[XP] Windows blijft rebooten

Pagina: 1
Acties:

• Sandertjuhh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11-2025
Beste Tweakers,

Na een crash van mijn Windows start mijn laptop niet meer op...
Wanner ik deze aanzet krijg ik netjes het XP boot screen.. Daarna word het scherm zwart en daarna(normaliter komt nu windows naar voren) reboot de computer zichzelf weer...

Ik zie iets flitsen van een BSOD ongeveer een halve seconde) dus kan niet lezen waar het mis gaat.. In windows staat bij mij de optie.. Herstarten na systeemfout uitgeschakeld... dus hij zou bij die BSOD moeten blijven hangen... echter doet die dat niet...

Wanneer ik hem in veilige modes probeer te booten precies het zelfde verhaald.. Na het XP boot screen meteen een reboot... Zo kom ik er dus niet achter wat dit veroorzaakt...

Heeft iemand een idee hoe ik kan vinden wat het probleem veroorzaakt en hoe ik het mogelijk op kan lossen. De antwoorden mogen technisch van aard zijn want ik ben op gebied van windows redelijk goed. Echter krijg ik dit probleem niet opgelost..

Ik heb overgens geen rare dingen installeerd die dit probleem zouden kunnen veroorzaken..

Opnieuw installeren is wellicht de oplossing... Alleen daar ga ik niet blij van worden daar er bepaalde software pakketen opstaat met licentie waarvan ik de licentie NIET opnieuw kan gebruiken... Deze moet ik dus eerst netjes via het programma verwijderen... maar daarvoor moet ik eerst in Windows kunnen komen..

Graag jullie advies!

Groet

Sander

[ Voor 12% gewijzigd door Sandertjuhh op 04-10-2007 20:07 ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Als je een oogflits een BSOD ziet kan je het beste tijdens het booten op F5 drukken (dacht ik), en dan kiezen voor 'Niet opnieuw opstarten bij fout', dan zal Windows doorstarten en je alsnog de BSOD tonen, maar nu niet opstarten.

Wat staat er in die BSOD allemaal aan waardevolle informatie, Sander?

Edit: Hm, dat werkt dus ook al niet...Gaat de PC dan zelf ook uit, of herstart ie alleen?

[ Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 04-10-2007 23:29 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Sandertjuhh
Hey,

PC gaat niet uit... hij reboot gewoon... die tip van die F5 kan ik wel ff proberen zodra ik weer thuis ben... Dan kan ik ook vertellen of er waarde volle inforamtie bij staat...

Ik heb zo'n vermoeden dat 1 van de sys files kapot is... alleen welke? dat hoop ik te weten zodra ik die F5 toets geprobeerd heb..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En anders kan je via een Offline registry editor (met een BartPE CD bijvoorbeeld) ook zorgen dat er een volledige memorydump wordt gemaakt.

De default voor XP is een minidump van 64K, da's natuurlijk in een flits gebeurd.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Sandertjuhh
Hallo,

Ik heb mijn schijf uitgebouwd naar een andere PC via usb behuizing want het betreft een 2,5" Schijfje.

Hier heb ik eerst een backup gemaakt van mijn C en van mijn D partitie..

Op mijn C Paritie kon ik niet komen.. Windows melde dat de schijf niet geformateerd was... Toen heb ik via een recovery tool de bestanden kunnen backuppen.. Data is dus veilig.

Daarna heb ik checkdisk met /r parameter losgelaten op de betreffende paritie (windows zag namelijk wel dat er een paritie was)..
Wat me opviel toen ik checkdisk liet lopen was dat die meteen de juiste volume naam en juiste groote aangaf.. Het programma heeft meer als 3 uur gelopen op een 10GB paritie... (logisch dat het langzamer ging... het ging tenslotte via USB)

Echter kon ik nadat checkdisk klaar was gewoon via de verkenner op de betreffende schijf komen... Volgens mij is het dus nu weer goed...

Helaas ben ik nu niet thuis en kan dus mijn schuif niet in mijn laptop bouwen. Dit gebeurt zondag avond. Ik zal hier nog even een update plaatsen met het resultaat.. Echter ga ik er vanuit dat die nu gewoon kan booten en dat mijn probleem betrekking had op een corrupte MFT.

Ik wil iedereen bedanken voor het mee denken en het brengen van adviezen..

• Sandertjuhh
Ik ben blij te kunnen melden dat de checkdisk (via USB) geholpen heeft!

Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken en het geven van adviezen!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Dit is eventueel ook te doen door het systeem op te starten met een XP-CD.
Er zijn een aantal standaard herstelopties, nl.:
FIXBOOT
FIXMBR
CHKDSK /P /R
Dit helpt in veel van dit soort gevallen.
Maar goed, mooi te horen dat het heeft gewerkt.
Pagina: 1