Toon posts:

bluescreen met unmountable_boot_volume

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vorige week, was dit mijn probleem:
--------------------------------------------------------------------------------
ik heb sinds kort dat mijn pc zo'n 5-25 minuten nadat ik hem heb aangezet een bluescreen geeft, veels te snel om ook maar een letter te kunnen lezen, en daarna herkent hij de harddrives niet meer...

als je hem 2-3 uur uit laat staan, doet hij het weer even, maar zo is het geen doen. ik weet zelf eigenlijk geen snars van computers en een vriend van me heeft alles geïnstalleerd e.d.
dit is mijn systeem:
cpu: AMD64 3500+ met K8 cooler
mobo: ASUS A8V deluxe
ram: 2 x 512MB DDR400
graka: ASUS N7600GS silent
audio: Sound Blaster Audigy 2 ZS
HD: 200 GB SATA + 250 GB SATA (Maxtor)
--------------------------------------------------------------------------------

daarna had ik op aanraden van die vriend een nieuwe moederbordbatterij gekocht...
en hij deed het weer!! ik denk jeuj!
maar een half uur geleden was ik civ4 aan het doen, wou naar mijn volgende beurt gaan, en in plaats van het normale bonk-geluid, maakte hij geen geluid, en bleef hij hangen en een bluescreen.
ik had de instellingen al veranderd en nu weet ik dat het probleem UMOUNTABLE_BOOT_VOLUME heet... maar daar schiet ik niet veel mee op, dus help me a.u.b.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2007 20:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
update: nou geeft ie een bluescreen met de melding:
0x000000F4

en hij doet een fysieke geheugendump, wat dat dan ook mag wezen...

mss heeft dit niks met dat vorige probleem te maken, maar ik hoop het wel, 1 is al meer dan genoeg.

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-02 00:40
Klinkt als bad sectors op je systeem schijf.
Download even HDtune en kijk bij health en doe een error scan.
http://www.hdtune.com/download.html

[ Voor 13% gewijzigd door Phenos2 op 04-10-2007 21:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
@phenos2

ik kan hem niet meer opstarten...
eerst zegt ie: scanning IDE drives, en daarna zegt ie: "no drive attached to FastTrak controller, BIOS is not installed"

denk dat ik weer 2 uurtjes moet wachten.

maar ik vraag me vooral af waarom hij het ineens 7 dagen weer doet als ik een nieuwe batterij in het moederbord doe, terwijl het daar niet aan ligt :?

moet nu naar bed, ga morgen wel verder.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2007 21:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
@phenos2

heb de test gedaan, maar toen ik bij de 75000 mb kwam, gaf hij aan dat het beschadigt was, tot aan 2%. toen gaf hij een bluescreen.....

het ligt dus daaraan, maar hoe moet ik het oplossen? harde schijf weggooien? mijn backup-schijf gebruiken?

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-02 00:34
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 13:26:
@phenos2
het ligt dus daaraan, maar hoe moet ik het oplossen? harde schijf weggooien? mijn backup-schijf gebruiken?
Hoe oplossen ? Schijf vervangen wellicht ? Een nieuwe kopen of heeft ie geen garantie meer ?

Verwijderd

Topicstarter
Armo schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 13:38:
[...]

Hoe oplossen ? Schijf vervangen wellicht ? Een nieuwe kopen of heeft ie geen garantie meer ?
ik weet niet of hij nog garantie heeft, maar ik kan mijn back-up schijf (nou ja... het is de bedoeling dat ie back-up is....) wel gebruiken.... maar kan ik dan de bestanden van mijn kappotte schijf naar mijn andere schijf overbrengen of niet?

Verwijderd

Topicstarter
update: hij zei een half uur geleden bij mijn bluescreen dat het lag aan "mrxsmb.sys"

en bij de bluescreen van 5min geleden zei hij: KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR....

hebben al die dingen met elkaar te maken, of is dit gewoon een vernuftig vrius dat de up-to-date versie van nod32 aankan?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Pagina: 1