Toon posts:

LCD tv als monitor any good?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een van jullie die een 32" of groter HD tv gebruikt voor de computer?
Ik ben namelijk van plan een nieuwe TV te gaan kopen en een nieuwe monitor, dat is samen ook 1500 euro dus ik dacht: zou een dure HD tv van 1500 euro ook niet goed zijn als monitor?

Ik ken helaas niemand die een true HD tv heeft anders had ik het een keer uitgeprobeert.
Iemand hier wel ervaring mee?
Ik ben heeeeel critisch op het gebied van ghosting (dat is de reden dat ik nu nog met een 21" CRT speel).

99% van de tijd doe ik games, de rest van de tijd Fok!ken en Tweakeren.

Wat denken jullie: doen of niet doen?

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-07 21:03
Ik gebruik een 42" full HD scherm ook een beetje als monitor met een Mac Mini, maar ik denk niet de het iets is wat je op je bureau moet hebben.

Ik gebruik het om tijdens de reclame te internetten, MSN , mail, newsgroups etc.. met wireless kb vanaf de bank.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Verwijderd

Ik werk zelf met een 32" lcd en dat is leesbaar op pc resolutie maar het scherm is gewoon te groot om er voor te zitten en te internetten. Daarvoor gebruik je beter een 22" monitor. Games zijn dan wel terug een aanrader op zo'n groot scherm maar voor internet en msn kies je toch beter een kleiner scherm. Ghosting heb je eigenlijk niet meer op de huidige lcd monitors, enkel minder contrast als op je crt monitor maar dat raak je snel gewoon.
Dus koop met die 1500€ een 32" lcd tv en een 22" lcd monitor.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-07 20:17

mace

Sapere Aude

Let er in ieder geval op dat je een full-HD scherm koopt, dan kan je namelijk 1920x1080 als resolutie gebruiken, anders ben je beperkt tot 1360x768 o.i.d, en dat zou jammer zijn op 37" ofzo. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou probleem met die 1920 res is natuurlijk wel dat je een erg dikke PC moet hebben wil je dat trekken met bijvoorbeeld nou.. laten we zeggen... Crysis :D

Op mijn bureau heb ik eigenlijk meer ruimte nodig nu. Mijn bureau staat tegen het raam aan (geblindeerd raam komt geen zon door). Er is een vensterbank van 27cm diep.
Bureaublad zelf is.. eehh 80cm of zo? (normaal bureaublad).

Lijkt me super gheyl om een 37" LCD HD op 1 meter van mijn neus te hebben staan :D
Ik heb het al ergens ooit een keer gezien geloof ik op tweakers maar weet niet meer waar.
Ik zal effe rondneuzen of ik em nog kan vinden.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-07 20:48

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Om crysis te draaien heb je sowieso een dikke PC nodig. Bedenk echter dat je voor het spelen van een spel ook gewoon een lagere resolutie kunt gebruiken. Je krijgt een beetje gratis smoothing en door de vlotte beelden valt de niet native resolutie ook lang niet zoveel op.

Punt is meer dat je geen tekst of internet pagina's wilt lezen op een 37" scherm met 1360x768 resolutie. Door de grote letters lijkt het eerder alsof je naar een kinderboek aan het kijken bent.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

32" is wel groot om zo voor je bureau te hebben. Ik heb ook op een 32" een beetje gebrowsed, maar dan wil je echt op 1.5 meter afstand zitten anders is het echt niet te doen. 26" LCD tv is goed te doen als PC monitor denk ik. Groter zou ik echt niet gaan. In ieder geval niet voor gewoon office/internet.

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Martkrui schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 23:46:
Ik gebruik een 42" full HD scherm ook een beetje als monitor met een Mac Mini, maar ik denk niet de het iets is wat je op je bureau moet hebben.

Ik gebruik het om tijdens de reclame te internetten, MSN , mail, newsgroups etc.. met wireless kb vanaf de bank.
Vraagje: ik ben van plan ook een Mac Mini aan te schaffen om aan m'n LCD TV te hangen (HD Ready) maar ik vraag me af hoe dat zit met de resoluties, kan ik deze zó instellen dat deze een goed gevuld beeld geeft op m'n TV? heb hier namelijk geen ervaring mee, en op watvoor resolutie zou ik hem dan moeten instellen? want het lijkt me niet mogelijk dat er standaard native-720P resoluties bestaan op een PC

[ Voor 6% gewijzigd door gise op 05-10-2007 10:43 ]

Verwijderd

gise schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 10:42:
[...]

want het lijkt me niet mogelijk dat er standaard native-720P resoluties bestaan op een PC
Hoezo niet? 1280x720p60? Kan gewoon. Het probleem is dat geen enkele hdready tv tegenwoordig 1280x720 is. Het is allemaal 1366x768 (of 1920x1080). Dat is ook geen probleem voor een PC. Het probleem is dat niet alle tv's een ander signaal dan 720p of 1080p/i op HDMI willen vreten zonder overscan en met 1:1 pixel-mapping. Ook op VGA of DVI wil een tv het niet altijd slikken. Van te voren goed research doen als je dit wel wilt. Op internet is meer dan genoeg informatie hierover te vinden.
Pagina: 1