IPS/MVA/PVA monitor 19/20": Samsung, Dell of iets anders?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.053 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
De titel zegt het al grotendeels, ik ben op zoek naar een scherm van hoge kwaliteit (dus absoluut geen TN) en daarnaast nog enkele wensen:
- DVI (liefst met HDCP)
- 19" (1280x1024) of 20" widescreen met 1680x1050 pixels
- hoog contrast
- in hoogte verstelbaar
- rond de € 350

Ik ga de monitor vooral voor veel grafisch werk gebruiken, dus kleurechtheid vind ik belangrijk. Daarbij zal ik er ook nog hier en daar wat films op kijken. Gamen is niet van toepassing.

Waar ik zelf al op uit ben gekomen zijn de volgende modellen:

Samsung 971P - 19"
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/products/monitor/lcdmonitors/images/971p_l.jpg- S-PVA
- 6 ms (grijs-grijs)
- 1500:1 contrast
- 250cd/m² helderheid
- in hoogte verstelbaar
- DVI zonder HDCP
- 36 Watt stroomverbruik
- € 339

Dell UltraSharp 2007WFP - 20" widescreen
Afbeeldingslocatie: http://snpi.dell.com/sna/images/products/mv_large/20_200-38594.jpg
- S-PVA / S-IPS
- 16 ms (zwart-wit)
- 800:1 contrast
- 300cd/m² helderheid
- in hoogte verstelbaar
- DVI met HDCP
- ? Watt stroomverbruik
- € 500

De Dell is dus overduidelijk te duur, want ik wil wel tot € 400 gaan, maar dit is te gortig. Voor € 635 kan ik al aan een Dell UltraSharp 2407WFP komen namelijk.

Maar nu vraag ik me af of er nog meer monitoren zijn in deze categorie, die ik wellicht vergeten ben.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Er zijn zat monitoren voor deze prijs. Kijk rond. Voor rond de 250 € kan je gemakkelijk aan een 20" schermpje komen wat voldoet aan je eisen. Kijk gewoon lekker rond.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Oh? Kan je me dan een of twee voorbeelden geven? Naar mijn weten liggen in die prijsklasse alleen maar monitoren met TN-paneel.

Verwijderd

Mijn scherm (zie sig) is een IPS paneel. Contrast is wat minder, maar als ik de reviews mag geloven is het kwa kleurechtheid na calibratie perfect (delta <1) op alle punten.

• mooncat
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02-2022
Die NEC is glossy als ik de reviews lees, is dat niet heel irritant in een kamer met zonlicht?

Verwijderd

mooncat schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 15:17:
Die NEC is glossy als ik de reviews lees, is dat niet heel irritant in een kamer met zonlicht?
Direct zonlicht erachter is wel irritant. Maar ik stoor me er voor de rest niet echt aan.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 14:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Die Dell 2007WFP kun je veel goedkoper aankomen. Mijn exemplaar heb ik voor 360 euro aangeschaft. Dat is wel via een andere leverancier dan Dell zelf, maar zijn service is prima. In [TFT] Dell UltraSharp Serie (20,1", 24" en 27") - Deel 7 kom je vast wel informatie over hem tegen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Ik zal voor de Samsung gaan, een contrast onder de 800:1 wil je echt niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 12:41:
Ik zal voor de Samsung gaan, een contrast onder de 800:1 wil je echt niet.
Laat ze eerst maar eens meten. Werkelijk contrast kwam bij meting van mijn scherm uit op 680:1, weet niet wat de instellingen waren (het was niet mijn scherm). Specs moet je altijd met een snufje zout nemen :).
Pagina: 1