Toon posts:

Hoe druk ik jpg's op werkelijke grootte af ?

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in XP een aantal (60 stuks) DVD-covers uitprinten die ik in Adobe Photoshop op de juiste grootte heb bewerkt (27.3 x 18.3 cm 300 pixels/inch). Als ik dit in AP wil doen dan moet ik steeds elke cover ophalen, dan afdrukken en weer afsluiten. Erg omslachtig.
Daarom dacht ik het te doen via de afdrukfunctie van Win Xp zelf maar dan drukt ie de cover niet af op de grootte die ik wil (vult hem uit of zoiets). Is er een freeware programma waarin ik alle jpg's kan selecteren en meteen kan doorsturen naar de printer ? En die dan natuurlijk de plaatjes op de juiste grootte afdrukt ?

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:50
Als je nu afdrukt naar de virtuele printer, die maakt er volgens mij een PS bestand van. En die zijn wel enigszins directer met de printer te gebruiken.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-12 18:45

Sick Nick

Drop the top!

Maak een actie in photoshop, 1 keer opnemen en daarna toepassen op de map waar je bestanden in staan. Ben je in 1 keer klaar :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

..afhankelijk van de printer natuurlijk. Maar dan nog moet het op ware grootte een specifiek formaat worden geprint. Ik zou het trouwens hoe dan ook gewoon direct doen, zonder PS/PDF/XPS/whatever tussenstap.

Het in in PS prima te scripten, maar daar heb ik geen verstand van. Wel een poging waard om even te leren :Y) Zo niet: [google=print image batch specific size] heeft vast wat tips, al ken ik er geen. Het geeft o.a. http://www.cerious.com/faq_hci.shtml

Edit: ik reageerde dus op de post erboven :P

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 05-10-2007 08:10 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Er bestaat software waarmee je gewoon covers kunt printen hoor, worden plaatjes gewoon gepast. Waarom zo moeilijk doen?

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10 12:21
Nero Cover Designer ?

• breekbrood
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-12 19:04
uit mijn hoofd: ik gebruikte altijd coverXP. Werkt prima.

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12 13:08
Inderdaad, wat Sink Nick al zegt, maak een handeling in Photoshop aan en run deze als batch. Dit is heel makkelijk (denk aan eenvoudige macro in Word).
  1. Ga naar het palet handelingen (of actions).
  2. Maak een nieuwe handeling aan.
  3. Open nu een cover.
  4. Klik nu in het handelingen-palet op je aangemaakte handeling (deze is nog leeg).
  5. Klik onder op opnemen/record.
  6. Print nu de cover en stel in het print-menu je juiste instellingen in, voor zover nodig.
  7. Sluit nu de afbeelding (Ctrl-W).
  8. Ga in het Bestand/File menu naar Automate - Batch
  9. Kies in het volgende menu de juiste handeling
  10. Stel de bronmap in
  11. Starten maar!
Je hebt dan alleen misschien een hoesje dubbel... :)
Hopeloos, als je op je werk de NL versie hebt en thuis de EN...

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12 17:13
Misschien kan je IrfanView hier voor gebruiken, die heeft de optie bij printen om de print op Original Size te printen, dat doet ie dan adhv de DPI van je afbeelding.

www.irfanview.com

Hail to the king baby!

Pagina: 1