[Vista]Muziek Stream nederland.fm hapert*

Pagina: 1
Acties:
  • 23.352 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• UniPer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 14:44
Sinds mijn installatie van Vista (MSDN) Ultimate heb ik het vreemde probleem dat als ik een
online muziek stream speel van bijv. www.nederland.fm, radio538.nl of anderen dat het geluid
van zeer slechte kwaliteit is en dat er veel lags in zitten. :|

Als ik gewoon lokaal *.mp3 files afspeel of een audio CD dan heb ik nergens last van.
Ook in games (online of lokaal) heb ik geen last van geluid wat niet klinkt.

Als test heb ik net een paar flash filmpjes met geluid laten spelen, maar ook dit loopt
prima. Tot mijn verbazing geeft het geluid op youtube.com ook geen problemen. :?

Ik heb mijn netwerk adapter op half en full duplex gezet maar dat maakt geen verschil,
nu lijkt me ook sterk dat het daar aan ligt want dan zouden ook andere online streams
problemen moeten geven.

Ik heb net WMP opnieuw geinstalleerd, ook versie 10 al geprobeerd maar dit met hetzelfde
probleem, ik ga zo eens testen hoe het online streamen in winamp (shoutcast) gaat. 8)

Iemand een idee waar dit aan kan liggen??? 8)7

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix, het OS hoort in de titel te staan tussen haakjes, niet je probleem ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• UniPer
Verder getest, met lokale muziek *(vanuit WMP) heb ik hetzelfde probleem zodra de PC
iets anders doet. Als ik in WMP mp3's afspeel en ik scroll ondertussen over een website,
dan hapert de muziek tijdens het scrollen :S

Dit probleem heb ik niet als ik de muziek in Winamp afspeel.
Op de één of andere manier lijkt het er dus op alsof WMP (te)veel resources in gebruik
heeft, meer dan nodig althans.

Nu kan ik gewoon Winamp gaan gebruiken, dat is een work-around, maar ik wil
eigenlijk gewoon weten wat nu de reden is waarom ik WMP niet gewoon kan
gebruiken...aan m'n PC specs kan het niet liggen. :S

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Verwijderd

32 of 64 bit os? ik had dit in vista 64 bit os ook maar na het forceren van wmplayer in 64 bit mode te draaien werkte alles wel goed.
native draait gewoon 32 bits mediaplayer in 64 bits os. scheef maar waar..

%windir%\system32\unregmp2.exe /SwapTo:64

Then, open Registry Editor (regedit), then navigate to the the registry key of “HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths\wmplayer.exe”. Then set the registry subkey “Path” to be “%Programfiles(x86)%\Windows Media Player” (without quotes), and “(Default)” subkey (normally the first entry) to “%ProgramFiles%\Windows Media Player\wmplayer.exe” (include quotes).

To undo the x64 change, switch, swap, revert and change back the default media player to Windows Media Player 11 x86 32-bit edition, also open an elevated command prompt with administrator privileges, but issue the following command instead:

%windir%\system32\unregmp2.exe /SwapTo:32

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2007 23:42 ]

• UniPer
'Gewoon' 32 bits OS. - WMP 11.

Geen extra plugins draaien, geen codec packs geinstalleerd staan, gewoon alles standaard.

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:05
haperen met scrollen kan duiden op een gare videokaart driver.

Verwijderd

Onlangs, kan het nu even niet 1,2,3 vinden, is er een artikel verschenen over dit probleem op Tweakers.net waarin een bug werd gevonden door WMP van Vista en het netwerk. Zodra je ook maar muziek draaide met WMP ging de netwerksnelheid omlaag.

Mogelijk heb je dus last van deze bug. MS is nog bezig met een patch :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je bedoelt nieuws: Muziekspeler van Vista vertraagt netwerksnelheid ?

Naast dat er imho incorrecte oplossingen worden geboden: hij heeft geen last van een traag netwerk als je het lokaal afspeelt toch? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• UniPer
Nee, inderdaad geen last van een traag netwerk.
Ik ontdek nu dat Winamp er ook in zekere mate last van heeft. Zodra er iets geopend wordt,
IE oid terwijl ik muziek aan het spelen ben, of ik wijzig instellingen, background oid en er speelt
muziek, dan hapert hij voor 0,5 seconde zeg maar en dan speelt alles weer door.

Ik heb de volgende geluidskaart: Soundblaster X-Fi Xtreme Music

Echt super vaag, ik had voor nog geen week geleden XP geinstalleerd en toen had ik geen
last van deze hapering, dus ik kan me bijna niet voorstellen dat het hardware gerelateerd is,
ook sluit ik niks uit, maarja...zou wel heel toevallig zijn. :S

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-02 07:42
UniPer schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 20:41:
Nee, inderdaad geen last van een traag netwerk.
Ik ontdek nu dat Winamp er ook in zekere mate last van heeft. Zodra er iets geopend wordt,
IE oid terwijl ik muziek aan het spelen ben, of ik wijzig instellingen, background oid en er speelt
muziek, dan hapert hij voor 0,5 seconde zeg maar en dan speelt alles weer door.

Ik heb de volgende geluidskaart: Soundblaster X-Fi Xtreme Music

Echt super vaag, ik had voor nog geen week geleden XP geinstalleerd en toen had ik geen
last van deze hapering, dus ik kan me bijna niet voorstellen dat het hardware gerelateerd is,
ook sluit ik niks uit, maarja...zou wel heel toevallig zijn. :S
Even een kickje maar ik heb hier ook inene last. Dit is gekomen nadat ik gisteren unbuntu dualboot heb geinstaleerd (en inmiddels ook weer verwijderd heb btw)

Ik heb Vista 32bit en een X-fi extreme audio (ik weet het.. goedkoop kaartje) Maar nu tijdens het scrollen op een willekeurige website hapert het geluid zowel bij winamp, wmp of andere video spelers. Het enige wat ik nog niet gechecked heb is inderdaad de videokaart drivers maarja ik kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt gezien het vooor de dualboot ook gewerkt heeft zonder problemen. Ik heb zelfs een image teruggezet en nog is dit probleem er. :?
Pagina: 1