rma is telefonisch niet te bereiken dus wat er kapot is is me een raadsel

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Cyberpope schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 20:59:
[...]

Ja, die winkel ja. Die is hier al uitgebreid ooit besproken en heeft zelf zelfs in de shopsurvey gezet dat de wet niet voor hun geld. Dus wens ze veel succes met het claimen van je garantie.
Als iemand een winkel heeft, web en/of normaal, dan geld ALTIJD de nederlandse wet voor hun. Er zijn winkels die er onderuit proberen te komen door te zeggen dat het niet zo is.

[ Voor 16% gewijzigd door geforce5_guy op 07-10-2007 22:31 ]

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Cyberpope schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 20:59:
[...]

Heb je daar een linkje naar :P Dat wil ik wel eens lezen!

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Sorry, linken naar de shopsurvey is niet toegestaan.

Maar ik zou zeggen neem de eerste 5 hits eens door, kom je vanzelf dingen tegen.
http://gathering.tweakers...erpope&where=GoT#hitstart

Overigens is de betreffende opmerking in de shopsurvey verdwenen, vanwege de hoge omloopsnelheid. Daarom als je een bedrijf bent dat veel zaken doet en omdat tegenwoordig iedereen een survey achterlaat (en als je een doosje ontvangt wat goed verzonden is geef je direct 3x zeer goed 8)7 8)7 ) is de historie van een shopsurvey erg kort geworden.

[ Voor 40% gewijzigd door Cyberpope op 08-10-2007 08:42 ]

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:20
Ik heb dit al meerdere malen voor verschillende personen zelf opgelost. Gewoon de heeeeele laptop uit elkaar halen, maar dan ook echt helemaal. Elk onderdeel moet eruit. Dan kan het moederbord eruit en kan je de DC connector vervangen of vast(er) solderen.

Ik heb er al eens iemand mee geholpen welke daar ook 300+ euro voor kwijt zou zijn bij HP. Ik heb het toen voor veel minder voor hem gefixed. Tot op de dag van vandaag is dat ding weer perfect!

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

Topicstarter
maar dat kan dus niet als het moederbord defect isl lijkt me.. of is meestal een moederbord niet dermate beschadigd dat deze vervange moet worden, bij dit soort defecten?

Verwijderd

Topicstarter
het blijkt het pinnetje in de dc poort te zijn die is afgebroken.

volgens asus moet het hele moederbord worden vervangen.

lijkt me alleen een andere poort toch.. :s

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:20
Het is gewoon een onderdeeltje wat vastgesoldeerd zit op het moederbord. Bij ASUS gaan ze niet solderen en vervangen ze het moederbord. Maar natuurlijk is het moederbord verder niet kapot. Zelf desoldeer ik gewoon het plastic onderdeeltje welke de DC ingang is. Vervang deze door een goed exemplaar en klaar is de tweaker!

Mocht je er niets meer mee kunnen met die laptop dan moet je het maar laten weten!
Is een heidens karwei dat vervangen (en daarom mede zo duur, arbeidsintensief) maar het kan dus wel.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

Topicstarter
Charlie932 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:11:
Het is gewoon een onderdeeltje wat vastgesoldeerd zit op het moederbord. Bij ASUS gaan ze niet solderen en vervangen ze het moederbord. Maar natuurlijk is het moederbord verder niet kapot. Zelf desoldeer ik gewoon het plastic onderdeeltje welke de DC ingang is. Vervang deze door een goed exemplaar en klaar is de tweaker!

Mocht je er niets meer mee kunnen met die laptop dan moet je het maar laten weten!
Is een heidens karwei dat vervangen (en daarom mede zo duur, arbeidsintensief) maar het kan dus wel.
ik weet niet waar je vandaan komt maar jij kunt hem dus eventueel solderen?
Pagina: 1