VPC 2007 Boot probleem

Pagina: 1
Acties:

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:51
Hallo beste tweakers.
Laatst heb ik een boek besteld ( Windows server 2003 voor dummies :)) en heb ik pas binnen gekregen. Ik zou graag een VPC willen hebben met Win server 2003 erop. Nu heb ik hier een CD van win 2003 server, maar krijg hem niet geboot in VPC. Select boot device of iets dergelijks verschijnt er.
Voor dat ik die melding krijg, is hij een hele tijd aan het zoeken naar DHCP. Is dit normaal? Na een tijdje lukt het niet, en krijg ik daarbij ook een error over een boot file oid dat mist.
Nu dacht ik dat het misschien aan de CD lag, en heb ik met MagicISO een iso image gemaakt van de CD. Als ik in VPN nu kies voor Capture image, en ik selecteer de ISO, dan maakt dat geen verschil. Hij blijft met de melding komen dat hij geen boot device kan vinden.
Heeft iemand misschien een idee wat het kan zijn?

Groetjes,
André

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

technoaddict schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 20:51:

Heeft iemand misschien een idee wat het kan zijn?
Net als bij een gewone PC je bios settings aanpassen.
Maar dat staat ook allemaal in de Help uitgelegd..

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 04-10-2007 22:39 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• technoaddict
enige wat ik in de Bios heb aangepast zijn de boot instellingen. Wanneer ik me VPC zo heb ingesteld dat het vanaf een CD moet booten, heb ik als first boot device aangegeven dat het de CDROM moet gebruiken. Bij een image gecaptured vanaf de HD heb ik het ook aangepast naar Hard Disk. Of zou er nog iets zijn in de Bios wat ik moet aanpassen?

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Is die Windows 2003 CD wel bootable? Een hoop MSDN CD's zijn dat namelijk niet. Heb je bijvoorbeeld zo'n CD vol met ISO's, dan zul je eerst de ISO van Windows 2003 naar je schijf moeten kopiëren om deze vervolgens te mounten in Virtual PC (na het starten van je virtual -> CD -> capture ISO image).

• technoaddict
Ik heb me PC nog niet echt opnieuw opgestart om te checken of de CD wel bootable is.
Maar ik heb van de CD ook al een image gemaakt, en die met "Capture image" geprobeerd te gebruiken. Zonder resultaat.
Later heb ik nog eens een ISO van win 2003 via torrents naar binnen gehaald, omdat ik toch wou weten of het aan me CD lag, maar deze geeft het zelfde probleem.
Ook als ik met Daemon Tools de ISO's mount, en dan het station van de gemounte image als physical disk gebruik blijft hij met de melding komen dat er geen Boot Device gevonden is.

Voor de grap heb ik ook nog eens VMWare geinstalleerd, en hierbij precies het zelfde probleem.

Mijn conclusie tot nu toe is dat bij toeval, alle ISO's/CD's die ik nu heb gehad gewoon niet bootable zijn.

Zal het nog eens testen door me PC opnieuw op te starten en te kijken of hij dan wel boot.