Printer print dubbel

Pagina: 1
Acties:
  • 2.252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kaashoofd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-02 21:30
Hallo,
Ik (eigenlijk mijn moeder) heb een zeer vervelend probleem. Wanneer ik via haar pc een document af wil drukken, via de HP C3180 die aan mijn PC hangt, wordt het document dubbel afgedrukt. Als ik iets 1 maal af wil drukken, komt het 2 maal uit de printer, wanneer ik iets 2 maal af wil drukken 4 maal, etcetera.
Ik heb al eerder problemen met de printer via mijn moeders pc gehad, dat was namelijk dat elke bewerking zeer traag ging (dus om bij Eigenschappen > Snel afdrukken te komen was ik al 5 minuten bezig). Dit heb ik opgelost door de printer niet als 'netwerkprinter' te installeren, maar als internetprinter (via 192.168.0.1/printers/). Dit had als gevolg dat het bladeren door de printereigenschappen wel snel ging, echter, komt nu alles dubbel uit de printer.
Uiteraard gaat het om Vista. Zelf heb ik XP. Ik heb nog een XP pc en deze heeft totaal geen probleem met printen via het netwerk.
Ik heb de printer al minstens 5x opnieuw geïnstalleerd, ook op mijn eigen pc, zonder effect.
Iemand enig idee? Het is namelijk vrij zonde van het papier en de inkt wanneer mijn moeder 10 pagina's uitprint en er vervolgens 20 krijgt :\
Kaashoofd

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Als je via word oid werkt, staat er bij het menu afdrukken dan geen instelling gesellecteerd dat je dubbel print of een kopie ofzoiets?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Verwijderd

kijk je printerinstellingen na of daar niet ergens een ding staat waardoor hij dubbel print. Als je nou echt niks kan vinden, is het misschien handig om alles wat met je printer heeft te maken, te verwijderen (HP progs zijn gigantisch irritant, ik weet het). Daarmee bedoel ik dus ook drivers, programma's voor de printer zelf, enz, en helemaal opnieuw te installeren, vanaf het begin

• kaashoofd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-02 21:30
Bedankt voor de reacties.
Ik heb de instellingen allemaal nagekeken, staat nergens iets over dubbel printen. Heb op alle mogelijke plekken gekeken. Zal nog een keer proberen alles te verwijderen, en dan ook behalve alleen de printer ook alle drivers e.d. Anders gewoon weer terug naar XP, wat een verdomd gekloot met Vista.