Pinnacle PCTV Rave geeft geen geluid

Pagina: 1
Acties:

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
Ik ben bezig met het systeem van mn oma omdat ze een upgrade wou

nu heb ik daar een pctv rave kaart in gedrukt omdat ze tv wil kijken als opa voetbal erop heeft en al die gein

Nu het probleem : het kaartje geeft geen geluid door naar de Realtec geluidskaart onboard

je moet met een 3.5 aansluiting van de pinnacle kaart naar de aux ingang op het I/O wat ik dus gedaan heb

geluid van het systeem zelf werkt perfect en het beeld van de tvkaart ook , ik kan verder weinig instellen in de programma's van Realtec en pinnacle en heb al van alles geprobeerd

systeem :

Intel celeron 1.6 Ghz Conroe-L @ 2.8Ghz
Msi P4M900M2
2Gb Geil DDR800 CL4
Ati Radeon X800 XL
40Gb maxtor Fireball fluid
300Watt Aopen

Mvg

[ Voor 12% gewijzigd door glangeveld op 04-10-2007 23:02 ]

• Acid
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-07 13:38
He Geitema

Waarschijnlijk is het een realtek onboard en heb je ook zo'n icoontje staan in het configuratie scherm. van RL.

Hiermee kan je diverse instellingen maken tbv in en out. hiermee heb ik wel eens meer problemen gehad. Als iemand plots de boxen los maakte en een kop telefoon aansloot. Dan wilt hij 1 uitgang geven met een auto detect maar dat werkt niet zo goed.

Stel in dat je of de Mic ingang pakt met daarop het pinnacle kabeltje of de standaard ingang, maar kies het voorral hiermee schakeld hij zelf de een of andere ingang .uit.

S6 ;)

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
heb alle poorten geprobeerd en softwarematig van alles , niks mocht baten

het programmatje van realtek heb ik helemaal uitgepluist maar ook niks

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-07 16:21
Probeer hem ook eens intern aan te sluiten, met een twee pins kabeltje die je ook voor je cd-rom speler gebruikt.

Afbeeldingslocatie: http://mcbuero.shopstudio.de/images/items/elektronik/tn_dl_s244.gif

ik heb zelf ook een PCTV rave en "buitenom" werkte bij mij ook niet.

[ Voor 15% gewijzigd door brutalbasterd op 05-10-2007 11:37 ]

This message was deleted