apc smart-ups drivers?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025
ik heb een apc smart ups 1000 gekocht, (die werkt verder prima)
alleen nu probeer ik de bijbehorende software, powerchute te installeren, maar die beweert dat de ups niet gedetecteerd word, en of ik de usb kabel nogmaals wil bevestigen en dan opnieuw wil proberen te installeren.

met de usb kabel is niets mis, want met windows powermanagement zie ik de ups gewoon, en geeft ie netjes aan wat het batterijniveau is enzo.
(driver her en deinstalleren, degene die windows herkent, helpt niet)

hierover kan ik op internet niets terugvinden, en ik kan ook geen speciale driver vinden, behalve de powerchute software zelf. (die niet kan installeren blijkbaar dus)

iemand nog ideeen?
wil namelijk graag powerchute zodat ik de piepjes kan uitzetten... de rest is windows power management goed genoeg voor :P

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Heb je al de drie onderdelen geinstalleerd? (server, nogiets en Console?)
Van de "APC PowerChute Business Edition Console" editie?

veel piepjes willen trouwens niet uit helaasch..

• AlexanderB
nee, dit was personal edition.. zal es kijken of ik business edition kan krijgen...
[edit:] wat ik me afvraag, als ik gewoon de linux versie download en mn knoppix schijf erin duw (niet dat ik een milimeter verstand heb van linux) en ik krijg het voor elkaar om die settings te wijzigen, bewaart ie die dan, of werkt dat alleen zoalng de software draait?[/edit]
[edit2]business edition ziet de ups ook niet, lijstje met ups-en blijft gewoon leeg :/ [/edit]

[ Voor 109% gewijzigd door AlexanderB op 04-10-2007 23:43 ]

• AlexanderB
kickje...

desnoods soldeer ik de speaker los :P

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
AlexanderB schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 23:24:
nee, dit was personal edition.. zal es kijken of ik business edition kan krijgen...
[edit:] wat ik me afvraag, als ik gewoon de linux versie download en mn knoppix schijf erin duw (niet dat ik een milimeter verstand heb van linux) en ik krijg het voor elkaar om die settings te wijzigen, bewaart ie die dan, of werkt dat alleen zoalng de software draait?[/edit]
[edit2]business edition ziet de ups ook niet, lijstje met ups-en blijft gewoon leeg :/ [/edit]
Personal edition werkt niet met de Smart-UPS, die is alleen voor de Back-UPS serie. Vandaar...

Je moet dus Business Edition gebruiken (is ook gratis in de standaard versie, alleen de deluxe versie is betaald maar biedt niets extra als je maar 1 UPS hebt). Je moet alleen wel de 3 componenten installeren (Agent, Server, Console). Waarschijnlijk ziet bij jou de server de agent niet, probeer dan handmatig toevoegen te doen en dan 127.0.0.1 in te vullen. Dit werkt in 90% van de gevallen. De 3 componenten communiceren namelijk over TCP/IP en dat wil nog wel eens wat stroef lopen.

Wat je ook kan doen is na het installeren van de agent de pagina http://127.0.0.1:3052 in je browser te openen, als het goed is kan je dan inloggen op de beheer agent van je UPS (na het installeren van de powerchute business edition agent dus).

Als je eenmaal Business Edition aan de praat hebt kan je trouwens sommige piepjes van de UPS wel uitzetten, met name die van 'help ik draai op accu' (4 piepjes elke 30 sec.) en 'help mijn accu is bijna leeg' (continu piepjes). Alleen de overload alarm piep kan je niet uitzetten.

[ Voor 55% gewijzigd door GekkePrutser op 05-10-2007 14:21 ]

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
GekkePrutser schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 14:12:
[...]

[heelverhaal]

Als je eenmaal Business Edition aan de praat hebt kan je trouwens sommige piepjes van de UPS wel uitzetten, met name die van 'help ik draai op accu' (4 piepjes elke 30 sec.) en 'help mijn accu is bijna leeg' (continu piepjes). Alleen de overload alarm piep kan je niet uitzetten.
Hmm dan moet nog eens wat beter zoeken.. Hier komt een kabaal uit de kelder als de aarlek eruit vliegt.. Erg irritant als de stroom eraf moet en je moet naast die UPS een contactdoos maken ofzo, dan komen die piepjes je de neus wel uit :P

• AlexanderB
haha, oke ben ik dus mooi ingetrapt :/ goed, ik ga het eens proberen met die (lokale) webpagina, kijken of het dan wel werkt :)
[edit:] werkt, great :) bedankt [/edit]

[ Voor 13% gewijzigd door AlexanderB op 05-10-2007 18:23 ]

• GekkePrutser
  • Niet online
j-a-s-p-e-r schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 15:21:
[...]

Hmm dan moet nog eens wat beter zoeken.. Hier komt een kabaal uit de kelder als de aarlek eruit vliegt.. Erg irritant als de stroom eraf moet en je moet naast die UPS een contactdoos maken ofzo, dan komen die piepjes je de neus wel uit :P
Inderdaad, die piepjes zijn zeer irritant. We hebben hier op mijn werk (raad 'ns waar ;) ) wel 50 UPS'en staan dus het is echt een hels kabaal als de stroom eens een keer uit valt :) En allemaal tegelijk natuurlijk.

Je kan het uitzetten via de webinterface van Powerchute Business Edition ( http://127.0.0.1:3052 ):

Smart-UPS xxxx -> Configure (linkerkant), en dan onder General Settings de Audible Alarm op Never zetten.

Edit: Via de Windows Console kan het ook: Rechts klikken op je UPS -> Properties, dan Show Advanced Items aanzetten, dan onder General -> Power Parameters en dan kan je Audible Warning ook op Never zetten

[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 05-10-2007 18:53 ]

• GekkePrutser
  • Niet online
AlexanderB schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 18:12:
haha, oke ben ik dus mooi ingetrapt :/ goed, ik ga het eens proberen met die (lokale) webpagina, kijken of het dan wel werkt :)
[edit:] werkt, great :) bedankt [/edit]
Okee, als dit werkt dan betekent het dat de agent gewoon goed draait. Als je nu de server installeert (indien nodig eerst verwijderen) dan kan je hem handmatig als 127.0.0.1 toevoegen. Waarschijnlijk lukt het dan wel. Als je dan nog de console installeert kan je ook gewoon de windows GUI gebruiken.

Nou moet ik wel zeggen dat je met de webpagina hem wat preciezer in kan stellen dan via de Windows Console, de web interface is meer voor de power users en de gui voor leken bedoeld.

• AlexanderB
het werkt al met die pagina ja, ik hou persoonlijk niet zo van die user-proof tooltjes, vind het wel goed zo :) maar bedankt voor de uitleg, het werkt allemaal prima (en had et geluid iid uitgezet met warnings --> never toen ik posstte dat het werkte :))

• AlexanderB
hmm, alleen nu heeft die tool bedacht dat mn pc maar maximaal 10 minuten mag draaien op backup stroom :/ ookal heeft mn ups een runtime van 30 of 40 minuten ofzo....

toch maar weer terug naar windows power management.. maar komen dan de piepjes terug? :/
[edit:] nope, agent eraf, windows power management aan, geen piepjes.. (kijken wat er gebeurt na reboot...?)

[ Voor 17% gewijzigd door AlexanderB op 05-10-2007 23:04 ]

• GekkePrutser
  • Niet online
AlexanderB schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 22:56:
hmm, alleen nu heeft die tool bedacht dat mn pc maar maximaal 10 minuten mag draaien op backup stroom :/ ookal heeft mn ups een runtime van 30 of 40 minuten ofzo....

toch maar weer terug naar windows power management.. maar komen dan de piepjes terug? :/
[edit:] nope, agent eraf, windows power management aan, geen piepjes.. (kijken wat er gebeurt na reboot...?)
Nee, die piepjes blijven gewoon weg hoor. Dat is een eenmalige instelling die vastgelegd wordt in de UPS zelf op het moment dat je de instelling verandert.

Powerchute speelt inderdaad na installatie op safe door al na 10 minuten een shutdown te doen, dan heb je namelijk genoeg stroom over om als de stroom uitvalt nog een volgende stroomuitval te overleven. Dit kan je instellen onder de Events, maar je kan natuurlijk ook gewoon het windows power management gebruiken. Wel zo simpel en Powerchute is nogal een groot programma ook.

• AlexanderB
wel vreemd dat het taskbar icoontje van windows power management niet wil blijven. als ik het weer terug aan wil hebben na een reboot meot ik het eerst uit en dan weer inschakelen dat ie dat moet weergeven... achja :P
Pagina: 1