Toon posts:

Asus P5N32-E SLi probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste tweakers,

ik heb sinds gisteren mijn nieuwe pc. Ik heb er dus een Asus P5N32-E SLi moederbord bij en een EVGA 8800 gts. Nu is mijn probleem dat ik de videokaart in het witte slot (PCI-E 8x) moet steken in de plaats van de bovenste PCI-E die draait op 16x omdat de bijgeleverde geluidskaart juist de videokaart raakt. Wat moet ik nu doen? Ik heb ook een antec 900 case waardoor de voeding op de bodem ligt dus ik weet niet of ik de graka dan mss in het onderste PCI-E slot moet steken, want dan zit de videokaart 1 cm van de voeding. Als voeding heb ik een OCZ GameXStream 600w.

Alvast bedankt!

Verwijderd

2e blauwe pci-e slot is tog ook 16x ? Ik heb hetzelfe mobo en je hebt 2pci-e 16 sloten

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 10:20 ]

Verwijderd

Heb je dat geluidskaartje in het bovenste slotje zitten?
Want dan zou het gewoon moeten passen hoor ;)

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Op een P5N32-E Sli zit naar mijn weten twee 16x sloten, daarom ook de 32 in de naam.

• JayDoubleU
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-04 20:30
Ik heb bijna zelfde setup als jou, maar mijn 8800 past toch gewoon in het bovenste slot hoor. De 8800 raakt ook niet de bijgeleverde geluidskaart. heb wel xfx 8800 erin zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het voorlopig opgelost door de geluidskaart gewoon een beetje naar boven te heffen. In de toekomst ga ik toch een nieuwe geluidskaart kopen. En ik heb ook aan het 2de PCI-E slot gedacht maar dan zit de videokaart op 1cm van de voeding, ik weet niet of dit zo ideaal is. Bedankt voor jullie reacties.

Verwijderd

Je zou het ook simpel kunnen oplossen door de condensatoren op de geluidskaart aan de andere kant van de kaart te solderen!!

Dit heb ik gedaan, mijn EVGA KO ACS3 raakt de kaart en gezien asus zo slim is om boardlayout zo slecht te maken kan ik in SLI geen andere geluidskaart kwijt.

Gr Y

Verwijderd

ja, maar dat is niet voor iedereen weggelegd :>
Pagina: 1