[XP] faxconsole op achtergrond laten draaien

Pagina: 1
Acties:

• kanarchie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-04 14:00
Misschien een domme vraag, maar bestaat er een mogelijkheid in XP om een programma permanent te laten draaien op de achtergrond? (vb zoals een antivirus)

Een beetje verduidelijking:
mijn faxtoestel heeft het onlangs begeven. Ik heb als alternatief een faxmodem geïnstalleerd, maar zou graag willen dat de faxconsole altijd aan blijft staan (m.a.w. dat je deze niet kan uitschakelen).
Ik heb volgende instellingen gedaan:
  • Wake on Ring aangezet in bios: zodanig start de PC op als er een fax binnenkomt. (De PC valt na 15 min automatisch terug in standby) (De meeste faxtoestellen doen toch automatisch een 2e poging als de 1e mislukt).
  • Faxconsole geplaatst onder map 'Opstarten': zodanig dat de faxconsole ook effectief opstart bij het opstarten van de PC
  • in Faxconsole: automatisch ontvangen na 4 x overgaan: de telefoon en fax zitten op hetzelfde nummer
Nu wil het wel eens gebeuren dat ik of een van mijn huisgenoten per ongeluk de Faxconsole uitschakel. Mijn PC blijft vervolgens wel draaien - ook als er niemand thuis is - maar er kunnen geen faxen ontvangen worden.

Mijn vraag:
Kan je in XP een programma zodanig instellen dat dit niet kan afgesloten worden? (Liefst zonder al te veel programmeerwerk)
Of bestaan er betere alternatieven dan de standaard 'Faxconsole' van XP?

• basduijn
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09-2025
Je kunt een applicatie als een service laten draaien. In dat geval zal de applicatie op de achtergrond draaien en ook blijven draaien als je uitlogt. Je moet maar even googlen naar "run application as service". Dan kom je wel de nodige hits tegen.

• kanarchie
Hey, alvast bedankt!

Lijkt inderdaad wat ik zocht. Na wat gegoogle vond ik "Application as service (V 2.0)" van Eltima. Iemand hier ervaring mee?
Of iemand die (gratis) alternatieven kent?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

• kanarchie
Geweldig _/-\o_ _/-\o_

en het werkt nog ook!!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001