[Ubuntu] Xgl session geeft alleen 800x600

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na het installeren volgens een guide op het Ubuntu forum van:
- de laatste fglrx drivers voor mijn ati x700 kaart
- xserver-xgl
- de laatste versie van Compiz Fusion

via apt-get heb ik een raar probleem:

Als ik bij het inloggen in Ubuntu als sessie Xgl kies start hij deze wel op en werkt Compiz Fusion wel goed (ziet er al leuk uit) maar werkt mijn desktop alleen in 800x600, dat zo in een hoek van mijn scherm wordt weergegeven. De rest van mijn scherm (1280x1024 max) wordt niet gebruikt, maar mijn muis kan daar wel naartoe :?

Als ik bij system > preferences > screen resolution kijk kan ik ook alleen maar 800x600 kiezen.

Ik heb al geprobeerd om xorg.conf te editen, daar staan de resoluties 1280x1024 etc al erin bij alle kleurdieptes. Ook dpkg-reconfigure werkte niet, dit had alleen tot gevolg dat een xgl sessie niet meer goed gerenderd werd.

Dus mijn vraag: waar kan ik ervoor zorgen dat een xgl sessie gewoon netjes in 1280x1024 wordt gerenderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Xgl is een X-server bovenop de X-server, en kan fullscreen of windowed draaien. Bij jou draait-ie windowed. Aan het commando waarmee je Xgl opstart, moet je de optie -fullscreen meegeven.

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL