Toon posts:

USB2.0 pci-kaartje werkt niet op 2.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Jetway V266-B moederbord en daarop een USB-2.0 kaartje geplaatst. Bij aansluiting daarop van een externe harde schijf (2.0) krijg ik de XP waarschuwing om hem op een snellere USB poort aan te sluiten.
Ik heb XP met SP2. Ik zie dit staan Afbeeldingslocatie: http://anti-psychiatrie.nl/usb.jpg
Het is mij tot nu toe niet gelukt, bios staat op high speed. Verwijderen usb-poorten en weer laten herkennen, of updaten drivers, niets schijnt te werken. Slechts USB 1.1 is geen probleem (wel dus).
Heel graag hulp.

Verwijderd

Die "Enhanced" controller is dus USB 2.0

Weet dat sommige USB chips alle poorten teruggooien naar USB 1.1 zodra een USB 1 apparaat op die hub/tree is aangesloten. Verzeker je je ervan dat je dus 1 apparaat aansluit dan zou het wel moeten werken.

En even voor de zekerheid: je sluit je hardeschijf dus aan op het nieuwe PCI kaartje he, en niet op je onboard USB van je moederbord. Ook gebruik je als het goed is geen USB hubs.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2007 19:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er zit alleen een usb muis op een usb-poort van het moederbord zelf, lijkt me van geen invloed. Maar ik zal kijken of ik een andere muis kan vinden. Je weet nooit.

Verwijderd

Muizen zijn vaak USB1. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar die is niet via het pci kaartje aangesloten. Hoe dan ook, zonder usb muis lukt het ook niet.

Wel is steeds na een herstart de enhanced usb controller verdwenen. Ik kan die dan weer opnieuw installeren (dus driver handmatig zoeken en dan zoek ik een via -usb2.0 driver) en na opnieuw opstarten van de computer staat hij er dan weer wel. Misschien heeft dat er iets mee te maken. Het opnieuw opstarten maakt me niet zoveel uit, ik wil alleen een back-up maken van een harde schijf en het duurt 3 dagen met usb1.1 :(

Verwijderd

Ja als elke keer je Enhanced (2.0) device verdwijnt dan zit daar dus je probleem denk ik.
Pagina: 1