Gezocht: Meubel met ingebouwde speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 1.641 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-01 23:04
Aangezien ik binnenkort op mijzelf ga wonen en mijn inrichting aan het uitzoeken ben stuit ik op een volgende vraag / probleem.

Ik zoek een mooi (liefst straks) meubel met ingebouwde speakers.
Ik heb nu zelf 2 flinke vloerstaanders en heb daar hoogstwaarschijnlijk niet echt de ruimte meer voor in mijn nieuwe appartement.

Ik heb dus mijn oog laten vallen op een meubel met ingebouwde speakers.

Nu heb ik zelf o.a. van Sony de Sony RHT-G800 gevonden.
Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/55/sony-thuisbioscoop.jpg
Zie ook: http://www.sony.nl/view/S...y=HCS+Cinema+Surround+Kit

Daarnaast heb ik tijdens de Woonbeurs in de RAI ook nog een tijd stil gestaan bij Spectral.
Een bedrijf uit Duitsland wat ook meubels met ingebouwde speakers maakt. Dit komen binnenkort op de markt.

Kennen jullie nog meer meubels met ingebouwde speakers? :)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:10

GaMeOvEr

Is een hork.

Moet het ook nog klinken, of moet het alleen maar "geluid" produceren? Als het ook nog moet klinken, houd maar op met zoeken. (Of je moet zelf met fatsoenlijke boekenplank speakers en MDF aan het hobbyen gaan. ;) )

[ Voor 25% gewijzigd door GaMeOvEr op 04-10-2007 22:04 ]

Aannames zijn fataal.

• Griffin2k
GaMeOvEr schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 22:03:
Moet het ook nog klinken, of moet het alleen maar "geluid" produceren? Als het ook nog moet klinken, houd maar op met zoeken. (Of je moet zelf met fatsoenlijke boekenplank speakers en MDF aan het hobbyen gaan. ;) )
Nou ik hoef geen complete bioscoop te hebben.. maar een lekkere muziekje mag ik graag horen :)

De set van Spectral op de Woonbeurs was echt verbazingwekkend goed. Ze draaiden daar o.a. een dvd van een Phil Collins concert.

Ik kan ook wel een meubel kopen en daar dan zelf 2 front speakers en een center in stoppen, maar dat wordt wel passen en meten.

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:12

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Toevallig dat ik gisteren bij Mediamarkt Eindhoven zo'n systeem heb gezien. Was van Sharp geloof ik (stond in ieder geval in de Sharp LCD hoek onder een sharp LCD tv.

Niet geluisterd, alleen gezien.

Life is not about specs, it is about joy!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:10

GaMeOvEr

Is een hork.

Hm, misschien dat er custom dingen zijn die wel goed klinken (en navenant kosten gok ik zo. ;) ) maar het spul wat ik wel eens heb gehoord van de "bekende" merken (sony, philips, sharp, etc) produceerde geluid wat goed genoeg was voor de TV, maar niet om lekker mee naar muziek te luisteren.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Misschien is dit iets?

http://gizmodo.com/gadget...bles-as-a-desk-304919.php

Je ziet de laatste tijd wel steeds meer audiomeubels met speakers ingebouwd, maar dat is dan vaak om surroundsound te simuleren.. weet niet zeker of dat is wat je zoekt.?

Verwijderd

how about geneva van www.genevalab.com compact goed geluid, mooi
ik heb gehoord dat ze binnenkort ook met wifi worden uitgerust

Verwijderd

Yamaha maakt deze soundbars ook wel de YSP (900 t/m 4000 serie wat een naam ook...) al jaren. En ze hebben verdomt goeie ervaring in. Volgens waren ze zelfs 7jaar geleden 1 van de eerste met zulke meubels. En heb ze zelf in de winkel staan en tjah. Ik vind voor die prijs dat er verdomt goed geluid uitkomt als je niet veel ruimte hebt.
Ik raad je aan om zeker naar de duurdere modellen te kijken 2e hands of uitgelopen serie's. De hogere modelen als ik me goed herinner hebben een calibratie microfoon die je aansluit en neer zet op de plek waar je zit en met de goeie DSP processor na een reeds testen, echt goed en nice geluidje. Ok voor heel goed objectief muziek luisteren is niet de top maar doet zich niet onder een setje a 400/700 euro.

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 15:53
Vogel's heeft ook een serie waar compacte surround luidsprekers in gemonteerd kunnen worden.

Q8180

• Griffin2k
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 10:26:
Yamaha maakt deze soundbars ook wel de YSP (900 t/m 4000 serie wat een naam ook...) al jaren. En ze hebben verdomt goeie ervaring in. Volgens waren ze zelfs 7jaar geleden 1 van de eerste met zulke meubels. En heb ze zelf in de winkel staan en tjah. Ik vind voor die prijs dat er verdomt goed geluid uitkomt als je niet veel ruimte hebt.
Ik raad je aan om zeker naar de duurdere modellen te kijken 2e hands of uitgelopen serie's. De hogere modelen als ik me goed herinner hebben een calibratie microfoon die je aansluit en neer zet op de plek waar je zit en met de goeie DSP processor na een reeds testen, echt goed en nice geluidje. Ok voor heel goed objectief muziek luisteren is niet de top maar doet zich niet onder een setje a 400/700 euro.
Bedankt allemaal voor de reacties tot nu toe! Ben vooral gecharmeerd van die Vogel modellen.

Bovengenoemde Yamaha zijn alleen een totale speakers met surround-mogelijkheden.

Ik zoek dus echt een mogelijk van een audiomeubel met geintegreerde speakers.. of eventueel de echte mogelijkheid tot integreren van speakers. (Dus wel doelbewust ervoor bedoeld)

Verwijderd

Ik weet niet in wat voor prijsklasse je zoekt, maar je zou ook voor de B&O cabinets kunnen kiezen, met daarboven een Beolab 3500 of een beter een 7.1. Je zit dan op dezelfde prijs als de gemiddelde Spectral

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boear/furniture1.JPG

ook verkrijgbaar in gepolijst alumium en de afwerking is erg verfijnt 8)

Zelf ontwerpen en laten uitvoeren is natuurlijk ook een goede optie omdat je het dan kan laten personaliseren :)

Verwijderd

Modbreak:Dit soort zaken zijn niet de bedoeling hier, zie Het algemeen beleid #spam !

[ Voor 87% gewijzigd door voodooless op 01-11-2007 15:42 ]

Verwijderd

Dan zou ik een groot(dicht) meubel aanraden met een 18'' woofer aan de onderkant:)

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 12:53
Misschien is dit wat? Vind het qua uiterlijk in ieder geval erg geslaagd. Of het ook klinkt moet je zelf maar even uitzoeken ;) Neem aan dat het in ieder geval best aardig is. Heb nog nooit wat slechts gehoord van Denon. (Wat niet betekent dat het goede zuilen kan vervangen, maar dat kan geen enkele kleine speaker)

Afbeeldingslocatie: http://www.denon.de/site/datadir/gr/1_gr_av_DHTFS3_inside3.jpg

Is een Denon DHT-FS3 met het TV-Rack ARC-FS3.
Adviesprijs in Duitsland: 1099 voor de speaker en 399 voor het meubel.
Pagina: 1